Iza 80% klikova na Facebook oglase stoje botovi a ne ljudi?
Društvene mreže, 02.08.2012, 10:50 AM

Prošlog meseca BBC je objavio članak o istraživanju koje je sproveo njihov dopisnik Rori Selan-Džons koji je pokušao da utvrdi kolika je stvarna vrednost lajka (“like”) na Facebook-u, odnosno da li kompanije zaista imaju korist od prikupljanja što većeg broja fanova. On je za potrebe istraživanja stvorio lažnu kompaniju nazvanu “VirtualBagel, LLC” koja ne prodaje ništa, postavio oglase i kreirao stranicu kompanije na Facebook-u i čekao. Posle samo 24 časa, VirtualBagel, kompanija koja ne prodaje ništa, zaradila je 1600 lajkova, a posle nedelju dana taj broj je dvostruko uvećan na 3000 fanova stranice.
Većina tih lajkova došla je sa takođe sumnjivih i međusobno sličnih profila Egipćana starih između 13 i 17 godina. Očigledno se radilo o lažnim profilima čiji lajkovi bi lajkovi za realnu kompaniju koja prodaje svoje proizvode ili usluge bili potpuno bezvredni.
Ovaj fenomen primetila je i kompanija Limited Run koja posluje u oblasti muzičke industrije. Rezultat višemesečnog istraživanja koje je sproveo Run Limited je potpuno povlačenje kompanije sa Facebook-a.
Iz Limited Run su uočili da iza klikova na njihove Facebook oglase ne stoje uvek ljudi. Šta više, Limited Run tvrdi da 80% klikova na oglase potiče od botova a ne od stvarnih ljudi.
Kompanija je nekoliko meseci testirala oglasni sistem Facebook-a. Facebook je naplaćivao klikove na te oglase, ali je Limited Run mogao da verifikuje svega oko 20% tih klikova koji su se zaista pojavljivali na sajtu kompanije. Pretpostavljajući da je problem u softveru za analitiku a ne u Facebook-u, oni su pokušali sa isprobaju druge servise za analitiku ali je rezultat bio isti. Zato je kompanija razvila sopstveni softver za analizu. Tako su ustanovili da je u slučaju 80% klikova koje su platili, JavaScript bio isključen. Međutim, u Limited Run kažu da sveg 1-2% posetilaca njihovog veb sajta ima isključen JavaScript, pa za 80% klkova u kompaniji nisu imali objašnjenje. Zatim su u Limited Run rešili da naprave page logger i da prate svako učitavanje stranice. Tako su otkrili da 80% klikova i učitavanja stranica koje kompanija plaća Facebook-u potiče od botova.
Limited Run je povodom ovoga kontakirao Facebook pre nego što je kompanija izašla u javnost sa svojim otkićem, ali konkretnog odgovora iz Facebook-a nije bilo.
“Da li znamo kome pripadaju botovi? Ne. Da li optužujemo Facebook da koristi botove kako bi zaradio od oglasa? Ne. Da li je ovo čudno? Jeste,” kažu iz kompanije.
Ipak, iz Facebook-a su dali izjavu za TechCrunch rekavi da trenutno ispituju tvrdnje Run Limited.

Izdvojeno
Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook već godinama koristi javne objave, fotografije i interakcije korisnika za obuku veštačke inteligencije. Kompanija je već iskoristila javn... Dalje
Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke
.jpg)
Facebook je najavio da uvodi passkey (digitalni ključ) kao novi način prijavljivanja na mobilnim uređajima, bez potrebe za klasičnim lozinkama. Ov... Dalje
Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u
.jpg)
Sajber kriminalci iz poznate grupe FIN6 predstavljaju se kao ljudi koji traže posao na platformama poput LinkedIn-a kako bi zarazili poslodavce malve... Dalje
Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Mandiant Threat Defens upozorava korisnike na prevaru iza koje stoji grupa UNC6032 koja na društvenim mrežama postavlja oglase za lažne AI video al... Dalje
TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

Sajber kriminalci koriste TikTok video snimke za širenje malvera za krađu informacija Vidar i StealC u ClickFix napadima, upozorava Trend Micro. Re... Dalje
Pratite nas
Nagrade