Mobilno oglašavanje - novi udar Facebook-a na privatnost korisnika

Društvene mreže, 09.07.2012, 09:50 AM

Mobilno oglašavanje - novi udar Facebook-a na privatnost korisnika

Jedan od najvećih problema Facebook-a koji je možda i glavni uzrok lošeg poslovanja ove kompanije na berzi jeste nedostatak mobilne strategije, odnosno nemogućnost zarađivanja na velikom broju korisnika koji ovoj društvenoj mreži pristupaju putem mobilnih i pametnih telefona.

Upravo zbog toga Zuckerberg je platio milijardu dolara za preuzimanje Instagram-a, a u The Wall Street Journalu objavili su kako u ovoj kompaniji pripremaju novu strategiju mobilnog oglašavanja putem koje bi mogli zaraditi milione, ali koja bi ponovno mogla biti udar na privatnost korisnika.

Naime, Facebook namerava da oglašivačima i developerima aplikacija omogući postavljanje oglasa na mobilnoj aplikaciji ove društvene mreže koji će biti temeljeni na aplikacijama koje korisnici već imaju instalirane na svojim telefonima. Tako, ako korisnici na svojim mobilnim uređajima imaju instalirane neke Zyngine igre (kompanija koja je poznata po svojim društvenim igrama poput FarmVille-a), na Facebook-ovoj mobilnoj aplikaciji prikazivaće se oglasi za ostale igre ove kompanije, a Facebook će za svaki download te aplikacije zaraditi puno više novca u odnosu na cifru koju zarađuje samim prikazivanjem oglasa.

Zuckerbergova kompanija informacije o instaliranim aplikacijama dobijaće na temelju svoje Connect opcije putem koje se korisnici sa svojim Facebook profilom prijavljuju na brojne internet stranice i aplikacije - Facebook te informacije celo vreme skuplja i sada bi ih napokon trebao da unovči.

Iako će ova opcija omogućiti nove izvore zarade, neki direktori u Facebook-u strahuju da će ona ponovno izazvati nezadovoljstvo velikog broja korisnika koji će biti zabrinuti zbog toga što će Facebook pratiti i znati koje aplikacije imaju instalirane na svojim telefonima, a posebno mogu biti zabrinuti činjenicom da u Zuckerbergovoj kompaniji žele znati na koji način korisnici koriste te aplikacije (tj. što rade unutar same aplikacije) i plasirati im oglase na temelju tih informacija.

Ali, dok u The Wall Street Journalu kažu kako će ova opcija izazvati zabrinutost zbog privatnosti korisnika, na Business Insideru smatraju da je oglašavanje na temelju instaliranih aplikacija odličan potez Facebook-a koji bi im mogao doneti novi veliki izvor zarade.

Napominju kako su proizvođači aplikacija spremni da platepuno novca za reklamiranje svojih proizvoda, a ovakav način oglašavanja omogućiće im da saznaju kakve aplikacije zanimaju određene korisnike te će izbeći reklamiranje aplikacija koje korisnici već imaju instalirane na svojim uređajima.

S obzirom da se više od polovine oglasa na Facebook-u odnosi se upravo na aplikacije, sigurno je da će ovakav način oglašavanja povećati broj aplikacija koje će korisnici skidati na svoje pametne telefona, a Facebook će na račun toga zaraditi još više novca.

Izvor: IT Vesti


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Instagram ima ozbiljan sigurnosni propust, napadači mogu da hakuju bilo koji Instagram nalog za samo 10 minuta

Instagram ima ozbiljan sigurnosni propust, napadači mogu da hakuju bilo koji Instagram nalog za samo 10 minuta

Instagram je ispravio sigurnosni propust koji je mogao omogućiti hakerima da kompromituju bilo koji Instagram nalog bez ikakve pomoći korisnika. De... Dalje

Facebook kažnjen rekordnom kaznom od 5 milijardi dolara zbog narušavanja privatnosti korisnika

Facebook kažnjen rekordnom kaznom od 5 milijardi dolara zbog narušavanja privatnosti korisnika

Nakon višemesečnih pregovora, Federalna trgovinska komisija Sjedinjenih Američkih Država (FTC) odobrila je nagodbu prema kojoj će kompanija Faceb... Dalje

Suosnivač Applea Stiv Voznijak: Nađite način da napustite Facebook

Suosnivač Applea Stiv Voznijak: Nađite način da napustite Facebook

Suosnivač Applea Stiv Voznijak kaže da bi ljudi trebalo da odu sa Facebooka ako cene svoju privatnost. Kompanija ugrožava privatnost ljudi i jedini... Dalje

Sud presudio: Tramp ne može da blokira ljude na Twitteru

Sud presudio: Tramp ne može da blokira ljude na Twitteru

Donald Tramp ne može blokirati ljude na Twitteru, presudio je američki apelacioni sud. Američki predsednik ne može kršiti prava koje građanima g... Dalje

Instagram testira alate koji treba da pomognu žrtvama nasilja na platformi

Instagram testira alate koji treba da pomognu žrtvama nasilja na platformi

Instagram veruje da bi novi alat za borbu protiv zlostavljanja na internetu, koji podstiče korisnike da zastanu i razmisle o onome što govore, pomog... Dalje