Meta i Google su imali tajni dogovor o reklamama koje bi se prikazivale deci na YouTubeu
Društvene mreže, 09.08.2024, 10:30 AM

Meta i Google su planirali (a navodno i sproveli) sada otkazanu tajnu kampanju na YouTubeu u okviru koje su tinejdžerima namerno prikazivane reklame za Instagram, piše Financial Times, čime je Google prekršio sopstvena pravila protiv reklamiranja gde su ciljna grupa maloletni korisnici.
Dokumenti u koje je FT imao uvid ukazuju da je Google radio na marketinškom projektu za Metu, dizajniranom da cilja korisnike YouTubea uzrasta od 13 do 17 godina sa reklamama koji promovišu Metinu aplikaciju Instagram.
Google je navodno usmeravao reklame na podgrupu korisnika označenih kao „nepoznati“ u svojim reklamnim sistemima, pokušavajući da prikrije da se radi o tinejdžerima.
Na stranici pomoći Google Ads navodi se da se kategorija „nepoznato“ odnosi na ljude čiji su uzrast, pol, roditeljski status ili prihodi domaćinstva navodno neidentifikovani. U teoriji, ovo bi moglo omogućiti kupcima oglasa da dosegnu širu publiku.
Međutim, prema FT-u, Google bi mogao da koristi preuzimanja aplikacija i aktivnosti na mreži kako bi sa visokim stepenom pouzdanosti utvrdio da se „nepoznata“ grupa zapravo uglavnom sastoji od mlađih korisnika.
Zaposleni u kompaniji su navodno koristili rupu da zaobiđu Googleova sopstvena pravila o blokiranju ciljanog oglašavanja na osnovu starosti, pola ili interesovanja osoba mlađih od 18 godina. Pravila su na snazi od 2021. godine.
Program je pokrenut zbog pada Googleove zarade od oglašavanja i migracije Metinih mlađih korisnika na platforme kao što je TikTok, navodi FT.
Prema izveštaju New York Timesa za 2021. godinu, Instagram je bio izuzetno zabrinut zbog gubitka mladih korisnika i ceo svoj marketinški budžet namenio je ciljanju korisnika od 13 do 15 godina.
Projekat je već bio sproveden u SAD u maju. Obe kompanije su tu inicijativu videle kao uspeh i planirale su da je dalje prošire, ali su iznenada otkazale projekat nakon što je FT kontaktirao Google.
„Zabranjujemo da se oglasi personalizuju osobama mlađim od 18 godina“, rekao je Google u izjavi za FT. „Takođe ćemo preduzeti dodatne mere da bismo sa predstavnicima prodaje potvrdili da ne smeju da pomažu oglašivačima ili agencijama da vode kampanje pokušavajući da zaobiđu naše smernice.“

Izdvojeno
Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga
.jpg)
Meta ima više od 10 miliona aktivnih oglašivača na svojim platformama, a mnoga preduzeća zavise od oglasa na društvenim mrežama. Zato je razuml... Dalje
Iza jučerašnjeg napada na X stoji ova grupa
.jpg)
Propalestinska hakerska grupa preuzela je odgovornost za jučerašnji veliki DDoS napad na X (bivši Twitter). Prema podacima Downdetectora, desetine ... Dalje
Prevaranti otimaju Facebook naloge pomoću lažnih upozorenja o kršenju autorskih prava
.jpg)
Check Point Research (CPR) je upozorio na novu phishing kampanju, koja je počela otprilike 20. decembra 2024., a koja je prvenstveno fokusirana na ko... Dalje
Korisnici tuže LinkedIn zbog obučavanja AI modela njihovim privatnim porukama bez pristanka korisnika

Korisnici LinkedIn Premium iz SAD tužili su platformu zato što je navodno delila njihove privatne poruke bez njihovog pristanka kako bi obučila mod... Dalje
Zbog lažnih slika Breda Pita koje je generisala veštačka inteligencija, žena ostala bez skoro milion evra

Za En, Francuskinju u svojim pedesetim, 2023. je počela neobično. Dizajnerka enterijera, koja nije imala iskustva sa društvenim mrežama, otvorila ... Dalje
Pratite nas
Nagrade