Meta i Google su imali tajni dogovor o reklamama koje bi se prikazivale deci na YouTubeu
Društvene mreže, 09.08.2024, 10:30 AM
Meta i Google su planirali (a navodno i sproveli) sada otkazanu tajnu kampanju na YouTubeu u okviru koje su tinejdžerima namerno prikazivane reklame za Instagram, piše Financial Times, čime je Google prekršio sopstvena pravila protiv reklamiranja gde su ciljna grupa maloletni korisnici.
Dokumenti u koje je FT imao uvid ukazuju da je Google radio na marketinškom projektu za Metu, dizajniranom da cilja korisnike YouTubea uzrasta od 13 do 17 godina sa reklamama koji promovišu Metinu aplikaciju Instagram.
Google je navodno usmeravao reklame na podgrupu korisnika označenih kao „nepoznati“ u svojim reklamnim sistemima, pokušavajući da prikrije da se radi o tinejdžerima.
Na stranici pomoći Google Ads navodi se da se kategorija „nepoznato“ odnosi na ljude čiji su uzrast, pol, roditeljski status ili prihodi domaćinstva navodno neidentifikovani. U teoriji, ovo bi moglo omogućiti kupcima oglasa da dosegnu širu publiku.
Međutim, prema FT-u, Google bi mogao da koristi preuzimanja aplikacija i aktivnosti na mreži kako bi sa visokim stepenom pouzdanosti utvrdio da se „nepoznata“ grupa zapravo uglavnom sastoji od mlađih korisnika.
Zaposleni u kompaniji su navodno koristili rupu da zaobiđu Googleova sopstvena pravila o blokiranju ciljanog oglašavanja na osnovu starosti, pola ili interesovanja osoba mlađih od 18 godina. Pravila su na snazi od 2021. godine.
Program je pokrenut zbog pada Googleove zarade od oglašavanja i migracije Metinih mlađih korisnika na platforme kao što je TikTok, navodi FT.
Prema izveštaju New York Timesa za 2021. godinu, Instagram je bio izuzetno zabrinut zbog gubitka mladih korisnika i ceo svoj marketinški budžet namenio je ciljanju korisnika od 13 do 15 godina.
Projekat je već bio sproveden u SAD u maju. Obe kompanije su tu inicijativu videle kao uspeh i planirale su da je dalje prošire, ali su iznenada otkazale projekat nakon što je FT kontaktirao Google.
„Zabranjujemo da se oglasi personalizuju osobama mlađim od 18 godina“, rekao je Google u izjavi za FT. „Takođe ćemo preduzeti dodatne mere da bismo sa predstavnicima prodaje potvrdili da ne smeju da pomažu oglašivačima ili agencijama da vode kampanje pokušavajući da zaobiđu naše smernice.“
Izdvojeno
Korisnici Facebooka i Instagrama dobijaju AI podršku 24/7 i jednostavniji oporavak hakovanih naloga
Meta je najavila da uvodi niz novih alata za Facebook i Instagram kako bi korisnicima omogućila jednostavniji pristup podršci 24/7, brži oporavak n... Dalje
Lažne Meta pozivnice: prevara koja stiže sa prave Facebook adrese
Istraživači iz kompanije Check Point otkrili su veliku fišing kampanju u kojoj napadači šalju lažne pozivnice koje izgledaju kao da dolaze direk... Dalje
X ukida Twitter.com i traži ponovno registrovanje sigurnosnih ključeva do 10. novembra
Korisnici X-a koji za dvofaktorsku autentifikaciju (2FA) koriste sigurnosne ključeve moraju ih ponovo registrovati do 10. novembra 2025. Kompanija X ... Dalje
YouTube Ghost Network: 3.000 lažnih tutorijala šire malvere preko hakovanih YouTube kanala
Mreža YouTube naloga, nazvana YouTube Ghost Network, koristi popularnost platforme za širenje malvera kroz tutorijale za piratske programe i varalic... Dalje
Meta uvodi nove opcije za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a
Kompanija Meta predstavila je nove alate za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a od prevara. Cilj je da se spreče situacije u kojima prevarant... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





