Kome biste ostavili svoj Facebook profil posle smrti?

Društvene mreže, 13.02.2015, 08:00 AM

Kome biste ostavili svoj Facebook profil posle smrti?

Ne verujemo da ste se ikada zapitali šta će biti sa vašim Facebook profilom onda kada ne budete među živima, ali Facebook, za one koje to brine, ima odgovor i na to pitanje.

Facebook će uskoro omogućiti korisnicima društvene mreže da odrede svog naslednika, nekog ko će upravljati profilom kada korisnik više ne bude među živima.

“Facebook je mesto koje delimo i na kome se povezujemo sa prijateljima i porodicom. Za mnoge od nas, on je takođe mesto za pamćenje i poštovanje onih koje smo izgubili. Kada neko umre, njegov nalog postaje spomenik njegovog života, prijateljstava i iskustava”, kažu iz kompanije najavljujući novu opciju nazvanu "Legacy Contact".

Ova opcija će omogućiti korisnima da odrede svog naslednika koji će moći da napiše objavu koja će se prikazivati na vrhu stranice pokojnikovog profila. To može biti poslednja poruka ili obaveštenje o sahrani. Digitalni naslednik će čak moći da odobrava zahteve za prijateljstva koje posle smrti korisnika budu poslali članovi porodice i prijatelji, kao i da promeni profilnu i naslovnu fotografiju.

Svom nasledniku korisnik može dati dozvolu da preuzme arhivu njegovih fotografija, objava i informacija sa profila.

Ono što naslednik neće moći da uradi je da se prijavljuje u ime pokojnika ili da ima pristup njegovim privatnim porukama.

Svog Facebook naslednika korisnik društvene mreže moći će da odredi tako što će u okviru podešavanja bezbednosti odabrati opciju Legacy Contact koja se nalazi na dnu stranice i za naslednika odrediti nekog od prijatelja ili članova porodice. Osoba koju korisnik odabere za svog naslednika dobiće obaveštenje od korisnika o tome.

Korisnicima je ostavljena i mogućnost da njihov profil bude trajno obrisan nakon smrti.

Do sada, u sluičaju smrti korisnika, prijatelji i porodica korisnika mogli su da zatraže pretvaranje Facebook profila u “memorijalni” profil kojim niko nije mogao upravljati. Ovakvi profili se više ne pojavljuju u predlozima za “ljude koje možda poznajete”, oglasima ili podsetnicima za rođendane. Niko ne može da se prijavi na pokojnikov nalog, a u zavisnosti od podešavanja privatnosti naloga, prijatelji mogu deliti sećanja na profilu korisnika, dok je sadržaj koji je pokojnik delio ostaje na Facebooku, vidljiv samo onima sa kojima ga je delio. Eventualno, porodica može da zatraži da nalog bude trajno obrisan sa Facebooka.

Nova opcija Legacy Content za sada je dostupna samo korisnicima u SAD, a uskoro bi trebalo da bude dostupna i korisnicima u celom svetu.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

Instagram je najavio nove funkcije koje će ljudima pružiti više informacija direktno u aplikaciji kada “nešto krene naopako”. Instagra... Dalje

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram će uvesti nove mere kako bi tinejdžere odvratio od štetnog sadržaja i podstakao ih da “predahnu”, izjavio je potpredsednik ... Dalje

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje