Snap predstavio ''Porodični centar'' koji će omogućiti roditeljima da prate kontakte svoje dece

Društvene mreže, 10.08.2022, 11:30 AM

Snap predstavio ''Porodični centar'' koji će omogućiti roditeljima da prate kontakte svoje dece

Snap Inc, kompanija u čijem je vlasništvu popularna aplikacija Snapchat, predstavila je svoj novi alat za roditeljsku kontrolu nazvan "Porodični centar", koji će omogućiti roditeljima da prate sa kim njihovi tinejdžeri komuniciraju u aplikaciji, ne otkrivajući detalje tih razgovora.

Nova funkcija dolazi u trenutku kada su društvene mreže na udaru kritika zbog nedovoljne zaštite dece. U oktobru prošle godine, Snap, TikTok i YouTube su svedočili pred američkim zakonodavcima zbog optužbi da izlažu mlade korisnike zlostavljanju i da ih usmeravaju ka štetnom sadržaju.

Instagram je takođe svedočio o bezbednosti dece na internetu na saslušanju u Senatu u decembru, nakon što je uzbučnjivač iz Facebooka objavila interne dokumente koji su otkrili da aplikacija šteti mentalnom zdravlju dece.

Cilj Porodičnog centra je da pomogne roditeljima da saznaju šta njihova deca rade u aplikaciji, bez narušavanja privatnosti, objasnila je kompanija.

„Porodični centar je dizajniran da odražava način na koji se roditelji bave svojim tinejdžerima u stvarnom svetu, gde roditelji obično znaju sa kim su njihovi tinejdžeri prijatelji i kada se druže - ali nemojte prisluškivati njihove privatne razgovore. U narednim nedeljama ćemo dodati novu funkciju koja će omogućiti roditeljima da lako vide nove prijatelje koje su dodali njihovi tinejdžeri.”

Roditelji mogu pozvati svoju decu da se pridruže Porodičnom centru, a ako oni na to pristanu, roditelji će moći da vide listu prijatelja svoje dece, kao i kome su deca slala poruke u aplikaciji u poslednjih sedam dana. Oni će takođe moći da prijave sve naloge koji bi mogli da budu od značaja direktno Snap timovima za poverenje i bezbednost, bez obaveštavanja svog deteta.

Da bi pristupili platformi, roditelji će morati da se prijave na sopstveni Snapchat nalog, a zatim pristupe Porodičnom centru u aplikaciji. Nemoguće je neprimetiti da bi na ovaj način Snapchat mogao da poveća broj svojih aktivnih korisnika, jer će svaki roditelj koji želi da koristi Porodični centar morati da se prijavi za nalog da bi mu pristupio. Ipak, ova novina je istovremeno potencijalni rizik za Snap koji bi mogao postati manje privlačan za svoju mladu publiku.

Međutim, s obzirom da je pristanak dece neophodan, postoji potpuna transparentnost u procesu. Osim toga, roditelji neće moći da čitaju poruke svoje dece.

„To predstavlja pravi pristup za poboljšanje bezbednosti i dobrobiti, uz istovremenu zaštitu autonomije i privatnosti“, rekao je Džeremi Vos, direktor Snapovih proizvoda.

Snap je rekao da planira da pokrene dodatne funkcije u narednim mesecima, „uključujući nove kontrole sadržaja za roditelje i mogućnost tinejdžera da obaveste svoje roditelje kada nam prijave nalog ili deo sadržaja. Iako pažljivo moderiramo naše platforme, i ne dozvoljavamo da neprovereni sadržaj dopre do velike publike na Snapchatu, znamo da svaka porodica ima različite stavove o tome koji je sadržaj prikladan za njihove tinejdžere i želimo da im damo opciju da donose te lične odluke.”

Pre Porodičnog centra, Snap je već imao neke zaštite tinejdžera. Podrazumevano, profili za korisnike Snapchata mlađe od 18 godina su privatni i prikazuju se kao predloženi prijatelji u rezultatima pretrage samo kada imaju zajedničke prijatelje sa drugim korisnikom. Korisnici moraju imati najmanje 13 godina da bi registrovali nalog.

Snapov Porodični centar nije jedini takav alat u aplikacijama društvenih mreža. I Instragram je u martu pokrenuo svoj Porodični centar, omogućavajući roditeljima da vide koje naloge njihovi tinejdžeri prate i koliko vremena provode u aplikaciji.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Prevaranti otimaju Facebook naloge pomoću lažnih upozorenja o kršenju autorskih prava

Prevaranti otimaju Facebook naloge pomoću lažnih upozorenja o kršenju autorskih prava

Check Point Research (CPR) je upozorio na novu phishing kampanju, koja je počela otprilike 20. decembra 2024., a koja je prvenstveno fokusirana na ko... Dalje

Korisnici tuže LinkedIn zbog obučavanja AI modela njihovim privatnim porukama bez pristanka korisnika

Korisnici tuže LinkedIn zbog obučavanja AI modela njihovim privatnim porukama bez pristanka korisnika

Korisnici LinkedIn Premium iz SAD tužili su platformu zato što je navodno delila njihove privatne poruke bez njihovog pristanka kako bi obučila mod... Dalje

Zbog lažnih slika Breda Pita koje je generisala veštačka inteligencija, žena ostala bez skoro milion evra

Zbog lažnih slika Breda Pita koje je generisala veštačka inteligencija, žena ostala bez skoro milion evra

Za En, Francuskinju u svojim pedesetim, 2023. je počela neobično. Dizajnerka enterijera, koja nije imala iskustva sa društvenim mrežama, otvorila ... Dalje

Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine

Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine

Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu, matičnu kompaniju Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, sa 251 miliona evra zbog kršenja Op... Dalje

Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima

Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima

Više od 200.000 jutjubera dobilo je ponude za partnerstva i promocije, a iza ove kampanje koja je u toku, a koju su otkrili istraživači platforme z... Dalje