Prevaranti koriste Facebook-ove alate za targetiranje da bi namamili žrtve
Društvene mreže, 05.03.2014, 07:25 AM

Kriminalci i prevaranti na internetu sve više koriste Facebook-ove alate za targetiranje da bi korisnicima ponudili jeftine lekove i lekovita sredstva, replike dizajnerskih proizvoda i drugo, u maniru tradicionalnog spama.
Facebook-ovi precizni alati koriste kriminalcima koji pokušavaju da prevare korisnike primamljivim ponudama što se, kao i tradicionalni spam, na kraju može završiti krađom podataka korisnika.
Analiza koju su sproveli istraživači kompanije Bitdefender otkriva da farmaceutski proizvodi čine 33% sumnjivih Facebook reklama. Reklame za replike dizajnerskih i drugih proizvoda čine 30% sumnjivih reklama, kockanje 18% a online upoznavanje 19%.
Facebook ima veoma sveobuhvatnu listu opcija za targetiranje koja omogućava prevarantima da povećaju svoju uspešnost”, kaže Katalin Kozoi, glavni strateg bezbednosti u kompaniji Bidefender. Činjenica da se reklame nalaze u okruženju u koje korisnici imaju poverenja dovodi do toga da prevaranti uspevaju da prevare veći broj korisnika nego sa prosečnim spam porukama.
Ciljano reklamiranje na Facebook-u omogućava da se biraju starosne grupe i geografska područja na kojima se nalaze korisnici koji dele svoja interesovanja. Za razliku od email spama, ovaj metoda omogućava veoma precizno targetiranje potencijalnih žrtava prevara.
Poznati primeri su reklame sa visoko vrednim nagradama kao što su elektronski uređaji, automobili ili veće sume novca. Klik korisnika uvlači u prevaru, a prevaranti će pokušati da ga ubede da im preda osetljive podatke kao što su podaci iz lične karte ili kreditnih kartica. Prevaranti pokušavaju i da prevare korisnike i da ih nateraju da instaliraju zlonameran softver, učestvuju u SMS nagradnim igrama ili da kupuju falsifikovane proizvode.

Izdvojeno
Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook već godinama koristi javne objave, fotografije i interakcije korisnika za obuku veštačke inteligencije. Kompanija je već iskoristila javn... Dalje
Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke
.jpg)
Facebook je najavio da uvodi passkey (digitalni ključ) kao novi način prijavljivanja na mobilnim uređajima, bez potrebe za klasičnim lozinkama. Ov... Dalje
Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u
.jpg)
Sajber kriminalci iz poznate grupe FIN6 predstavljaju se kao ljudi koji traže posao na platformama poput LinkedIn-a kako bi zarazili poslodavce malve... Dalje
Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Mandiant Threat Defens upozorava korisnike na prevaru iza koje stoji grupa UNC6032 koja na društvenim mrežama postavlja oglase za lažne AI video al... Dalje
TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

Sajber kriminalci koriste TikTok video snimke za širenje malvera za krađu informacija Vidar i StealC u ClickFix napadima, upozorava Trend Micro. Re... Dalje
Pratite nas
Nagrade