Vodeće nemačke kompanije zabranile Facebook zaposlenima

Društvene mreže, 25.10.2010, 01:51 AM

Vodeće nemačke kompanije zabranile Facebook zaposlenima

Vodeće kompanije u Nemačkoj zabranile su zaposlenima korišćenje društvene mreže Facebook u svojim kancelarijama. Zvanično, kao razlog se navodi bezbednost, međutim, kompanije su mnogo više od brige za bezbednost svojih mreža zabrinute zbog pada radnog učinka i mnogo izgubljenih radnih sati.

Nemački finansijski nedeljnik Wirtschaftswoche objavio je ove nedelje da sve više nemačkih kompanija zabranjuje popularne internet servise, uključujući i Facebook i Twitter.

Portparol Commerzbank rekao je u izjavi za magazin da je većini zaposlenih pristup društvenim medijima zatvoren iz razloga bezbednosti. Za razliku od Commerzbank, u kompaniji Daimler priznaju da je razlog produktivnost zaposlenih, i da tek nameravaju da blokiraju pristup društvenim mrežama u pojedinim sektorima u kompaniji.

Među kompanijama koje uskraćuju svojim zaposlenima pristup Facebook-u su i gigant automobilske industrije Volkswagen i kompanija za proizvodnju građevinskih materijala HeidelbergCement.

Motiv kompanija je jasan. Broj korisnika Facebook-a je sada preko pola milijarde ljudi u svetu, a u Nemačkoj ih ima preko 10 miliona. Nedavno istraživanje koje je sprovedeno u SAD pokazalo je da se u kompanijama širom SAD nijedan sajt ne posećuje češće od Facebook-a, i to naravno, tokom radnog vremena.

Međutim, i bezbednosni razlozi nisu za zanemarivanje. Kako komentariše Kristijan Fuš, stručnjak za bezbednost kompanije za proizvodnju antivirusnog softvera Kaspersky, “e-mail je bio najčešće korišćeno sredstvo za ubacivanje štetnog softvera (u računare), a danas su to društvene mreže.”

Kompanija Clearswift je nedavno objavila rezultate istraživanja po kome 56% Nemaca svakodnevno proverava email na poslu, 40% koristi internet bankarstvo, više od trećine pristupa društvenim mrežama, dok 25% zaposlenih gleda video sadržaje na internetu. I sve ovo se dešava tokom radnog vremena zaposlenih.

Prema istoj studiji, 30% nemačkih kompanija strahuje da bi se omogućavanje neograničenog pristupa društvenim mrežama odrazilo nepovoljno na produktivnost zaposlenih. Međutim, 56% kompanija tvrde da je glavni razlog blokade pristupa određenim sajtovima briga za bezbednost.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Nemačka naredila Facebooku da prikuplja manje podataka

Nemačka naredila Facebooku da prikuplja manje podataka

Nemačka Federalna kancelarija za zaštitu konkurencije (FCO) naložila je Facebooku da može nastaviti sa prikupljanjem informacija o korisnicima izv... Dalje

Kako obrisati greškom poslatu poruku, sliku ili video u Facebook Messengeru

Kako obrisati greškom poslatu poruku, sliku ili video u Facebook Messengeru

Svima nam se bar jednom desilo da pošaljemo poruku i da istog trenutka zažalimo zbog toga. Facebook je rešio da nam pomogne u ovakvim situacijama. ... Dalje

Facebook plaća tinejdžerima da instaliraju aplikaciju koja prikuplja privatne podatke

Facebook plaća tinejdžerima da instaliraju aplikaciju koja prikuplja privatne podatke

Ako ste mislili da su u Facebooku mirno prihvatili to što su bili primorani da uklone svoju Onavo VPN aplikaciju iz Apple App Storea, grešite. Ispos... Dalje

Facebook varao decu da kupuju u igrama koje su igrali preko Facebooka

Facebook varao decu da kupuju u igrama koje su igrali preko Facebooka

Facebook je navodno ohrabrivao praksu prevare dece i roditelja kupovinama u igrama. Facebook pokušava da se prikaže kao pionir u digitalnom svetu, a... Dalje

Facebook će zatvarati stranice vlasnika koji su već kršili pravila

Facebook će zatvarati stranice vlasnika koji su već kršili pravila

Facebook je najavio poboljšanja funkcija kontrole kvaliteta sadržaja stranica koja treba da osiguraju da sadržaj koji se deli na platformi a za koj... Dalje