Promenite dosadnu plavu boju svog Facebook profila u crnu! Ili bolje - ne nasedajte na prevaru

Društvene mreže, 19.11.2012, 06:15 AM

Promenite dosadnu plavu boju svog Facebook profila u crnu! Ili bolje - ne nasedajte na prevaru

Ako vam je dosadio prepoznatljivi izgled Facebook-ovog korisničkog interfejsa, onda ste u grupi korisnika na koju računaju prevaranti koji ovih dana nude da vaš Facebook profil iz dosadne plave boje preobuku u crno.

Možda ste ovih dana naleteli na sliku sa ovakvom ponudom u svom newsfeed-u, koju je podelio neko od vaših prijatelja? Ili ste dobili pozivnicu za događaj slične sadržine? Dovoljno je da kliknete na link iznad slike da bi se pred vama pojavio ekran za dozvolu naizgled legitimne aplikacije. S obzirom da ovo nije prva ponuda ovog tipa verovatno već znate da je reč o prevari i da vaš korisnički interfejs neće dobiti novo ruho već da klikom na link rizikujete preotimanje naloga ili da ćete bar pomoći prevarantim da na neki način zarade.

Istraživači Sophos-a su pratili kuda vodi klik na link iznad slike. Posle preusmeravanja na nekoliko veb sajtova, prevareni korisnik će završiti na stranici naslovljenoj sa „Change Your Facebook Color“ i obećanjem da Facebook-ovu „dosadnu plavu temu“ sada može promeniti na način kako to želi.

Zanimljivo je da je na stranici već označen kvadrat na koji bi korisnik trebalo da klikne ukoliko je saglasan sa uslovima korišćenja servisa.

Potom sledi deo sa online anketom (od čega ustvari profitiraju prevaranti), koju ćete morati da popunite pre nego što dobijete priliku da promenite izgled korisničkog interfejsa svog Facebook profila.

Druga verzija iste prevare je takva da se korisniku predstavlja da je jedan iz ograničene grupe korisnika koji imaju priliku da promene boju svog Facebook profila. Zanimljivo je da prevaranti koriste neke iste veb stranice koje su koristili za ranije slične prevare, kao što je ona sa ponudom za uklanjanje Facebook-ovog ne baš najbolje prihvaćenog Timeline-a. Prevaranti nisu uklonili tekst „Remove My Timeline @ 2012'“ sa jedne od stranica koje su deo ove prevare što bi opreznom korisniku bilo dovoljno da shvati da je reč o prevari ali bi verovatno promaklo onima koji ne obraćaju mnogo pažnje na detalje.

Kao i uvek, savet je da svaku novu ponudu koja zvuči previše dobro da bi bila istinita uzmete sa rezervom. Ukoliko ste već naseli na prevaru i kliknuli na link, uklonite sve poruke, fotografije i lajkove povezane sa ovom prevarom sa vašeg naloga, proverite da li ste greškom dali dozvolu nekoj aplikaciji da pristupa vašim podacima i objavljuje bez vaše dozvole, opozovite takve dozvole ukoliko ste ih dali i prijavite spam Facebook-u.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Novi uzbunjivač izneo teške optužbe na račun Facebooka

Novi uzbunjivač izneo teške optužbe na račun Facebooka

Još jedan Facebook uzbunjivač izneo je nove informacije o poslovanju društvene mreže. Reč je o osobi koja je nekada bila zaposlena u kompaniji, k... Dalje

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

Instagram je najavio nove funkcije koje će ljudima pružiti više informacija direktno u aplikaciji kada “nešto krene naopako”. Instagra... Dalje

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram će uvesti nove mere kako bi tinejdžere odvratio od štetnog sadržaja i podstakao ih da “predahnu”, izjavio je potpredsednik ... Dalje

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje