Lažno upozorenje o ''moćnim virusima, Trojancima'' na Facebook-u

Društvene mreže, 22.07.2013, 08:03 AM

Lažno upozorenje o ''moćnim virusima, Trojancima'' na Facebook-u

Ako se ovih dana na Facebook-u susretnete sa dramatičnim upozorenjem koje dele vaši prijatelj sa ove društvene mreže, da ne otvarate fotografiju devojke sa unakaženim licem, da ne gledate video snimak na kome ste navodno vi, da budete oprezni sa pozivnicama za kalendar rođendana, video snimkom ili fotografijom devojke koja je počinila samoubistvo, i stranicama na kojima ćete navodno (najzad) saznati ko vam gleda profil i sve to zbog opasnih virusa, treba da uradite sledeće: ne prosleđujte dalje ovo upozorenje.

Upozorenje koje je napisano velikim slovima deluje zastrašujuće. Na kraju teksta upozorenja, oni koji su ga videli dobijaju instrukcije da kopiraju tekst i objave ga na svom profilu.

Iako su neke tvrdnje iz upozorenja zaista smislene, jer je ponešto od ovoga korišćeno kao mamac u brojnim prevarama i napadima na korisnike Facebook-a koje smo imali prilike da vidimo ranije, ovoga puta reč je o lažnom upozorenju.

Ono što najpre upada u oči je poistovećivanje kompjuterskih virusa i Trojanaca u upozorenju. Iako su i jedni i drugi malveri (skraćeno od „maliciozni programi“), ipak između ta dva ne može se staviti znak jednakosti. Takođe, „moćni kompjuterski virusi koji se nazivaju Trojancima“ i infekcija računara na način opisan u upozorenju nisu česti na Facebook-u, iako je bilo i takvih slučajeva distribucije malvera. U većini slučajeva, scenario Facebook prevara uključuje klikove korisnika na linkove koji vode do online anketa od kojih prevaranti zarađuju ili sumnjive third party aplikacije koje su odgovorne za kasnije slanje iritantnih poruka sa kompromitovanih profila.

Fotografije i video snimci koji se spominju u upozorenju zaista vas mogu odvesti na web sajtove sa malverima, ali video ili fotografija na Facebook-ovom sajtu neće prouzorkovati bilo kakav problem vašem računaru, kaže Grejem Klali, stručnjak za bezbednost.

Naravno, Facebook korisnici treba da budu oprezni kada klikću na linkove, naročito ako oni vode na druge sajtove, kao i da budu oprezni kada je reč o aplikacijama koje instaliraju.

Ipak, širenje panike ovakvim upozorenjima je trošenje svog i vremena drugih ljudi. Zato kad vidite ovakvo ili neko slično upozorenje, najpre pokušajte da proverite istinitost navoda.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

Irska Komisija za zaštitu podataka (DPC) objavila je da je kaznila evropsku filijalu TikToka sa 530 miliona evra nakon istrage o transferu podataka k... Dalje

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakerska grupa koja sebe naziva R00TK1T ISC CYBER TEAM tvrdi da je ukrala 972.000 lozinki korisnika TikToka. Hakeri su zapretili objavljivanjem lozink... Dalje

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja može da identifikuje korisnike Instagrama mlađe od 16 godina, a zatim ih automatski prebacuje na tinejdžerske... Dalje

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Na zloglasnim Breach forumima procurili su podaci 2,87 milijardi X (Twitter) profila. Prema objavi korisnika foruma ThinkingOne, iza curenja podataka ... Dalje

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Meta ima više od 10 miliona aktivnih oglašivača na svojim platformama, a mnoga preduzeća zavise od oglasa na društvenim mrežama. Zato je razuml... Dalje