Facebook uvodi Centar za privatnost

Društvene mreže, 10.01.2022, 01:00 AM

Facebook uvodi Centar za privatnost

Meta (kompanija ranije poznata kao Facebook) predstavila je Centar za privatnost, za koji kaže da ga možete koristiti da biste saznali kako kompanija prikuplja i koristi podatke, ali i da bi ste naučili kako da koristite brojne dostupne kontrole privatnosti i bezbednosti. Meta kaže da će Centar za privatnost imati kategorije koje pokrivaju bezbednost, deljenje, prikupljanje, korišćenje podataka i oglase.

Meta kaže da je Centar za privatnost trenutno dostupan „nekim ljudima koji koriste Facebook na desktopu“, ali da će ga uvesti za više ljudi i aplikacija u narednim mesecima.

“Napravili smo brojne kontrole privatnosti i bezbednosti u našim aplikacijama i tehnologijama tokom godina, a naš cilj je da Centar za privatnost služi kao centar za te kontrole i edukaciju o privatnosti”, kaže Meta.

Prema najavi na blogu kompanije, trenutna verzija Centra za privatnost ima pet modula, od kojih svaki sadrži vodiče i kontrole u vezi sa određenim temama kao što su:

- Bezbednost: Možete podesiti dvofaktorsku autentifikaciju ili saznati nešto više o tome kako se Meta bori sa izvlačenjem podataka sa profila korisnika (“data scraping”);

- Deljenje: Ovaj vodič vam može dati odgovore na pitanje ko vidi ono što objavljujete ili kako da uklonite stare objave na svom profilu pomoću alata kao što je “Upravljanje aktivnostima” (“Manage Activity”);

- Prikupljanje: Odavde možete saznati nešto više o podacima koje Meta prikuplja, ali i kako možete videti te podatke pomoću alata kao što je “Pristup vašim informacijama” (“Access Your Information”);

- Upotreba podataka: Na ovom mestu možete saznati više o tome kako i zašto Meta koristi podatke i istražiti kontrole koje se nude za upravljanje načinom na koji se vaše informacije koriste;

- Oglasi: Iz ovog vodiča možete saznati više o tome kako se vaše informacije koriste za izbor oglasa koje vidite i koristiti kontrole oglasa kao što su “Podešavanja oglasa” (“Ad Preferences”).

Jedno mesto za kontrole koje bi inače mogle da budu raspoređene na različitim mestima moglo bi zaista biti korisno korisnicima, pošto podešavanja privatnosti na Facebooku mogu biti komplikovana za mnoge.

Ako imate novi Centar za privatnost, moći ćete da mu pristupite u Podešavanjima > Privatnost, ali Meta najavljuje da će biti „više načina da mu pristupite na mestima gde možda možete biti zabrinuti za privatnost”. Kompanija takođe kaže da će dodavati nove module i kontrole u Centar za privatnost kako bi pomogla ljudima da razumeju njen pristup privatnosti u svim njenim aplikacijama.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Meta promenila Politiku privatnosti za Facebook, Instagram i Messenger

Meta promenila Politiku privatnosti za Facebook, Instagram i Messenger

U nastojanju da Politiku privatnosti, ranije poznatu kao Politika podataka, učini manje komplikovanom, Meta je ponovo napisala i praktično redizajni... Dalje

Twitter kažnjen sa 150 miliona dolara jer je podatke korisnika za dvofaktorsku autentifikaciju koristio za ciljano oglašavanje

Twitter kažnjen sa 150 miliona dolara jer je podatke korisnika za dvofaktorsku autentifikaciju koristio za ciljano oglašavanje

Američka Federalna komisija za trgovinu kaznila je Twitter sa 150 miliona dolara zato što je telefonske brojeve i imejl adrese korisnika prikupljene... Dalje

Facebook i Mark Zakerberg tuženi zbog obmanjivanja korisnika i propusta u zaštiti korisničkih podataka

Facebook i Mark Zakerberg tuženi zbog obmanjivanja korisnika i propusta u zaštiti korisničkih podataka

Državni tužilac Vašingtona podneo je u ponedeljak tužbu protiv Facebooka i njegovog osnivača Marka Zakerberga zbog kršenja zakona o privatnosti ... Dalje

Twitter ima novu politiku u vezi sa dezinformacijama u krizama

Twitter ima novu politiku u vezi sa dezinformacijama u krizama

Twitter je najavio nova pravila za moderaciju sadržaja kako bi se suzbile dezinformacije u vezi sa ratovima, prirodnim katastrofama i drugim krizama.... Dalje

Šta Mask ima protiv spam botova na Twitteru

Šta Mask ima protiv spam botova na Twitteru

Milijarder Ilon Mask u petak je stavio privremeno na čekanje ugovor o kupovini Twittera vredan 44 milijarde dolara jer, kako je objasnio, čeka detal... Dalje