Facebook želi da čuje šta slušate i gledate: Da li vas to brine?

Društvene mreže, 23.05.2014, 10:00 AM

Facebook želi da čuje šta slušate i gledate: Da li vas to brine?

Facebook će u narednih nekoliko nedelja svojoj mobilnoj aplikaciji dodati novu funkciju koja će koristiti mikrofon mobilnog uređaja da bi identifikovala pesmu, televizijsku emisiju ili film koji korisnik sluša/gleda tako da korisnik može da podeli sa svojim prijateljima informaciju o svojim trenutnim aktivnostima.

Kako je juče najavila kompanija, nova funkcija prepoznavanja zvuka biće dostupna u narednih nekoliko nedelja Android i iOS korisnicima ali za sada samo u SAD. Oni koji uključe ovu opciju, moći će da podele informaciju o tome šta slušaju ili gledaju na svom profilu javno ili sa odabranim prijateljima. Prilikom ažuriranja statusa, korisnik će na vrhu prozora aplikacije videti malu animiranu ikonu. Ako aplikacija ispravno prepozna zvuk i pronađe isti u svojoj bazi podataka, korisnik može podeliti tu informaciju sa drugima.

Iz Facebooka kažu da nova opcija može biti isključena u svakom trenutku, kao i da se snimljeni zvuk ne čuva nigde. Ako vam opcija ostane uključena, videćete ikonu koja se pomera i pokušaj prepoznavanja zvuka samo kada pišete statusnu poruku.

Ako na ovaj način delite muziku, vaši prijatelji mogu poslušati 30 sekundi muzike koju slušate. Za televizijske serije, biće prikazana informacija o tome koju sezonu i epizodu gledate u datom trenutku.

Nova funkcija je već izazvala zabrinutost zbog mogućeg ugrožavanja privatnosti jer će Facebookova aplikacija koristiti mikrofon u smart uređajima da bi prepoznala zvuk u okolini.

Iz Facebooka nisu ništa rekli o tome da li će uključivanje ove opcije značiti i da će Facebook moći da čuje zvukove u pozadini, uključujući i privatne razgovore.

Ovo nije nova tehnologija. Ima još aplikacija, kao što su na primer popularni Shazam ili Soundhound, koje koriste sličnu tehnologiju. Međutim, dok su Shazam i Soundhound dizajnirani za prepoznavanje onoga što slušate, Facebookova opcija prepoznavanja sadržaja koji gledate ili slušate ima za cilj da to lakše podelite sa drugima.

Iako iz kompanije kažu da oglašivači za sada neće moći da koriste podatke dobijene od nove opcije, nema sumnje da će se to kad tad dogoditi, a iz Facebooka to i priznaju.

Da li zaista verujete Facebooku koji slovi za jednog od najvećih “kopača” podataka korisnika u sajber svetu? Ako vam ne smeta da Facebook ima uvid u još jedan aspekt vašeg života i činjenica da će Facebook informacije o onome što volite da slušate ili gledate prodavati oglašivačima, onda uživajte u novoj opciji kada jednom bude dostupna svima.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje

Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece

Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece

Evropska komisija otvorila je istragu o TikToku zbog sumnje da krši pravila Evropske unije o zaštiti dece, transparentnosti oglašavanja, pristupa p... Dalje