Prevaranti koriste Facebook-ove alate za targetiranje da bi namamili žrtve

Društvene mreže, 05.03.2014, 07:25 AM

Prevaranti koriste Facebook-ove alate za targetiranje da bi namamili žrtve

Kriminalci i prevaranti na internetu sve više koriste Facebook-ove alate za targetiranje da bi korisnicima ponudili jeftine lekove i lekovita sredstva, replike dizajnerskih proizvoda i drugo, u maniru tradicionalnog spama.

Facebook-ovi precizni alati koriste kriminalcima koji pokušavaju da prevare korisnike primamljivim ponudama što se, kao i tradicionalni spam, na kraju može završiti krađom podataka korisnika.

Analiza koju su sproveli istraživači kompanije Bitdefender otkriva da farmaceutski proizvodi čine 33% sumnjivih Facebook reklama. Reklame za replike dizajnerskih i drugih proizvoda čine 30% sumnjivih reklama, kockanje 18% a online upoznavanje 19%.

Facebook ima veoma sveobuhvatnu listu opcija za targetiranje koja omogućava prevarantima da povećaju svoju uspešnost”, kaže Katalin Kozoi, glavni strateg bezbednosti u kompaniji Bidefender. Činjenica da se reklame nalaze u okruženju u koje korisnici imaju poverenja dovodi do toga da prevaranti uspevaju da prevare veći broj korisnika nego sa prosečnim spam porukama.

Ciljano reklamiranje na Facebook-u omogućava da se biraju starosne grupe i geografska područja na kojima se nalaze korisnici koji dele svoja interesovanja. Za razliku od email spama, ovaj metoda omogućava veoma precizno targetiranje potencijalnih žrtava prevara.

Poznati primeri su reklame sa visoko vrednim nagradama kao što su elektronski uređaji, automobili ili veće sume novca. Klik korisnika uvlači u prevaru, a prevaranti će pokušati da ga ubede da im preda osetljive podatke kao što su podaci iz lične karte ili kreditnih kartica. Prevaranti pokušavaju i da prevare korisnike i da ih nateraju da instaliraju zlonameran softver, učestvuju u SMS nagradnim igrama ili da kupuju falsifikovane proizvode.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje

Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece

Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece

Evropska komisija otvorila je istragu o TikToku zbog sumnje da krši pravila Evropske unije o zaštiti dece, transparentnosti oglašavanja, pristupa p... Dalje