LinkedIn sledi kritikovanu praksu Facebook-a: uvođenje nove funkcije bez dozvole korisnika

Društvene mreže, 12.08.2011, 10:10 AM

LinkedIn sledi kritikovanu praksu Facebook-a: uvođenje nove funkcije bez dozvole korisnika

Nakon protesta korisnika zbog novog načina reklamiranja na sajtu koji podrazumeva korišćenje imena i fotografija korisnika mreže za reklamiranje proizvoda i servisa kompanija koje su preporučili ili onih koje prate na mreži, kompanija LinkedIn je u četvrtak objavila da će obustaviti prikazivanje imena i fotografija korisnika u oglasima. Umesto takve prakse LinkedIn će ubuduće u okviru takozvanih “društvenih oglasa” ("Social Ads") obaveštavati korisnika kada neko iz njegove mreže preporuči proizvod ili počne da prati određenu kompaniju.

Nezadovoljstvo korisnika i zaštitnika prava na privatnost usledilo je zbog načina na koji je LinkedIn uključio članove svoje mreže u program “društvenih oglasa”, sledeći tako praksu Facebook-a koji je mnogo puta bio kritikovan u prošlosti zbog toga što od korisnika ne traži dozvolu za uključivanje neke nove funkcije, već nove funkcije uvodi kao podrazumevane očekujući od korisnika da ih sami isključe ukoliko ne žele da ih koriste.

LinkedIn je pre dva meseca izvršio izmene svoje politike privatnosti koje omogućaaju kompanijama da pretražuju lične podatke korisnika mreže kako bi ih iskoristili za oglašavanje. Problem je nastao zbog toga što ove promene politike privatnosti nisu bile u dovoljnoj meri transparetne pa ih većina korisnika nije ni primetila.

“LinkedIn može ponekad sjedinjavati reklamne poruke sa sadržajem sa svoje mreže kako bi preporučivao ljude i usluge, kompanije ili zarad nekih drugih aktivnosti, a imena i fotografije korisnika mogu se pojavljivati u odgovarajućim oglasima kako bi bili prikazani drugim članovima LinkedIn mreže,” kaže se u delu teksta koji se odnosi na politiku privatnosti mreeže.

Drugim rečima, LinkedIn može prodavati zainteresovanim oglašivačima imena, fotografije i navike i interesovanja svojih korisnika.

Ukoliko ne želite da se vaši lični podaci koriste na ovakav način, moraćete sami da isključite ovu opciju. Ispod svog imena, u gornjem desnom uglu, u padajućem meniju, odaberite opciju “Settings”, zatim “Account” i potom odaberite “Manage social advertising”. Isključite opciju “LinkedIn may use my name, photo in social advertising” kao što je prikazano na slici ispod.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje