Twitter-ov izveštaj o transparentnosti: Broj zahteva vlasti za podacima korisnika u porastu
Društvene mreže, 29.01.2013, 08:09 AM

Broj zahteva za podacima korisnika koje su vlasti tokom prethodnih šest meseci uputile Twitter-u je veći u odnosu na prethodni period, pokazuju podaci koje je kompanija objavila juče u svom izveštaju o transparentnosti. Ipak, u poređenju sa brojem zahteva koje je dobio Google tokom prethodnih šest meseci, čini se da je Twitter manje zanimljiv izvor podataka o korisnicima koji su predmet interesovanja vlasti.
Prema najnovijem izveštaju o transparentnosti koji je Twitter objavio 28. januara koji se slavi kao Dan zaštite privatnosti podataka, Twitter je u periodu od 1. jula do 31. decembra dobio 1009 zahteva za informacijama o korisnicima iz 30 zemalja širom sveta. U prvoj polovini 2012. godine bilo je 849 ovakvih zahteva. Porastao je i broj zahteva za uklanjanje sadržaja, sa samo šest koliko ih je bilo u prethodnom periodu na 42 u poslednjih šest meseci. Broj zahteva koji su u vezi kršenja autorskih prava je nešto manji u odnosu na ranije i njih je ukupno bilo 3268.
Više od 80% zahteva za podacima korisnika uputile su vlasti Sjedinjenih Američkih Država, od kojih je kompanija dobila 815 zahteva što je nešto više u odnosu na prvu polovinu 2012. tokom koje su vlasti SAD uputile 679 zahteva, 20% manje nego u poslednjih šest meseci. Na 69% tih zahteva Twitter je odgovorio pozitivno.
Izvan granica SAD, najveći broj zahteva za podacima korisnika Twitter-u je stigao iz Japana, koji je podeo 62 zahteva za podacima o 75 korisnika društvene mreže. U samo 5% slučajeva Twitter je odgovorio pozitivno na ove zahteve. Brazil je treći na listi podnosioca zahteva za informacijama o korisnicima. Iz ove zemlje došlo je 34 zahteva za podacima o 43 korisnička naloga, a na 12% zahteva koji su stigli iz ove zemlje odgovoreno je pozitivno.
Politika Twitter-a je takva da se u većini slučajeva korisnici koji su predmet zahteva za podacima koje upućuju vlasti obaveštavaju o tim zahtevima, osim u izuzetnim slučajevima kada to zabranjuje zakon ili u hitnim situacijama.
Kada je reč o zahtevima za uklanjanje sadržaja, načelan stav kompanije je da korisnici imaju pravo da objavljuju šta god žele sve dok to nije protiv zakona. Međutim, u izuzetnim slučajevima, Twitter izlazi u susret zahtevima vlasti za uklanjanje uvredljivog sadržaja. U periodu od jula do decembra prošle godine, Twitter je dobio 26 sudskih naloga za uklanjanje sadržaja, ali je samo u 5% slučajeva na ove zahteve odgovoreno pozitivno.
Zanimljivo je i kako kompanija reaguje na zahteve za uklanjanje sadržaja koji su u vezi krršenja autorskih prava. U periodu od jula do decembra, Twitter je dobio 3268 ovakvih zahteva iz celog sveta, i na 53% ovih zahteva je odgovoreno pozitivno. I u ovom slučaju, korisnik čiji je nalog predmet ovakvog zahteva se obaveštava o tome. Obično je reč o sadržaju kao što su profilne fotografije, fotografije zaglavlja, pozadinske slike itd.
Ceo izveštaj možete naći na adresi https://transparency.twitter.com/.

Izdvojeno
Prevaranti otimaju Facebook naloge pomoću lažnih upozorenja o kršenju autorskih prava
.jpg)
Check Point Research (CPR) je upozorio na novu phishing kampanju, koja je počela otprilike 20. decembra 2024., a koja je prvenstveno fokusirana na ko... Dalje
Korisnici tuže LinkedIn zbog obučavanja AI modela njihovim privatnim porukama bez pristanka korisnika

Korisnici LinkedIn Premium iz SAD tužili su platformu zato što je navodno delila njihove privatne poruke bez njihovog pristanka kako bi obučila mod... Dalje
Zbog lažnih slika Breda Pita koje je generisala veštačka inteligencija, žena ostala bez skoro milion evra

Za En, Francuskinju u svojim pedesetim, 2023. je počela neobično. Dizajnerka enterijera, koja nije imala iskustva sa društvenim mrežama, otvorila ... Dalje
Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine

Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu, matičnu kompaniju Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, sa 251 miliona evra zbog kršenja Op... Dalje
Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima

Više od 200.000 jutjubera dobilo je ponude za partnerstva i promocije, a iza ove kampanje koja je u toku, a koju su otkrili istraživači platforme z... Dalje
Pratite nas
Nagrade