Uhvaćeni: Facebook sprovodio kampanju protiv Google
Društvene mreže, 13.05.2011, 02:30 AM
Facebook je unajmio poznatu PR kompaniju čiji je zadatak bio plasiranje tekstova u medijima koji prikazuju Google u negativnom svetlu.
Obe kompanije, Facebook i PR kompanija Burson-Marsteller, priznale su u četvrtak da su pokušavale da pridobiju novinare i blogere za pisanje negativnih članaka o odnosu kompanije Google prema pitanjima privatnosti korisnika. Iako se ne može reći da je ovo bilo očekivano, ne treba ni da iznenađuje previše imajući u vidu rivalstvo dve kompanije koje je tokom proteklih nekoliko meseci povremeno izgledalo kao pravi medijski rat.
Slučaj je dospeo u javnost kada je bloger Kris Sogejn objavio email prepisku sa kompanijom Burson-Marsteller. Njega je ova PR kompanija kontaktirala kako bi ga angažovala za pisanje tekstova o politici privatnosti koju praktikuje Google i posebno o Google-ovoj društvenoj mreži (Social Circles) i to u ime neimenovanog klijenta. On međutim nije želeo da objavljuje tekstove na ovu temu, a onda je odlučio da objavi svoju prepisku sa kompanijom.
Social Circles je funkcija u okviru Google Dashboard koja objedinjuje javno dostupne sadržaje korisnika sa sajtova društvenih mreža kao što su Facebook i Twitter i dodaje ih rezultatima pretrage korisnika.
Burson-Marsteller je istu priču pokušao da ponudi USA Today, koji je pak objavio vlastitu priču o kampanji kojom se mediji pridobijaju za objavljivanje tekstova koji u negativnom svetlu prikazuju kompaniju Google.
Kada su email-ovi objavljeni, a zatim i članak USA Today usledila su nagađanja o tome ko bi mogao biti klijent kompanije Burson, a mnogi su prstom pokazali na Microsoft i Apple.
Na kraju je američki sajt Daily Beast otkrio da je klijent koji je angažovao PR kompaniju za anti-Google kampanju kompanija Facebook.
Iako su priznali da su angažovali Burston-Marsteller, iz Facebook-a demantuju da su ikada imali nameru ili dali odobrenje za negativnu kampanju protiv Google-a.
“Umesto toga, mi smo želeli da treća strana potvrdi da ljudi ne odobravaju prikupljanje i korišćenje podataka sa njihovih naloga na Facebook-u i drugim servisima za uključivanje u Google-ove društvene krugove, kao što i Facebook nije dozvolio korišćenje ili prikupljanje (ovih podataka) za tu svrhu,” rekli su u Facebooku-u.
Portparol kompanije izjavio je za Daily Beast da je kompanija zamerala Google-u to što pokušava da koristi podatke korisnika Facebook-a za svoju društvenu mrežu.
Burson je sugerisao Krisu Sogejnu, između ostalog, da Amerikanci što pre moraju postati svesni uplitanja Google-a u njihove živote koje kompanija praktikuje bez ikakve dozvole korisnika.
Pa ipak, nameće se pitanje - ukoliko nije reč o naručenoj kampanji usmerenoj protiv Google-a, zbog čega je Facebook tražio od PR kompanije da ne otkriva naručioca tekstova. Kada su predstavnici medija zatražili odgovor na ovo pitanje, iz Facebook-a nisu želeli to da komentarišu.
Iz kompanije Google se još uvek nisu oglasili ovim povodom.
Izdvojeno
Instagram pokrenuo kampanju sa influenserima protiv seksualne iznude maloletnih korisnika
Instagram je pokrenuo novu kampanju protiv seksualne iznude namenjenu tinejdžerima u kojoj će učestovati popularni kreatori sadržaja a cilj je pom... Dalje
Evropski sud ograničio upotrebu podataka korisnika Facebooka u ciljanom oglašavanju
Najviši evropski sud, Sud pravde Evropske unije, doneo je presudu prema kojoj će Meta morati da ograniči upotrebu ličnih podataka prikupljenih sa ... Dalje
Sajber kriminalci ljuti zbog promena na Telegramu, najavljuju napuštanje platforme
Hapšenje vlasnika Telegrama Pavela Durova krajem avgusta izazvalo je promene politike platforme koje omogućavaju da se podaci predaju vlastima kada... Dalje
Meta kažnjena sa 91 miliona evra zbog čuvanja lozinki miliona korisnika Facebooka i Instagrama u čitljivom formatu
Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu sa 91 milion evra zbog čuvanja lozinki stotina miliona korisnika u otvorenom tekstu. To je ... Dalje
Instagram uvodi promene za maloletne korisnike
Instagram je najavio da će napraviti velike promene u načinu na koji tinejdžeri koriste platformu, tvrdeći da će nove mere mladima dati više ... Dalje
Pratite nas
Nagrade