Google+ je upropastio Google: Bivši direktor kritikovao kompaniju zbog nadmetanja sa Facebook-om

Društvene mreže, 15.03.2012, 00:57 AM

Google+ je upropastio Google: Bivši direktor kritikovao kompaniju zbog nadmetanja sa Facebook-om

Džejms Vitaker, bivši tehnički direktor u kompaniji Google prošlog meseca napustio je kompaniju u kojoj je radio od 2009. godine i vratio se odakle je došao - u Microsoft. U utorak je na kompanijskom blogu Microsoft-a objasnio razloge zbog kojih je otišao iz Google-a, ne štedeći teške reči za aktuelnog prvog čoveka kompanije u kojoj je donedavno bio zaposlen, Lerija Pejdža.

"Google koji sam voleo bio je tehnološka kompanija koja je ohrabrivala zaposlene na inovacije,” kaže Vitaker.

Google iz koga je Vitaker otišao je marketing kompanija koja je izgubila svoj put pokušavajući da se nadmeće sa Facebook-om i fokusirajući se na profit od reklamiranja.

“Poslednja tri meseca rada u Google-u bila su začarani krug očaja,” kaže Vitaker koji je rukovodio Google-ovim timom inženjera zaduženih za Google+. Opisujući korporativnu kulturu kompanije koju je napustio Vitaker je rekao da je ona jasno podeljenja u dva razdoblja, ono pre Google+ i period koji je usledio nakon što je Google pokrenuo svoju društvenu mrežu. A to “posle” bilo je prilično loše.

Pre-Google+ era bila je razdoblje koje je rezultiralo izuzetno uspelim projektima kompanije kao što su Chrome i Gmail. Bilo je to vreme kada su Google-ovi inženjeri raspolagali vremenom i resursima. A onda je usledio pad jer je Google započeo svoju trku sa gigantom društvenog umrežavanja Facebook-om.

Kada je Leri Pejdž došao na mesto direktora u kompaniji “društveno” je postalo prioritet kompanije i na sve što nije podržavalo Google+ gledalo se kao na ometanje tog projekta. Inovativnost koja je bila prioritet za kompaniju ustupila je mesto nadmetanju sa Facebook-om.

“Google još uvek može da predoči reklame većem broju ljudi nego Facebook ali Facebook mnogo više zna o tim ljudima,” kaže Vitaker. To je presudno za oglašivače koji se radije opredeljuju za Facebook nego za Google. To je razlog zbog koga Leri Pejdž insistira na društvenom umrežavanju.

“Sa Google+, Google se ponašao kao bogati klinac koji, pošto je shvatio da nije pozvan na zabavu, pokušava da napravi svoju,” kaže Vitaker.

Vitaker ne osporava ispravnost pokušaja da Google postane “društveniji” ali dodaje da nije ubeđen da tehnološke kompanije treba da znaju sve pojedinosti o svojim korisnicima.

Ovo nije prva kritika nekog od “insajdera” kompanije na račun upornog nastojanja Google-a da po svaku cenu stvori svoju društvenu mrežu. U oktobru je inženjer zaposlen u kompaniji Google, Stiv Jeg, izazvao je pravu pometnju objavljujući opširan post na svom Google+ profilu u kome je pokušaj kompanije u kojoj radi da napravi sopstvenu društvenu mrežu okarakterisao kao patetičan i zakasneo. Jeg zapravo nije imao nameru da njegovo promišljanje o Google+ bude vidljivo svima, ali je greškom, umesto da bude dostupno samo uskom krugu ljudi neko vreme bilo vidljivo celokupnoj javnosti.

Iz Google-a još uvek nema komentara na Vitakerov post koji u celini možete pročitati ovde.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zbog skandala sa Cambridge Analyticom, Facebook još jednom kažnjen sa 1,6 milijardi dolara

Zbog skandala sa Cambridge Analyticom, Facebook još jednom kažnjen sa 1,6 milijardi dolara

Skandal sa Cambridge Analyticom i dalje je noćna mora za Facebook. Kompanija je u više navrata kažnjena velikim novčanim kaznama zbog svog zanemar... Dalje

Posle napada na ljude koji boluju od epilepsije, Twitter zabranio animirane PNG fajlove na platformi

Posle napada na ljude koji boluju od epilepsije, Twitter zabranio animirane PNG fajlove na platformi

Twitter više neće dozvoljavati animirane PNG fajlove nakon što je prošlog meseca grupa napadača objavila više animacija sa svetlosnim efektima z... Dalje

Procureli podaci najmanje 267 miliona korisnika Facebooka

Procureli podaci najmanje 267 miliona korisnika Facebooka

Podaci više od 267 miliona korisnika Facebooka procurili su na internetu i sada se mogu preuzeti sa jednog hakerskog foruma, upozorili su kompanija C... Dalje

Facebook najavio da će prestati da koristi telefonske brojeve korisnika uzete za zaštitu naloga za predlaganje prijatelja

Facebook najavio da će prestati da koristi telefonske brojeve korisnika uzete za zaštitu naloga za predlaganje prijatelja

Facebook je najavio da će prestati sa praksom korišćenja telefonskih brojeva koje su korisnici dali kompaniji zbog zaštite naloga dvofaktornom au... Dalje

Facebook tužio firmu iz Hong Konga zbog hakovanja stotina hiljada naloga

Facebook tužio firmu iz Hong Konga zbog hakovanja stotina hiljada naloga

Facebook je pokrenuo još jednu tužbu, ovog puta protiv marketing kompanije iz Hong Konga i dvojice kineskih državljana zbog navodnog zloupotrebe nj... Dalje