Facebook želi da korisnicima bude jasnije kako da kontrolišu svoje informacije na društvenoj mreži

Društvene mreže, 14.11.2014, 07:55 AM

Facebook želi da korisnicima bude jasnije kako da kontrolišu svoje informacije na društvenoj mreži

Facebook koji je mnogo puta u prošlosti kritikovan zbog netransparentnosti u pogledu toga kako prikuplja i koristi podatke svojih korisnika, objavio je ove nedelje da će promeniti svoju politiku o podacima u tom smislu da ona bude razumljivija korisnicima društvene mreže.

Facebook je pokrenuo web stranicu nazvanu “Privacy Basics” ("Osnovno o privatnosti") kako bi pomogao korisnicima da njihovo iskustvo korišćenja društvene mreže bude u skladu sa njihovim željama. Na ovoj stranici korisnici mogu dobiti savete o tome kako da kontrolišu svoje informacije na sajtu.

“Privacy Basics je najnoviji korak koji smo preduzeli da bi vam pomogli da budete sigurni da delite (informacije) upravo sa onima sa kojima želite”, saopštila je kompanija koja je ostavila korisnicima rok do 20. novembra za komentare i sugestije posle čega će promene biti konačne.

“Privacy Basics nudi interaktivne vodiče kao odgovor na najčešće postavljana pitanja o tome kako da kontrolišete svoje informacije na Facebooku”, kažu iz Facebooka.

“Na primer, možete saznati o uklanjanju oznaka, prijatelja i blokiranju, kao i kako da odaberete publiku za svoje objave. Ove informacije su dostupne na 36 jezika.” Stranica je dostupna i na srpskom jeziku.

Facebook koji trenutno ima 1,35 milijardi aktivnih korisnika konstantno je suočen sa kritikama da je kompanija netransparentna kada je reč o tome kako prati svoje korisnike na sajtu i internetu uopšte prikupljajući informacije o njima koje potom prodaje oglašivačima. Korisnici su se vrlo često žalili na zbunjujuće politike privatnosti i stalne promene kontrola privatnosti. Kompanija je 2011. godine bila prinuđena na sporazum sa Federalnom trgovinskom komisijom prema kome je Facebook dužan da dobije izričito odobrenje korisnika za deljenje više privatnih korisničkih podataka od onih koje korisnici već dele.

Promene koje je Facebook najavio ove nedelje ne menjaju ništa u pogledu toga kako Facebook prikuplja svoje podatke, niti utiču na podešavanja naloga korisnika, već su samo pokušaj kompanije da bude jasnija u pogledu toga šta se dešava sa njihovim informacijama.

Facebook je odlučio da bude transparentniji i u pogledu informacija mobilnih korisnika koje može koristiti, a iz kompanije su objasnili da društvena mreža može koristiti te informacije da bi mogla da prikazuje najrelevatnije informacije na osnovu toga gde se korisnik nalazi.

“Na primer, u budućnosti, ako odlučite da podelite gde se nalazite, možda ćete videti menije restorana koji su u blizini ili statuse prijatelja koji su na tom području”, kažu iz Facebooka.

“Naš cilj je da informacije o Facebooku učinimo učinimo što je više moguće jasnijim. Nadamo se da ljudima neće trebati mnogo da ih pročitaju i da će zaista to i dobiti.”

Kompanija je najavila i promene u pogledu izbora reklama koje korisnici vide na svojim uređajima. Ranije, ako biste rekli Facebooku da ne želite da vidite određenu vrstu reklama na laptopu, vaš izbor nekada ne bi bio primenjen i na reklame koje vidite na svom mobilnom telefonu. S obzirom da mnogi korisnici pristupaju društvenoj mreži sa različitih uređaja, Facebook će obezbediti da se izbor korisnika na jednom uređaju primenjuje na svim uređajima sa kojih korisnik pristupa svom nalogu na društvenoj mreži.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook ide na sud zbog tehnologije prepoznavanja lica, kompaniji preti kazna od 35 milijardi dolara

Facebook ide na sud zbog tehnologije prepoznavanja lica, kompaniji preti kazna od 35 milijardi dolara

Facebook je izgubio još jednu bitku u ratu koji vodi ne bi li zaustavio kolektivnu tužbu u slučaju vrednom 35 milijardi dolara koji je pokrenut zbo... Dalje

Instagram želi da vam pomogne da odlučite koga ćete otpratiti

Instagram želi da vam pomogne da odlučite koga ćete otpratiti

Ako ste od onih koji na Instagramu prate stotine a možda i hiljade profila, velike su šanse da ne znate koga sve pratite jer većinu profila uopšte... Dalje

Facebook ne planira da odustane od šifrovanja poruka zbog zaštite dece od pedofila

Facebook ne planira da odustane od šifrovanja poruka zbog zaštite dece od pedofila

Direktor kompanije Facebook Mark Zakerberg najavio je ranije ove godine da kompanija planira šifrovanje poruka na svojim platformama. Od tada, vlasti... Dalje

Facebook najavio da će nagrađivati one koji otkriju bagove u aplikacijama drugih proizvođača

Facebook najavio da će nagrađivati one koji otkriju bagove u aplikacijama drugih proizvođača

Nakon niza sigurnosnih propusta i zloupotrebe podataka korisnika, Facebook je najavio da proširuje svoj program nagrada kako bi poboljšao sigurnost ... Dalje

Korisnici Facebooka se žale da su im nalozi blokirani nakon što su Facebooku prijavili lažne naloge

Korisnici Facebooka se žale da su im nalozi blokirani nakon što su Facebooku prijavili lažne naloge

Zamislite da dobijete Facebook poruku od pokojnog rođaka ili prijatelja? Šta biste uradili? Verovatno biste lažni nalog prijavili Facebooku? To je ... Dalje