Lažno upozorenje o ''moćnim virusima, Trojancima'' na Facebook-u

Društvene mreže, 22.07.2013, 08:03 AM

Lažno upozorenje o ''moćnim virusima, Trojancima'' na Facebook-u

Ako se ovih dana na Facebook-u susretnete sa dramatičnim upozorenjem koje dele vaši prijatelj sa ove društvene mreže, da ne otvarate fotografiju devojke sa unakaženim licem, da ne gledate video snimak na kome ste navodno vi, da budete oprezni sa pozivnicama za kalendar rođendana, video snimkom ili fotografijom devojke koja je počinila samoubistvo, i stranicama na kojima ćete navodno (najzad) saznati ko vam gleda profil i sve to zbog opasnih virusa, treba da uradite sledeće: ne prosleđujte dalje ovo upozorenje.

Upozorenje koje je napisano velikim slovima deluje zastrašujuće. Na kraju teksta upozorenja, oni koji su ga videli dobijaju instrukcije da kopiraju tekst i objave ga na svom profilu.

Iako su neke tvrdnje iz upozorenja zaista smislene, jer je ponešto od ovoga korišćeno kao mamac u brojnim prevarama i napadima na korisnike Facebook-a koje smo imali prilike da vidimo ranije, ovoga puta reč je o lažnom upozorenju.

Ono što najpre upada u oči je poistovećivanje kompjuterskih virusa i Trojanaca u upozorenju. Iako su i jedni i drugi malveri (skraćeno od „maliciozni programi“), ipak između ta dva ne može se staviti znak jednakosti. Takođe, „moćni kompjuterski virusi koji se nazivaju Trojancima“ i infekcija računara na način opisan u upozorenju nisu česti na Facebook-u, iako je bilo i takvih slučajeva distribucije malvera. U većini slučajeva, scenario Facebook prevara uključuje klikove korisnika na linkove koji vode do online anketa od kojih prevaranti zarađuju ili sumnjive third party aplikacije koje su odgovorne za kasnije slanje iritantnih poruka sa kompromitovanih profila.

Fotografije i video snimci koji se spominju u upozorenju zaista vas mogu odvesti na web sajtove sa malverima, ali video ili fotografija na Facebook-ovom sajtu neće prouzorkovati bilo kakav problem vašem računaru, kaže Grejem Klali, stručnjak za bezbednost.

Naravno, Facebook korisnici treba da budu oprezni kada klikću na linkove, naročito ako oni vode na druge sajtove, kao i da budu oprezni kada je reč o aplikacijama koje instaliraju.

Ipak, širenje panike ovakvim upozorenjima je trošenje svog i vremena drugih ljudi. Zato kad vidite ovakvo ili neko slično upozorenje, najpre pokušajte da proverite istinitost navoda.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zbog skandala sa Cambridge Analyticom, Facebook još jednom kažnjen sa 1,6 milijardi dolara

Zbog skandala sa Cambridge Analyticom, Facebook još jednom kažnjen sa 1,6 milijardi dolara

Skandal sa Cambridge Analyticom i dalje je noćna mora za Facebook. Kompanija je u više navrata kažnjena velikim novčanim kaznama zbog svog zanemar... Dalje

Posle napada na ljude koji boluju od epilepsije, Twitter zabranio animirane PNG fajlove na platformi

Posle napada na ljude koji boluju od epilepsije, Twitter zabranio animirane PNG fajlove na platformi

Twitter više neće dozvoljavati animirane PNG fajlove nakon što je prošlog meseca grupa napadača objavila više animacija sa svetlosnim efektima z... Dalje

Procureli podaci najmanje 267 miliona korisnika Facebooka

Procureli podaci najmanje 267 miliona korisnika Facebooka

Podaci više od 267 miliona korisnika Facebooka procurili su na internetu i sada se mogu preuzeti sa jednog hakerskog foruma, upozorili su kompanija C... Dalje

Facebook najavio da će prestati da koristi telefonske brojeve korisnika uzete za zaštitu naloga za predlaganje prijatelja

Facebook najavio da će prestati da koristi telefonske brojeve korisnika uzete za zaštitu naloga za predlaganje prijatelja

Facebook je najavio da će prestati sa praksom korišćenja telefonskih brojeva koje su korisnici dali kompaniji zbog zaštite naloga dvofaktornom au... Dalje

Facebook tužio firmu iz Hong Konga zbog hakovanja stotina hiljada naloga

Facebook tužio firmu iz Hong Konga zbog hakovanja stotina hiljada naloga

Facebook je pokrenuo još jednu tužbu, ovog puta protiv marketing kompanije iz Hong Konga i dvojice kineskih državljana zbog navodnog zloupotrebe nj... Dalje