LinkedIn sledi kritikovanu praksu Facebook-a: uvođenje nove funkcije bez dozvole korisnika

Društvene mreže, 12.08.2011, 10:10 AM

LinkedIn sledi kritikovanu praksu Facebook-a: uvođenje nove funkcije bez dozvole korisnika

Nakon protesta korisnika zbog novog načina reklamiranja na sajtu koji podrazumeva korišćenje imena i fotografija korisnika mreže za reklamiranje proizvoda i servisa kompanija koje su preporučili ili onih koje prate na mreži, kompanija LinkedIn je u četvrtak objavila da će obustaviti prikazivanje imena i fotografija korisnika u oglasima. Umesto takve prakse LinkedIn će ubuduće u okviru takozvanih “društvenih oglasa” ("Social Ads") obaveštavati korisnika kada neko iz njegove mreže preporuči proizvod ili počne da prati određenu kompaniju.

Nezadovoljstvo korisnika i zaštitnika prava na privatnost usledilo je zbog načina na koji je LinkedIn uključio članove svoje mreže u program “društvenih oglasa”, sledeći tako praksu Facebook-a koji je mnogo puta bio kritikovan u prošlosti zbog toga što od korisnika ne traži dozvolu za uključivanje neke nove funkcije, već nove funkcije uvodi kao podrazumevane očekujući od korisnika da ih sami isključe ukoliko ne žele da ih koriste.

LinkedIn je pre dva meseca izvršio izmene svoje politike privatnosti koje omogućaaju kompanijama da pretražuju lične podatke korisnika mreže kako bi ih iskoristili za oglašavanje. Problem je nastao zbog toga što ove promene politike privatnosti nisu bile u dovoljnoj meri transparetne pa ih većina korisnika nije ni primetila.

“LinkedIn može ponekad sjedinjavati reklamne poruke sa sadržajem sa svoje mreže kako bi preporučivao ljude i usluge, kompanije ili zarad nekih drugih aktivnosti, a imena i fotografije korisnika mogu se pojavljivati u odgovarajućim oglasima kako bi bili prikazani drugim članovima LinkedIn mreže,” kaže se u delu teksta koji se odnosi na politiku privatnosti mreeže.

Drugim rečima, LinkedIn može prodavati zainteresovanim oglašivačima imena, fotografije i navike i interesovanja svojih korisnika.

Ukoliko ne želite da se vaši lični podaci koriste na ovakav način, moraćete sami da isključite ovu opciju. Ispod svog imena, u gornjem desnom uglu, u padajućem meniju, odaberite opciju “Settings”, zatim “Account” i potom odaberite “Manage social advertising”. Isključite opciju “LinkedIn may use my name, photo in social advertising” kao što je prikazano na slici ispod.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Meta počinje da uvodi podrazumevanu end-to-end enkripciju za poruke i pozive u Messengeru

Meta počinje da uvodi podrazumevanu end-to-end enkripciju za poruke i pozive u Messengeru

Meta je objavila da počinje da uvodi podrazumevanu end-to-end enkripciju (E2EE) za poruke i pozive jedan na jedan u Messengeru. E2EE za grupne razgov... Dalje

Zloupotreba veštačke inteligencije u prevarama na TikToku

Zloupotreba veštačke inteligencije u prevarama na TikToku

TikTok se pokazao kao plodno tlo za finansijske prevare, posebno prevare koje uključuju kriptovalute, upozorava kompanija Avast. Širok domet platfor... Dalje

TikTok u bezbednosti zaostaje za konkurentskim platformama

TikTok u bezbednosti zaostaje za konkurentskim platformama

Istraživanje koje je sprovela kompanija Cerby otkrilo je da, kada je reč o bezbednosti, TikTok značajno zaostaje za konkurentskim platformama, kao ... Dalje

Malver NodeStealer ponovo otima naloge korisnika Facebooka, mamac za žrtve su provokativne fotografije

Malver NodeStealer ponovo otima naloge korisnika Facebooka, mamac za žrtve su provokativne fotografije

Istraživači iz kompanije Bitdefender upozoravaju da sajber kriminalci koriste Facebook oglase za širenje malvera i otimanje korisničkih naloga na ... Dalje

EU će zabraniti ciljano oglašavanje na Facebooku i Instagramu

EU će zabraniti ciljano oglašavanje na Facebooku i Instagramu

Evropski odbor za zaštitu podataka produžio je privremenu zabranu ciljanog oglašavanja na Facebooku i Instagramu, koju je u julu uvela Norveška ag... Dalje