Prevaranti koriste Facebook-ove alate za targetiranje da bi namamili žrtve

Društvene mreže, 05.03.2014, 07:25 AM

Prevaranti koriste Facebook-ove alate za targetiranje da bi namamili žrtve

Kriminalci i prevaranti na internetu sve više koriste Facebook-ove alate za targetiranje da bi korisnicima ponudili jeftine lekove i lekovita sredstva, replike dizajnerskih proizvoda i drugo, u maniru tradicionalnog spama.

Facebook-ovi precizni alati koriste kriminalcima koji pokušavaju da prevare korisnike primamljivim ponudama što se, kao i tradicionalni spam, na kraju može završiti krađom podataka korisnika.

Analiza koju su sproveli istraživači kompanije Bitdefender otkriva da farmaceutski proizvodi čine 33% sumnjivih Facebook reklama. Reklame za replike dizajnerskih i drugih proizvoda čine 30% sumnjivih reklama, kockanje 18% a online upoznavanje 19%.

Facebook ima veoma sveobuhvatnu listu opcija za targetiranje koja omogućava prevarantima da povećaju svoju uspešnost”, kaže Katalin Kozoi, glavni strateg bezbednosti u kompaniji Bidefender. Činjenica da se reklame nalaze u okruženju u koje korisnici imaju poverenja dovodi do toga da prevaranti uspevaju da prevare veći broj korisnika nego sa prosečnim spam porukama.

Ciljano reklamiranje na Facebook-u omogućava da se biraju starosne grupe i geografska područja na kojima se nalaze korisnici koji dele svoja interesovanja. Za razliku od email spama, ovaj metoda omogućava veoma precizno targetiranje potencijalnih žrtava prevara.

Poznati primeri su reklame sa visoko vrednim nagradama kao što su elektronski uređaji, automobili ili veće sume novca. Klik korisnika uvlači u prevaru, a prevaranti će pokušati da ga ubede da im preda osetljive podatke kao što su podaci iz lične karte ili kreditnih kartica. Prevaranti pokušavaju i da prevare korisnike i da ih nateraju da instaliraju zlonameran softver, učestvuju u SMS nagradnim igrama ili da kupuju falsifikovane proizvode.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

U strahu od novih kazni, Meta uvodi opciju smanjenog deljenja podataka

U strahu od novih kazni, Meta uvodi opciju smanjenog deljenja podataka

Evropska komisija je u ponedeljak odobrila Metin predlog kojim se korisnicima Instagrama i Fejsbuka pruža mogućnost da dele manje ličnih podataka ... Dalje

Korisnici Facebooka i Instagrama dobijaju AI podršku 24/7 i jednostavniji oporavak hakovanih naloga

Korisnici Facebooka i Instagrama dobijaju AI podršku 24/7 i jednostavniji oporavak hakovanih naloga

Meta je najavila da uvodi niz novih alata za Facebook i Instagram kako bi korisnicima omogućila jednostavniji pristup podršci 24/7, brži oporavak n... Dalje

Lažne Meta pozivnice: prevara koja stiže sa prave Facebook adrese

Lažne Meta pozivnice: prevara koja stiže sa prave Facebook adrese

Istraživači iz kompanije Check Point otkrili su veliku fišing kampanju u kojoj napadači šalju lažne pozivnice koje izgledaju kao da dolaze direk... Dalje

X ukida Twitter.com i traži ponovno registrovanje sigurnosnih ključeva do 10. novembra

X ukida Twitter.com i traži ponovno registrovanje sigurnosnih ključeva do 10. novembra

Korisnici X-a koji za dvofaktorsku autentifikaciju (2FA) koriste sigurnosne ključeve moraju ih ponovo registrovati do 10. novembra 2025. Kompanija X ... Dalje

YouTube Ghost Network: 3.000 lažnih tutorijala šire malvere preko hakovanih YouTube kanala

YouTube Ghost Network: 3.000 lažnih tutorijala šire malvere preko hakovanih YouTube kanala

Mreža YouTube naloga, nazvana YouTube Ghost Network, koristi popularnost platforme za širenje malvera kroz tutorijale za piratske programe i varalic... Dalje