Twitter-ov izveštaj o transparentnosti: Broj zahteva vlasti za podacima korisnika u porastu

Društvene mreže, 29.01.2013, 08:09 AM

Twitter-ov izveštaj o transparentnosti: Broj zahteva vlasti za podacima korisnika u porastu

Broj zahteva za podacima korisnika koje su vlasti tokom prethodnih šest meseci uputile Twitter-u je veći u odnosu na prethodni period, pokazuju podaci koje je kompanija objavila juče u svom izveštaju o transparentnosti. Ipak, u poređenju sa brojem zahteva koje je dobio Google tokom prethodnih šest meseci, čini se da je Twitter manje zanimljiv izvor podataka o korisnicima koji su predmet interesovanja vlasti.

Prema najnovijem izveštaju o transparentnosti koji je Twitter objavio 28. januara koji se slavi kao Dan zaštite privatnosti podataka, Twitter je u periodu od 1. jula do 31. decembra dobio 1009 zahteva za informacijama o korisnicima iz 30 zemalja širom sveta. U prvoj polovini 2012. godine bilo je 849 ovakvih zahteva. Porastao je i broj zahteva za uklanjanje sadržaja, sa samo šest koliko ih je bilo u prethodnom periodu na 42 u poslednjih šest meseci. Broj zahteva koji su u vezi kršenja autorskih prava je nešto manji u odnosu na ranije i njih je ukupno bilo 3268.

Više od 80% zahteva za podacima korisnika uputile su vlasti Sjedinjenih Američkih Država, od kojih je kompanija dobila 815 zahteva što je nešto više u odnosu na prvu polovinu 2012. tokom koje su vlasti SAD uputile 679 zahteva, 20% manje nego u poslednjih šest meseci. Na 69% tih zahteva Twitter je odgovorio pozitivno.

Izvan granica SAD, najveći broj zahteva za podacima korisnika Twitter-u je stigao iz Japana, koji je podeo 62 zahteva za podacima o 75 korisnika društvene mreže. U samo 5% slučajeva Twitter je odgovorio pozitivno na ove zahteve. Brazil je treći na listi podnosioca zahteva za informacijama o korisnicima. Iz ove zemlje došlo je 34 zahteva za podacima o 43 korisnička naloga, a na 12% zahteva koji su stigli iz ove zemlje odgovoreno je pozitivno.

Politika Twitter-a je takva da se u većini slučajeva korisnici koji su predmet zahteva za podacima koje upućuju vlasti obaveštavaju o tim zahtevima, osim u izuzetnim slučajevima kada to zabranjuje zakon ili u hitnim situacijama.

Kada je reč o zahtevima za uklanjanje sadržaja, načelan stav kompanije je da korisnici imaju pravo da objavljuju šta god žele sve dok to nije protiv zakona. Međutim, u izuzetnim slučajevima, Twitter izlazi u susret zahtevima vlasti za uklanjanje uvredljivog sadržaja. U periodu od jula do decembra prošle godine, Twitter je dobio 26 sudskih naloga za uklanjanje sadržaja, ali je samo u 5% slučajeva na ove zahteve odgovoreno pozitivno.

Zanimljivo je i kako kompanija reaguje na zahteve za uklanjanje sadržaja koji su u vezi krršenja autorskih prava. U periodu od jula do decembra, Twitter je dobio 3268 ovakvih zahteva iz celog sveta, i na 53% ovih zahteva je odgovoreno pozitivno. I u ovom slučaju, korisnik čiji je nalog predmet ovakvog zahteva se obaveštava o tome. Obično je reč o sadržaju kao što su profilne fotografije, fotografije zaglavlja, pozadinske slike itd.

Ceo izveštaj možete naći na adresi https://transparency.twitter.com/.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

Instagram je najavio nove funkcije koje će ljudima pružiti više informacija direktno u aplikaciji kada “nešto krene naopako”. Instagra... Dalje

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram će uvesti nove mere kako bi tinejdžere odvratio od štetnog sadržaja i podstakao ih da “predahnu”, izjavio je potpredsednik ... Dalje

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje