Sud presudio: Sajtovi bi mogli biti odgovorni za Facebookovo praćenje njihovih posetilaca

Društvene mreže, 30.07.2019, 03:00 AM

Sud presudio: Sajtovi bi mogli biti odgovorni za Facebookovo praćenje njihovih posetilaca

Vrhovni sud Evropske unije smatra da bi se vlasnici web sajtova mogli suočiti sa pravnim posledicama zbog sveprisutnog Facebookovog tastera „Like“. Evropski sud pravde presudio je juče da bi vlasnici web sajtova mogli biti odgovorni za prenošenje podataka Facebooku bez pristanka korisnika, što je upravo ono što se dešava kada korisnici posete web sajt sa tasterom „Like“, bez obzira da li su kliknuli na njega ili ne.

Odluka ne sprečava Facebook ili druge kompanije sa sličnim dodacima da nude ove opcije. Ali web sajtovi moraju da dobiju saglasnost korisnika pre slanja podataka Facebooku, osim ako mogu da pokažu „legitiman interes“ da rade drugačije. Trenutno se podaci šalju Facebooku dok se stranica učitava, pre nego što korisnici imaju mogućnost da odustanu. Zbog toga bi ubuduće web sajtovi mogli imati drugačiji pristup tasteru „Like“.

Konkretan slučaj kojim se bavio sud je slučaj nemačke prodavnice odeće Fashion ID koja je tužena zbog slanja ličnih podataka korisnika Facebooku. Sud je utvrdio da Fashion ID ne kontroliše podatke nakon što ih Facebook dobije, ali mogao bi se smatrati odgovornim zbog svoje uloge u prenošenju tih podataka. To što je Fashion ID ugradio Facebookov taster „Like“ na svoju web stranicu omogućava firmi da svoju robu učini vidljivijom na društvenoj mreži Facebook, ocenio je sud. Stoga je Fashion ID barem implicitno pristao na prikupljanje i prenos ličnih podataka „da bi iskoristio tu komercijalnu prednost“.

"Pažljivo preispitujemo odluku suda i sarađivaćemo sa našim partnerima da bismo osigurali da mogu nastaviti da koriste naše društvene dodatke i druge poslovne alate u potpunosti u skladu sa zakonom", rekao je pomoćnih glavnog pravnog savetnika Facebooka Džek Gilbert. To bi moglo uključiti neke promene u načinu rada tastera „Like“.

Američka vlada nedavno je kaznila Facebook sa 5 milijardi dolara zbog propusta u zaštiti podataka koju su pružili korisnicima Facebooka. Zna se da kompanija koristi svoje dodatke za praćenje ljudi na web sajtovima, bez obzira da li posetioci sajtova imaju Facebook naloge. Istina, i drugi ugrađeni tasteri društvenih medija takođe vas mogu pratiti, mada neki, poput Pinterestovog, nude mogućnost odustajanja. Jučerašnja odluka suda gotovo sigurno neće promeniti popularnost lajkova, ali bi barem mogla da učini njihove funkcije praćenja očiglednim.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

Irska Komisija za zaštitu podataka (DPC) objavila je da je kaznila evropsku filijalu TikToka sa 530 miliona evra nakon istrage o transferu podataka k... Dalje

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakerska grupa koja sebe naziva R00TK1T ISC CYBER TEAM tvrdi da je ukrala 972.000 lozinki korisnika TikToka. Hakeri su zapretili objavljivanjem lozink... Dalje

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja može da identifikuje korisnike Instagrama mlađe od 16 godina, a zatim ih automatski prebacuje na tinejdžerske... Dalje

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Na zloglasnim Breach forumima procurili su podaci 2,87 milijardi X (Twitter) profila. Prema objavi korisnika foruma ThinkingOne, iza curenja podataka ... Dalje

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Meta ima više od 10 miliona aktivnih oglašivača na svojim platformama, a mnoga preduzeća zavise od oglasa na društvenim mrežama. Zato je razuml... Dalje