Vodeće nemačke kompanije zabranile Facebook zaposlenima
Društvene mreže, 25.10.2010, 01:51 AM
Vodeće kompanije u Nemačkoj zabranile su zaposlenima korišćenje društvene mreže Facebook u svojim kancelarijama. Zvanično, kao razlog se navodi bezbednost, međutim, kompanije su mnogo više od brige za bezbednost svojih mreža zabrinute zbog pada radnog učinka i mnogo izgubljenih radnih sati.
Nemački finansijski nedeljnik Wirtschaftswoche objavio je ove nedelje da sve više nemačkih kompanija zabranjuje popularne internet servise, uključujući i Facebook i Twitter.
Portparol Commerzbank rekao je u izjavi za magazin da je većini zaposlenih pristup društvenim medijima zatvoren iz razloga bezbednosti. Za razliku od Commerzbank, u kompaniji Daimler priznaju da je razlog produktivnost zaposlenih, i da tek nameravaju da blokiraju pristup društvenim mrežama u pojedinim sektorima u kompaniji.
Među kompanijama koje uskraćuju svojim zaposlenima pristup Facebook-u su i gigant automobilske industrije Volkswagen i kompanija za proizvodnju građevinskih materijala HeidelbergCement.
Motiv kompanija je jasan. Broj korisnika Facebook-a je sada preko pola milijarde ljudi u svetu, a u Nemačkoj ih ima preko 10 miliona. Nedavno istraživanje koje je sprovedeno u SAD pokazalo je da se u kompanijama širom SAD nijedan sajt ne posećuje češće od Facebook-a, i to naravno, tokom radnog vremena.
Međutim, i bezbednosni razlozi nisu za zanemarivanje. Kako komentariše Kristijan Fuš, stručnjak za bezbednost kompanije za proizvodnju antivirusnog softvera Kaspersky, “e-mail je bio najčešće korišćeno sredstvo za ubacivanje štetnog softvera (u računare), a danas su to društvene mreže.”
Kompanija Clearswift je nedavno objavila rezultate istraživanja po kome 56% Nemaca svakodnevno proverava email na poslu, 40% koristi internet bankarstvo, više od trećine pristupa društvenim mrežama, dok 25% zaposlenih gleda video sadržaje na internetu. I sve ovo se dešava tokom radnog vremena zaposlenih.
Prema istoj studiji, 30% nemačkih kompanija strahuje da bi se omogućavanje neograničenog pristupa društvenim mrežama odrazilo nepovoljno na produktivnost zaposlenih. Međutim, 56% kompanija tvrde da je glavni razlog blokade pristupa određenim sajtovima briga za bezbednost.
Izdvojeno
Preko lažnih oglasa hakeri otimaju Facebook naloge koje koriste za širenje SYS01 InfoStealer malvera
Istraživači sajber bezbednosti iz Bitdefender Labsa upozoravaju na pokušaje zloupotrebe Metinine reklamne platforme i otimanje Facebook naloga koji... Dalje
LinkedIn kažnjen sa 310 miliona evra zbog kršenja privatnosti korisnika
Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je LinkedIn sa 310 miliona evra zbog kršenja privatnosti svojih korisnika sprovođenjem bihevioraln... Dalje
Meta testira tehnologiju prepoznavanja lica za vraćanje hakovanih naloga i borbu protiv prevara
Meta je najavila da proširuje testove prepoznavanja lica kao meru protiv prevara sa reklamama u kojima se kao mamci koriste poznate ličnosti. Monika... Dalje
Instagram pokrenuo kampanju sa influenserima protiv seksualne iznude maloletnih korisnika
Instagram je pokrenuo novu kampanju protiv seksualne iznude namenjenu tinejdžerima u kojoj će učestovati popularni kreatori sadržaja a cilj je pom... Dalje
Evropski sud ograničio upotrebu podataka korisnika Facebooka u ciljanom oglašavanju
Najviši evropski sud, Sud pravde Evropske unije, doneo je presudu prema kojoj će Meta morati da ograniči upotrebu ličnih podataka prikupljenih sa ... Dalje
Pratite nas
Nagrade