Obratite pažnju na lažne profile na LinkedInu

Društvene mreže, 11.12.2015, 00:30 AM

Obratite pažnju na lažne profile na LinkedInu

Broj incidenata u koje su umešani lažni LinkedIn profili koji ciljaju članove poslovne društvene mreže je u porastu još od prošle godine. Taj trend koji je uočen tada nastavio se i ove godine.

Većina ovih lažnih profila koje su analizirali istraživači kompanije Symantec sledi sledeći obrazac:

  • Oni se predstavljaju kao posrednici u zapošljavanju koji rade za lažne firme ili su navodno samozaposleni;
  • Prvenstveno se koriste fotografije žena koje se preuzete sa stock sajtova ili su u pitanju slike stvarnih agenata;
  • Na lažnim profilima se preuzima tekst sa profila pravih posrednika u zapošljavanju;
  • Profili su napunjeni ključnim rečima da bi bili vidljiviji u rezultatima pretrage.

Pretvarajući da su profili agenata za zapošljavanje, lažni LinkedIn profili lako ulaze u mreže pravih profesionalaca. Pravi posrednici i inače koriste LinkedIn da bi pronašli potencijalne kandidate. S druge strane, korisnici poslovne mreže očekuju da ih kontaktiraju agenti za zapošljavanje, tako da te dve činjenice idu na ruku prevarantima.

Mnogi od ovih lažnih LinkedIn naloga koriste profilne fotografije koje se mogu naći na stock sajtovima, drugim LinkedIn profilima ili drugim društvenim mrežama. To je lako utvrditi uz pomoć alata za pretragu slika kao što je Googleov Search by Image ili TinEye.

Prilikom pregleda ovih lažnih LinkedIn profila, uočljivo je da su odeljci Summary i Experience samo popunjeni tekstom koji je doslovce preuzet sa profila pravih agenata. Ređe se događa da je tekst nešto izmenjen.

Lažni profili su popunjeni ključnim rečima kao što su "Reservoir Engineer", "Exploration Manager" i "Cargo Securement Training", da bi bili vidljiviji preko pretrage na samom sajtu LinkedIn.

Cilj onih koji stoje iza ovih lažnih profila je mapiranje mreža poslovnih ljudi. Koristeći ove lažne naloge, prevaranti stiču kredibilnost među legitimnim članovima mreža čime omogućavaju nove konekcije. Osim toga, prevaranti izvlače kontakt informacije sa profila onih sa kojima su povezani, među kojima su email adrese ali i brojevi telefona. Ove informacije dalje mogu biti korišćene za slanje spear fišing emailova.

Stručnjaci iz Symanteca upozoravaju korisnike LinkedIna da budu veoma sumnjičavi u vezi sa tim koga dodaju svojoj mreži.

“Ako niste sreli tu osobu ranije, nemojte je dodavati”, kažu iz Symanteca.

Kako ćete prepoznati ove profile? Jednostavno, uradite reverznu pretragu slika. Kopirajte informacije sa profila u pretraživač da bi eventualno pronašli prave profile. Ako vidite da je neko koga poznajte i sa kim ste povezani na LinkedInu povezan sa nekim lažnim nalogom, obavestite ga o tome.

Ako sumnjate da je neki nalog lažan, prijavite to LinkedInu.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

Instagram je najavio nove funkcije koje će ljudima pružiti više informacija direktno u aplikaciji kada “nešto krene naopako”. Instagra... Dalje

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram će uvesti nove mere kako bi tinejdžere odvratio od štetnog sadržaja i podstakao ih da “predahnu”, izjavio je potpredsednik ... Dalje

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje