Uhvaćeni: Facebook sprovodio kampanju protiv Google

Društvene mreže, 13.05.2011, 02:30 AM

Uhvaćeni: Facebook sprovodio kampanju protiv Google

Facebook je unajmio poznatu PR kompaniju čiji je zadatak bio plasiranje tekstova u medijima koji prikazuju Google u negativnom svetlu.

Obe kompanije, Facebook i PR kompanija Burson-Marsteller, priznale su u četvrtak da su pokušavale da pridobiju novinare i blogere za pisanje negativnih članaka o odnosu kompanije Google prema pitanjima privatnosti korisnika. Iako se ne može reći da je ovo bilo očekivano, ne treba ni da iznenađuje previše imajući u vidu rivalstvo dve kompanije koje je tokom proteklih nekoliko meseci povremeno izgledalo kao pravi medijski rat.

Slučaj je dospeo u javnost kada je bloger Kris Sogejn objavio email prepisku sa kompanijom Burson-Marsteller. Njega je ova PR kompanija kontaktirala kako bi ga angažovala za pisanje tekstova o politici privatnosti koju praktikuje Google i posebno o Google-ovoj društvenoj mreži (Social Circles) i to u ime neimenovanog klijenta. On međutim nije želeo da objavljuje tekstove na ovu temu, a onda je odlučio da objavi svoju prepisku sa kompanijom.

Social Circles je funkcija u okviru Google Dashboard koja objedinjuje javno dostupne sadržaje korisnika sa sajtova društvenih mreža kao što su Facebook i Twitter i dodaje ih rezultatima pretrage korisnika.

Burson-Marsteller je istu priču pokušao da ponudi USA Today, koji je pak objavio vlastitu priču o kampanji kojom se mediji pridobijaju za objavljivanje tekstova koji u negativnom svetlu prikazuju kompaniju Google.

Kada su email-ovi objavljeni, a zatim i članak USA Today usledila su nagađanja o tome ko bi mogao biti klijent kompanije Burson, a mnogi su prstom pokazali na Microsoft i Apple.

Na kraju je američki sajt Daily Beast otkrio da je klijent koji je angažovao PR kompaniju za anti-Google kampanju kompanija Facebook.

Iako su priznali da su angažovali Burston-Marsteller, iz Facebook-a demantuju da su ikada imali nameru ili dali odobrenje za negativnu kampanju protiv Google-a.

“Umesto toga, mi smo želeli da treća strana potvrdi da ljudi ne odobravaju prikupljanje i korišćenje podataka sa njihovih naloga na Facebook-u i drugim servisima za uključivanje u Google-ove društvene krugove, kao što i Facebook nije dozvolio korišćenje ili prikupljanje (ovih podataka) za tu svrhu,” rekli su u Facebooku-u.

Portparol kompanije izjavio je za Daily Beast da je kompanija zamerala Google-u to što pokušava da koristi podatke korisnika Facebook-a za svoju društvenu mrežu.

Burson je sugerisao Krisu Sogejnu, između ostalog, da Amerikanci što pre moraju postati svesni uplitanja Google-a u njihove živote koje kompanija praktikuje bez ikakve dozvole korisnika.

Pa ipak, nameće se pitanje - ukoliko nije reč o naručenoj kampanji usmerenoj protiv Google-a, zbog čega je Facebook tražio od PR kompanije da ne otkriva naručioca tekstova. Kada su predstavnici medija zatražili odgovor na ovo pitanje, iz Facebook-a nisu želeli to da komentarišu.

Iz kompanije Google se još uvek nisu oglasili ovim povodom.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook već godinama koristi javne objave, fotografije i interakcije korisnika za obuku veštačke inteligencije. Kompanija je već iskoristila javn... Dalje

Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke

Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke

Facebook je najavio da uvodi passkey (digitalni ključ) kao novi način prijavljivanja na mobilnim uređajima, bez potrebe za klasičnim lozinkama. Ov... Dalje

Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u

Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u

Sajber kriminalci iz poznate grupe FIN6 predstavljaju se kao ljudi koji traže posao na platformama poput LinkedIn-a kako bi zarazili poslodavce malve... Dalje

Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Mandiant Threat Defens upozorava korisnike na prevaru iza koje stoji grupa UNC6032 koja na društvenim mrežama postavlja oglase za lažne AI video al... Dalje

TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

Sajber kriminalci koriste TikTok video snimke za širenje malvera za krađu informacija Vidar i StealC u ClickFix napadima, upozorava Trend Micro. Re... Dalje