Facebook vas gleda, tvrdi belgijski poverenik za zaštitu podataka

Društvene mreže, 18.10.2017, 09:30 AM

Facebook vas gleda, tvrdi belgijski  poverenik za zaštitu podataka

Kompanija Facebook špijunira korisnike interneta u stilu Velikog brata, tvrdi belgijski poverenik za zaštitu privatnosti podataka.

On je prošlog četvrtka zatražio od suda da primora Facebook da prestane da prikuplja podatke u reklamne svrhe, pod pretnjom novčane kazne u iznosu od 250000 evra koliko bi kompanija morala da plaća na dnevnom nivou.

"Ono što Facebook radi je bez presedana", rekao je zastupnik kancelarije belgijskog poverenika pred sudom, optužujući Facebook da sistematski prikuplja podatke bez saglasnosti i znanja korisnika.

Facebook ima probleme sa belgijskim povereništvom još od 2015., kada je sud naložio kompanij da prestane da čuva privatne podatke onih koji nisu korisnici društvene mreže a koji o tome nisu čak ni obavešteni.

Facebook koristi različita tehnička sredstva, kao što su kolačići, pikseli ili pluginovi koji podupiru čuveni Facebookov "Like". Sva ova sredstva su veoma invanzivna i mogu ostati na računarima i do dve godine, rečeno je u sudu. Poverenik je izjavio pred sudom da je "zastrašujuće" to što se slične tehnike takođe koriste i za praćenje onih koji nisu korisnici društvene mreže, i to zbog reklama.

Govoreći posle rasprave u sudu, belgijski poverenik je rekao da se praktično govori o celokupnoj populaciji Beligije, koja ma oko 11,3 miliona ljudi.

"Ljudi koji sve više zavise od Facebooka da bi bili povezani sa prijateljima, mogu se registrovati samo ako se slažu sa "svim ili ništa", rekao je poverenik. "Facebook de facto traži potpun pristanak za praćenje vašeg pretraživanja (interneta) i to ide previše daleko."

Facebook se naravno ne slaže sa tvrdnjama belgijskog poverenika i tvrdi da su oni dali ljudima kontrolu nad privatnošću.

"Tokom proteklih godina, mi smo našu politiku učinili jasnijom i pristupačnijom da bi pomogli ljudima u Belgiji i širom sveta da razumeju kako koristimo informacije i kolačiće da učinimo Facebook boljim", kažu iz Facebooka ističući da su kolačići i pikseli industrijski standard i da omogućavaju stotinama hiljada firmi i izdavača da prikazuju reklame na i izvan Facebooka.

Ipak, iz kompanije čije je evropsko sedište u Irskoj, kažu da ostaju otvoreni za razgovor.

Facebook je stalno pod pritiskom evropskih regulatornih tela. Ranije ove godine kompanija je pod pritiskom Holandije bila primorana da se saglasi sa tim da prestane sa prikazivanjem reklama na osnovu seksualnog opredeljenja. Pre toga, Facebook je kaznio francuski poverenik za zaštitu privatnosti sa 150000 dolara zbog kombinovanja korisničkih podataka zbog ciljanog oglašavanja, ali i zbog nezakonitog praćenja pomoću kolačića onoga što korisnici rade na sajtu ali i izvan njega.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

Instagram je najavio nove funkcije koje će ljudima pružiti više informacija direktno u aplikaciji kada “nešto krene naopako”. Instagra... Dalje

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram će uvesti nove mere kako bi tinejdžere odvratio od štetnog sadržaja i podstakao ih da “predahnu”, izjavio je potpredsednik ... Dalje

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje