LinkedIn sledi kritikovanu praksu Facebook-a: uvođenje nove funkcije bez dozvole korisnika

Društvene mreže, 12.08.2011, 10:10 AM

LinkedIn sledi kritikovanu praksu Facebook-a: uvođenje nove funkcije bez dozvole korisnika

Nakon protesta korisnika zbog novog načina reklamiranja na sajtu koji podrazumeva korišćenje imena i fotografija korisnika mreže za reklamiranje proizvoda i servisa kompanija koje su preporučili ili onih koje prate na mreži, kompanija LinkedIn je u četvrtak objavila da će obustaviti prikazivanje imena i fotografija korisnika u oglasima. Umesto takve prakse LinkedIn će ubuduće u okviru takozvanih “društvenih oglasa” ("Social Ads") obaveštavati korisnika kada neko iz njegove mreže preporuči proizvod ili počne da prati određenu kompaniju.

Nezadovoljstvo korisnika i zaštitnika prava na privatnost usledilo je zbog načina na koji je LinkedIn uključio članove svoje mreže u program “društvenih oglasa”, sledeći tako praksu Facebook-a koji je mnogo puta bio kritikovan u prošlosti zbog toga što od korisnika ne traži dozvolu za uključivanje neke nove funkcije, već nove funkcije uvodi kao podrazumevane očekujući od korisnika da ih sami isključe ukoliko ne žele da ih koriste.

LinkedIn je pre dva meseca izvršio izmene svoje politike privatnosti koje omogućaaju kompanijama da pretražuju lične podatke korisnika mreže kako bi ih iskoristili za oglašavanje. Problem je nastao zbog toga što ove promene politike privatnosti nisu bile u dovoljnoj meri transparetne pa ih većina korisnika nije ni primetila.

“LinkedIn može ponekad sjedinjavati reklamne poruke sa sadržajem sa svoje mreže kako bi preporučivao ljude i usluge, kompanije ili zarad nekih drugih aktivnosti, a imena i fotografije korisnika mogu se pojavljivati u odgovarajućim oglasima kako bi bili prikazani drugim članovima LinkedIn mreže,” kaže se u delu teksta koji se odnosi na politiku privatnosti mreeže.

Drugim rečima, LinkedIn može prodavati zainteresovanim oglašivačima imena, fotografije i navike i interesovanja svojih korisnika.

Ukoliko ne želite da se vaši lični podaci koriste na ovakav način, moraćete sami da isključite ovu opciju. Ispod svog imena, u gornjem desnom uglu, u padajućem meniju, odaberite opciju “Settings”, zatim “Account” i potom odaberite “Manage social advertising”. Isključite opciju “LinkedIn may use my name, photo in social advertising” kao što je prikazano na slici ispod.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Haker pogodio lozinku Trampovog Twitter naloga, Twitter i Bela kuća ga demantuju

Haker pogodio lozinku Trampovog Twitter naloga, Twitter i Bela kuća ga demantuju

Holandski istraživač Viktor Gevers otkrio je da je uspeo da se prijavi na Twitter nalog predsednika Sjedinjenih Država Donalda Trampa nakon što je... Dalje

Zbog ekstenzija za Chrome koje su izvlačile podatke korisnika Facebook tužio dve kompanije

Zbog ekstenzija za Chrome koje su izvlačile podatke korisnika Facebook tužio dve kompanije

Facebook je podneo tužbu protiv dve kompanije zbog stvaranja i distribucije zlonamernih ekstenzija za Google Chrome koji su bez odobrenja prikupljali... Dalje

Kako su kineski kriminalci ukrali od korisnika Facebooka 4 miliona dolara

Kako su kineski kriminalci ukrali od korisnika Facebooka 4 miliona dolara

Na konferenciji o bezbednosti Virus Bulletin 2020, članovi Facebookovog tima zaduženog za bezbednost društvene mreže otkrili su detalje o kriminal... Dalje

Facebook preti povlačenjem iz Evrope

Facebook preti povlačenjem iz Evrope

Facebook je zapretio da će “spakovati igračke i otići kući” ako evropski regulatori ne odustanu od svog zahteva, piše Vice. U žalbi... Dalje

Nastavljaju se napadi na korisnike Twittera

Nastavljaju se napadi na korisnike Twittera

Početkom meseca hakovan je lični, ali verifikovani Twitter nalog indijskog premijera Narendre Modija, mesec i po dana posle najvećeg napada u istor... Dalje