Mobilno oglašavanje - novi udar Facebook-a na privatnost korisnika

Društvene mreže, 09.07.2012, 09:50 AM

Mobilno oglašavanje - novi udar Facebook-a na privatnost korisnika

Jedan od najvećih problema Facebook-a koji je možda i glavni uzrok lošeg poslovanja ove kompanije na berzi jeste nedostatak mobilne strategije, odnosno nemogućnost zarađivanja na velikom broju korisnika koji ovoj društvenoj mreži pristupaju putem mobilnih i pametnih telefona.

Upravo zbog toga Zuckerberg je platio milijardu dolara za preuzimanje Instagram-a, a u The Wall Street Journalu objavili su kako u ovoj kompaniji pripremaju novu strategiju mobilnog oglašavanja putem koje bi mogli zaraditi milione, ali koja bi ponovno mogla biti udar na privatnost korisnika.

Naime, Facebook namerava da oglašivačima i developerima aplikacija omogući postavljanje oglasa na mobilnoj aplikaciji ove društvene mreže koji će biti temeljeni na aplikacijama koje korisnici već imaju instalirane na svojim telefonima. Tako, ako korisnici na svojim mobilnim uređajima imaju instalirane neke Zyngine igre (kompanija koja je poznata po svojim društvenim igrama poput FarmVille-a), na Facebook-ovoj mobilnoj aplikaciji prikazivaće se oglasi za ostale igre ove kompanije, a Facebook će za svaki download te aplikacije zaraditi puno više novca u odnosu na cifru koju zarađuje samim prikazivanjem oglasa.

Zuckerbergova kompanija informacije o instaliranim aplikacijama dobijaće na temelju svoje Connect opcije putem koje se korisnici sa svojim Facebook profilom prijavljuju na brojne internet stranice i aplikacije - Facebook te informacije celo vreme skuplja i sada bi ih napokon trebao da unovči.

Iako će ova opcija omogućiti nove izvore zarade, neki direktori u Facebook-u strahuju da će ona ponovno izazvati nezadovoljstvo velikog broja korisnika koji će biti zabrinuti zbog toga što će Facebook pratiti i znati koje aplikacije imaju instalirane na svojim telefonima, a posebno mogu biti zabrinuti činjenicom da u Zuckerbergovoj kompaniji žele znati na koji način korisnici koriste te aplikacije (tj. što rade unutar same aplikacije) i plasirati im oglase na temelju tih informacija.

Ali, dok u The Wall Street Journalu kažu kako će ova opcija izazvati zabrinutost zbog privatnosti korisnika, na Business Insideru smatraju da je oglašavanje na temelju instaliranih aplikacija odličan potez Facebook-a koji bi im mogao doneti novi veliki izvor zarade.

Napominju kako su proizvođači aplikacija spremni da platepuno novca za reklamiranje svojih proizvoda, a ovakav način oglašavanja omogućiće im da saznaju kakve aplikacije zanimaju određene korisnike te će izbeći reklamiranje aplikacija koje korisnici već imaju instalirane na svojim uređajima.

S obzirom da se više od polovine oglasa na Facebook-u odnosi se upravo na aplikacije, sigurno je da će ovakav način oglašavanja povećati broj aplikacija koje će korisnici skidati na svoje pametne telefona, a Facebook će na račun toga zaraditi još više novca.

Izvor: IT Vesti


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

Instagram je najavio nove funkcije koje će ljudima pružiti više informacija direktno u aplikaciji kada “nešto krene naopako”. Instagra... Dalje

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram će uvesti nove mere kako bi tinejdžere odvratio od štetnog sadržaja i podstakao ih da “predahnu”, izjavio je potpredsednik ... Dalje

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje