Google+ je upropastio Google: Bivši direktor kritikovao kompaniju zbog nadmetanja sa Facebook-om

Društvene mreže, 15.03.2012, 00:57 AM

Google+ je upropastio Google: Bivši direktor kritikovao kompaniju zbog nadmetanja sa Facebook-om

Džejms Vitaker, bivši tehnički direktor u kompaniji Google prošlog meseca napustio je kompaniju u kojoj je radio od 2009. godine i vratio se odakle je došao - u Microsoft. U utorak je na kompanijskom blogu Microsoft-a objasnio razloge zbog kojih je otišao iz Google-a, ne štedeći teške reči za aktuelnog prvog čoveka kompanije u kojoj je donedavno bio zaposlen, Lerija Pejdža.

"Google koji sam voleo bio je tehnološka kompanija koja je ohrabrivala zaposlene na inovacije,” kaže Vitaker.

Google iz koga je Vitaker otišao je marketing kompanija koja je izgubila svoj put pokušavajući da se nadmeće sa Facebook-om i fokusirajući se na profit od reklamiranja.

“Poslednja tri meseca rada u Google-u bila su začarani krug očaja,” kaže Vitaker koji je rukovodio Google-ovim timom inženjera zaduženih za Google+. Opisujući korporativnu kulturu kompanije koju je napustio Vitaker je rekao da je ona jasno podeljenja u dva razdoblja, ono pre Google+ i period koji je usledio nakon što je Google pokrenuo svoju društvenu mrežu. A to “posle” bilo je prilično loše.

Pre-Google+ era bila je razdoblje koje je rezultiralo izuzetno uspelim projektima kompanije kao što su Chrome i Gmail. Bilo je to vreme kada su Google-ovi inženjeri raspolagali vremenom i resursima. A onda je usledio pad jer je Google započeo svoju trku sa gigantom društvenog umrežavanja Facebook-om.

Kada je Leri Pejdž došao na mesto direktora u kompaniji “društveno” je postalo prioritet kompanije i na sve što nije podržavalo Google+ gledalo se kao na ometanje tog projekta. Inovativnost koja je bila prioritet za kompaniju ustupila je mesto nadmetanju sa Facebook-om.

“Google još uvek može da predoči reklame većem broju ljudi nego Facebook ali Facebook mnogo više zna o tim ljudima,” kaže Vitaker. To je presudno za oglašivače koji se radije opredeljuju za Facebook nego za Google. To je razlog zbog koga Leri Pejdž insistira na društvenom umrežavanju.

“Sa Google+, Google se ponašao kao bogati klinac koji, pošto je shvatio da nije pozvan na zabavu, pokušava da napravi svoju,” kaže Vitaker.

Vitaker ne osporava ispravnost pokušaja da Google postane “društveniji” ali dodaje da nije ubeđen da tehnološke kompanije treba da znaju sve pojedinosti o svojim korisnicima.

Ovo nije prva kritika nekog od “insajdera” kompanije na račun upornog nastojanja Google-a da po svaku cenu stvori svoju društvenu mrežu. U oktobru je inženjer zaposlen u kompaniji Google, Stiv Jeg, izazvao je pravu pometnju objavljujući opširan post na svom Google+ profilu u kome je pokušaj kompanije u kojoj radi da napravi sopstvenu društvenu mrežu okarakterisao kao patetičan i zakasneo. Jeg zapravo nije imao nameru da njegovo promišljanje o Google+ bude vidljivo svima, ali je greškom, umesto da bude dostupno samo uskom krugu ljudi neko vreme bilo vidljivo celokupnoj javnosti.

Iz Google-a još uvek nema komentara na Vitakerov post koji u celini možete pročitati ovde.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

Instagram je najavio nove funkcije koje će ljudima pružiti više informacija direktno u aplikaciji kada “nešto krene naopako”. Instagra... Dalje

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram će uvesti nove mere kako bi tinejdžere odvratio od štetnog sadržaja i podstakao ih da “predahnu”, izjavio je potpredsednik ... Dalje

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje