Suosnivač Applea Stiv Voznijak: Nađite način da napustite Facebook

Društvene mreže, 11.07.2019, 02:30 AM

Suosnivač Applea Stiv Voznijak: Nađite način da napustite Facebook

Suosnivač Applea Stiv Voznijak kaže da bi ljudi trebalo da odu sa Facebooka ako cene svoju privatnost.

Kompanija ugrožava privatnost ljudi i jedini način da se oslobodite toga je da napustite društvenu mrežu, rekao je on.

Preko Facebookove aplikacije moguće je prisluškivati ljude i "skoro da nema načina da se to zaustavi", rekao je čovek koji je osnovao Apple zajedno sa Stivom Džobsom.

Voznijak je napustio Facebook prošle godine, brisanjem svog naloga posle skandala sa britanskom političkom konsultantskom firmom Cambridge Analytica i zloupotrebom podataka korisnika društvene mreže. On je pozvao sve koji su zabrinuti za svoju privatnost da učine isto.

"Postoji mnogo različitih vrsta ljudi, a neke od prednosti Facebooka su vredne gubitka privatnosti", rekao je Voznijak za TMZ. "Ali za mnoge kao što sam ja, moja preporuka je - za većinu ljudi - smislite način da se skinete sa Facebooka."

On je podsetio na pametne zvučnike i druge uređaje koji su sada dostupni i koji su izazvali razne probleme u vezi sa privatnošću.

"Mislim, sada mogu meriti vaše otkucaje srca pomoću lasera, mogu vas slušati sa mnogo uređaja. Ko zna da li se moj telefon sada prisluškuje?", rekao je on.

"Dakle, brinem se jer vodite razgovore za koje mislite da su privatni... Izgovarate reči koje zaista ne bi trebalo slušati, jer to ne očekujete. Ali skoro da nema načina da se to zaustavi."

On smatra da bi kompanije kao što je Facebook trebalo da ponude ljudima mogućnost da plate ako žele da zadrže svoje podatke privatnim, umesto da ih koriste za prodaju reklama.

"Ljudi misle da imaju privatnost koju nemaju", rekao je on. "Zašto mi ne daju izbor? Dozvolite mi da platim određeni iznos, a vi ćete moje podatke čuvati tako da budu sigurniji i privatni, a svi ostali će ih predati oglašivačima."


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje

TikTok pod istragom zbog privatnosti korisnika

TikTok pod istragom zbog privatnosti korisnika

TikTok je pod istragom Irske komisije za zaštitu podataka (DPC), vodećeg regulatornog tela u Evropske unije, zbog dva pitanja vezana za privatnost.... Dalje

Twitter uvodi oznake za bot naloge

Twitter uvodi oznake za bot naloge

Tviter je najavio uvođenje oznaka za automatizovane (bot) naloge, tačnije funkciju koja omogućava da se nalozi označe kao bot nalozi, kako bi lju... Dalje