Kome biste ostavili svoj Facebook profil posle smrti?
Društvene mreže, 13.02.2015, 08:00 AM

Ne verujemo da ste se ikada zapitali šta će biti sa vašim Facebook profilom onda kada ne budete među živima, ali Facebook, za one koje to brine, ima odgovor i na to pitanje.
Facebook će uskoro omogućiti korisnicima društvene mreže da odrede svog naslednika, nekog ko će upravljati profilom kada korisnik više ne bude među živima.
“Facebook je mesto koje delimo i na kome se povezujemo sa prijateljima i porodicom. Za mnoge od nas, on je takođe mesto za pamćenje i poštovanje onih koje smo izgubili. Kada neko umre, njegov nalog postaje spomenik njegovog života, prijateljstava i iskustava”, kažu iz kompanije najavljujući novu opciju nazvanu "Legacy Contact".
Ova opcija će omogućiti korisnima da odrede svog naslednika koji će moći da napiše objavu koja će se prikazivati na vrhu stranice pokojnikovog profila. To može biti poslednja poruka ili obaveštenje o sahrani. Digitalni naslednik će čak moći da odobrava zahteve za prijateljstva koje posle smrti korisnika budu poslali članovi porodice i prijatelji, kao i da promeni profilnu i naslovnu fotografiju.
Svom nasledniku korisnik može dati dozvolu da preuzme arhivu njegovih fotografija, objava i informacija sa profila.
Ono što naslednik neće moći da uradi je da se prijavljuje u ime pokojnika ili da ima pristup njegovim privatnim porukama.
Svog Facebook naslednika korisnik društvene mreže moći će da odredi tako što će u okviru podešavanja bezbednosti odabrati opciju Legacy Contact koja se nalazi na dnu stranice i za naslednika odrediti nekog od prijatelja ili članova porodice. Osoba koju korisnik odabere za svog naslednika dobiće obaveštenje od korisnika o tome.
Korisnicima je ostavljena i mogućnost da njihov profil bude trajno obrisan nakon smrti.
Do sada, u sluičaju smrti korisnika, prijatelji i porodica korisnika mogli su da zatraže pretvaranje Facebook profila u “memorijalni” profil kojim niko nije mogao upravljati. Ovakvi profili se više ne pojavljuju u predlozima za “ljude koje možda poznajete”, oglasima ili podsetnicima za rođendane. Niko ne može da se prijavi na pokojnikov nalog, a u zavisnosti od podešavanja privatnosti naloga, prijatelji mogu deliti sećanja na profilu korisnika, dok je sadržaj koji je pokojnik delio ostaje na Facebooku, vidljiv samo onima sa kojima ga je delio. Eventualno, porodica može da zatraži da nalog bude trajno obrisan sa Facebooka.
Nova opcija Legacy Content za sada je dostupna samo korisnicima u SAD, a uskoro bi trebalo da bude dostupna i korisnicima u celom svetu.

Izdvojeno
Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook već godinama koristi javne objave, fotografije i interakcije korisnika za obuku veštačke inteligencije. Kompanija je već iskoristila javn... Dalje
Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke
.jpg)
Facebook je najavio da uvodi passkey (digitalni ključ) kao novi način prijavljivanja na mobilnim uređajima, bez potrebe za klasičnim lozinkama. Ov... Dalje
Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u
.jpg)
Sajber kriminalci iz poznate grupe FIN6 predstavljaju se kao ljudi koji traže posao na platformama poput LinkedIn-a kako bi zarazili poslodavce malve... Dalje
Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Mandiant Threat Defens upozorava korisnike na prevaru iza koje stoji grupa UNC6032 koja na društvenim mrežama postavlja oglase za lažne AI video al... Dalje
TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

Sajber kriminalci koriste TikTok video snimke za širenje malvera za krađu informacija Vidar i StealC u ClickFix napadima, upozorava Trend Micro. Re... Dalje
Pratite nas
Nagrade