Oprezno! Spameri koriste najavljenu opciju Dislike kao mamac za prevaru
Društvene mreže, 23.09.2015, 00:00 AM

Bilo je očekivano da sajber kriminalcima neće trebati mnogo vremena da prošlonedeljnu vest da je Facebook zvanično najavio opciju Dislike počnu da koriste kao mamac da bi prevarili korisnike da kliknu na maliciozne linkove.
Ako ste među malobrojnima koji ne znaju o čemu je reč, prošle nedelje je direktor kompanije Facebook Mark Zakerberg odgovarajući na mnogobrojna pitanja članova Facebook zajednice najavio da Facebook trenutno radi na dugo očekivanoj opciji Dislike.
Vest je iskorišćena kao mamac za korisnike Facebooka koji treba da ih privuče da kliknu na link koji će im navodno obezbediti da među prvima koriste najavljenu opciju Dislike. Šta više, tvrdi se da novu opciju dobijaju samo pozvani.
Iskusni korisnici prepoznaće lako ovakve prevare jer Facebook nikada ne spamuje korisnike sumnjivim linkovima i ne nudi nove opcije na ovakav način.
Kada korisnik klikne na ovakav link on će bidi odveden na web sajt gde će se od njega tražiti da popuni upitnik kako bi dobio pristup novoj funkciji.
Upitnik je jedna od onih dosadnih online anketa koje možete videti u online reklamama i na piratskim sajtovima, a za koje sajber kriminalcima plaćaju za svakog korisnika koji odgovori na takvu anketu.
Posle toga, kriminalci će pokušati da ubede korisnika da otkrije svoje korisničko ime i lozinku, sa ciljem da preotmu Facebook nalog žrtve koji potom mogu iskoristiti za spamovanje njenih prijatelja putem privatnih poruka ili objavljivanjem sumnjivih linkova na njihovom profilu.
Očigledno, ova kampanja cilja na korisnike Facebooka koji ne znaju mnogo o online bezbednosti.
Osim što zarađuju od anketa, kriminalci na ovaj način mogu širiti malware, adwara ili spyware koje mogu instalirati na računarima korisnika pomoću exploit alata koji traže slabosti na računarima i koriste ih da bi ih inficirali.

Izdvojeno
Lažna „Meta Verified“ ekstenzija na Facebooku krade naloge

Istraživači Bitdefendera upozoravaju kreatore sadržaja i vlasnike preduzeća na novu kampanju na platformi Meta (Facebook), gde zlonamerni oglasi n... Dalje
Zbog porasta prevara LinkedIn uvodi strože provere za regrutere, rukovodioce i kompanije

LinkedIn je najavio novi set mera usmerenih na proveru identiteta korisnika i kompanija, sa ciljem da profesionalno umrežavanje učini sigurnijim. Ko... Dalje
Grokking: Kako prevaranti zloupotrebljavaju X-ov AI Grok za širenje malicioznih linkova
.jpg)
Istraživači iz Guardio Labsa otkrili su novu tehniku zloupotrebe Groka, AI asistenta na društvenoj mreži X (Twitter). Napadači koriste Grok da za... Dalje
Hakeri šire opasni malver preko SVG slika na Facebook-u

Većina ljudi je upoznata sa standardnim formatima slika poput JPG ili PNG. To su obične slike, bez skrivenih funkcija. SVG, ili skalabilna vektorsk... Dalje
Telegram krenuo u obračun sa prevarantima na plaformi koji ucenjuju korisnike
.jpg)
Pavel Durov, direktor i osnivač Telegrama, izjavio je da je ove nedelje platforma krenula u obračun sa prevarantima nakon što je kompanija primila ... Dalje
Pratite nas
Nagrade