Sud presudio: Sajtovi bi mogli biti odgovorni za Facebookovo praćenje njihovih posetilaca
Društvene mreže, 30.07.2019, 03:00 AM

Vrhovni sud Evropske unije smatra da bi se vlasnici web sajtova mogli suočiti sa pravnim posledicama zbog sveprisutnog Facebookovog tastera „Like“. Evropski sud pravde presudio je juče da bi vlasnici web sajtova mogli biti odgovorni za prenošenje podataka Facebooku bez pristanka korisnika, što je upravo ono što se dešava kada korisnici posete web sajt sa tasterom „Like“, bez obzira da li su kliknuli na njega ili ne.
Odluka ne sprečava Facebook ili druge kompanije sa sličnim dodacima da nude ove opcije. Ali web sajtovi moraju da dobiju saglasnost korisnika pre slanja podataka Facebooku, osim ako mogu da pokažu „legitiman interes“ da rade drugačije. Trenutno se podaci šalju Facebooku dok se stranica učitava, pre nego što korisnici imaju mogućnost da odustanu. Zbog toga bi ubuduće web sajtovi mogli imati drugačiji pristup tasteru „Like“.
Konkretan slučaj kojim se bavio sud je slučaj nemačke prodavnice odeće Fashion ID koja je tužena zbog slanja ličnih podataka korisnika Facebooku. Sud je utvrdio da Fashion ID ne kontroliše podatke nakon što ih Facebook dobije, ali mogao bi se smatrati odgovornim zbog svoje uloge u prenošenju tih podataka. To što je Fashion ID ugradio Facebookov taster „Like“ na svoju web stranicu omogućava firmi da svoju robu učini vidljivijom na društvenoj mreži Facebook, ocenio je sud. Stoga je Fashion ID barem implicitno pristao na prikupljanje i prenos ličnih podataka „da bi iskoristio tu komercijalnu prednost“.
"Pažljivo preispitujemo odluku suda i sarađivaćemo sa našim partnerima da bismo osigurali da mogu nastaviti da koriste naše društvene dodatke i druge poslovne alate u potpunosti u skladu sa zakonom", rekao je pomoćnih glavnog pravnog savetnika Facebooka Džek Gilbert. To bi moglo uključiti neke promene u načinu rada tastera „Like“.
Američka vlada nedavno je kaznila Facebook sa 5 milijardi dolara zbog propusta u zaštiti podataka koju su pružili korisnicima Facebooka. Zna se da kompanija koristi svoje dodatke za praćenje ljudi na web sajtovima, bez obzira da li posetioci sajtova imaju Facebook naloge. Istina, i drugi ugrađeni tasteri društvenih medija takođe vas mogu pratiti, mada neki, poput Pinterestovog, nude mogućnost odustajanja. Jučerašnja odluka suda gotovo sigurno neće promeniti popularnost lajkova, ali bi barem mogla da učini njihove funkcije praćenja očiglednim.

Izdvojeno
Lažna „Meta Verified“ ekstenzija na Facebooku krade naloge

Istraživači Bitdefendera upozoravaju kreatore sadržaja i vlasnike preduzeća na novu kampanju na platformi Meta (Facebook), gde zlonamerni oglasi n... Dalje
Zbog porasta prevara LinkedIn uvodi strože provere za regrutere, rukovodioce i kompanije

LinkedIn je najavio novi set mera usmerenih na proveru identiteta korisnika i kompanija, sa ciljem da profesionalno umrežavanje učini sigurnijim. Ko... Dalje
Grokking: Kako prevaranti zloupotrebljavaju X-ov AI Grok za širenje malicioznih linkova
.jpg)
Istraživači iz Guardio Labsa otkrili su novu tehniku zloupotrebe Groka, AI asistenta na društvenoj mreži X (Twitter). Napadači koriste Grok da za... Dalje
Hakeri šire opasni malver preko SVG slika na Facebook-u

Većina ljudi je upoznata sa standardnim formatima slika poput JPG ili PNG. To su obične slike, bez skrivenih funkcija. SVG, ili skalabilna vektorsk... Dalje
Telegram krenuo u obračun sa prevarantima na plaformi koji ucenjuju korisnike
.jpg)
Pavel Durov, direktor i osnivač Telegrama, izjavio je da je ove nedelje platforma krenula u obračun sa prevarantima nakon što je kompanija primila ... Dalje
Pratite nas
Nagrade