Posle masovnog protesta korisnika, Twitter odustao od promene pravila blokiranja

Društvene mreže, 13.12.2013, 08:00 AM

Posle masovnog protesta korisnika, Twitter odustao od promene pravila blokiranja

Zbog masovnog protesta korisnika zbog kontroverznih promena pravila blokiranja, u kompaniji Twitter je u četvrtak uveče održan hitan sastanak na kome je odlučeno da se odustane od najavljenih promena. U kompaniji se pravdaju time da su samo želeli da zaštite žrtve uznemiravanja od osvete, ali očigledno je da korisnici promene nisu shvatili na taj način.

Blokirati nekog na Twitter-u do najavljenih promena je značilo da ste prekinuli sve digitalne veze sa tom osobom. Za vas, aktivnosti blokiranog korisnika postale bi nevidljive, a ni blokirani korisnik više nije mogao da prati ono što vi radite. Blokiranje na Twitter-u je uvek bilo problem jer ono što se objavljuje je velikim delom javno. Čak i kada ste blokirani, možete videti tvitove ako profil sa kojeg se objavljuju nije privatan.

Međutim, Twitter je juče promenio pravila koja se odnose na blokirane korisnike omogućavajući blokiranim korisnicima javnih naloga da prate i čitaju tvitove koji se objavljuju sa tih naloga na svom tajmlajnu. I ne samo to. Blokirani korisnik osim što bi mogao da prati korisnika koji ga je blokirao, mogao bi i da retvituje i fejvuje tvitove korisnika javnog naloga koji ga je blokirao, ne znajući pri tom da je blokiran, što ranije nije bio slučaj. Korisnik koji ga je blokirao ne bi video ništa od ovoga, a ne bi video ni blokiranog folovera na listi.

Promene pravila blokiranja od kojih je Twitter sada odustao značile su da ste samo ućutkali nekoga, ali ne i da ste postali nevidljivi za njega. Ono što ne znate, neće vas povrediti - to je izgleda ono što je Twitter imao na umu predefinišući značenje blokiranja.

Portparol Twitter-a Džim Proser je rekao da je Twitter želeo time da zaštiti korisnike od neprijateljskog ponašanja koje je izazvano saznanjem da korisnika da je blokiran, dodajući da blokiranje na Twitter-u nikada nije imalo mnogo smisla, bar kad je reč o javnim profilima, jer je sadržaj za blokiranog korisnika i dalje vidljiv.

Prema novim pravilima blokiranje je trebalo da bude isto samo za privatne profile. Korisnik koga je blokirao vlasnik privatnog profila ne bi mogao da prati tu osobu, ali ni u tom slučaju, korisnik ne bi bio obavešten da je blokiran.

Korisnicima se promene nisu dopale pre svega zato što se stiče utisak da idu na ruku onima koji su blokirani, zbog uznemiravanja, vređanja ili iz nekog drugog razloga. Sa druge strane, i blokirani korisnici nisu oduševljeni idejom da ne znaju kada su blokirani.

Ali to je problem sa servisima kao što je Twitter, čiji je sadržaj većim delom javan. Twitter je pokušao da se distanicira od uloge moderatora i da odustane od kontrole onoga što korisnici rade ponudivši korisnicima novi koncept prema kome je odgovornost na njima - ne gledajte ono što ne želite da vidite.

Međutim, ta zamisao je naišla na oštre reakcije korisnika. Twitter je brzo reagovao saopštenjem u kome se kaže da je kompanija odlučila da odustane od najavljenih promena jer ne želi da se njeni korisnici osećaju nebezbedno. Ipak, u kompaniji i dalje misle da to nije idealno rešenje, pre svega zbog osvete blokiranih korisnika koja se često dešava kao posledica blokiranja i koje se mnogi korisnici plaše. Iz kompanije kažu da će nastaviti da traže druga rešenja kako bi zaštitili korisnike od vređanja i osvete.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje

Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece

Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece

Evropska komisija otvorila je istragu o TikToku zbog sumnje da krši pravila Evropske unije o zaštiti dece, transparentnosti oglašavanja, pristupa p... Dalje