Vodeće nemačke kompanije zabranile Facebook zaposlenima

Društvene mreže, 25.10.2010, 01:51 AM

Vodeće nemačke kompanije zabranile Facebook zaposlenima

Vodeće kompanije u Nemačkoj zabranile su zaposlenima korišćenje društvene mreže Facebook u svojim kancelarijama. Zvanično, kao razlog se navodi bezbednost, međutim, kompanije su mnogo više od brige za bezbednost svojih mreža zabrinute zbog pada radnog učinka i mnogo izgubljenih radnih sati.

Nemački finansijski nedeljnik Wirtschaftswoche objavio je ove nedelje da sve više nemačkih kompanija zabranjuje popularne internet servise, uključujući i Facebook i Twitter.

Portparol Commerzbank rekao je u izjavi za magazin da je većini zaposlenih pristup društvenim medijima zatvoren iz razloga bezbednosti. Za razliku od Commerzbank, u kompaniji Daimler priznaju da je razlog produktivnost zaposlenih, i da tek nameravaju da blokiraju pristup društvenim mrežama u pojedinim sektorima u kompaniji.

Među kompanijama koje uskraćuju svojim zaposlenima pristup Facebook-u su i gigant automobilske industrije Volkswagen i kompanija za proizvodnju građevinskih materijala HeidelbergCement.

Motiv kompanija je jasan. Broj korisnika Facebook-a je sada preko pola milijarde ljudi u svetu, a u Nemačkoj ih ima preko 10 miliona. Nedavno istraživanje koje je sprovedeno u SAD pokazalo je da se u kompanijama širom SAD nijedan sajt ne posećuje češće od Facebook-a, i to naravno, tokom radnog vremena.

Međutim, i bezbednosni razlozi nisu za zanemarivanje. Kako komentariše Kristijan Fuš, stručnjak za bezbednost kompanije za proizvodnju antivirusnog softvera Kaspersky, “e-mail je bio najčešće korišćeno sredstvo za ubacivanje štetnog softvera (u računare), a danas su to društvene mreže.”

Kompanija Clearswift je nedavno objavila rezultate istraživanja po kome 56% Nemaca svakodnevno proverava email na poslu, 40% koristi internet bankarstvo, više od trećine pristupa društvenim mrežama, dok 25% zaposlenih gleda video sadržaje na internetu. I sve ovo se dešava tokom radnog vremena zaposlenih.

Prema istoj studiji, 30% nemačkih kompanija strahuje da bi se omogućavanje neograničenog pristupa društvenim mrežama odrazilo nepovoljno na produktivnost zaposlenih. Međutim, 56% kompanija tvrde da je glavni razlog blokade pristupa određenim sajtovima briga za bezbednost.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook će zatvarati stranice vlasnika koji su već kršili pravila

Facebook će zatvarati stranice vlasnika koji su već kršili pravila

Facebook je najavio poboljšanja funkcija kontrole kvaliteta sadržaja stranica koja treba da osiguraju da sadržaj koji se deli na platformi a za koj... Dalje

Twitter ispavio grešku zbog koje su privatni tvitovi korisnika Androida godinama bili javni

Twitter ispavio grešku zbog koje su privatni tvitovi korisnika Androida godinama bili javni

Twitter je prošle nedelje objavio da je bag u njegovoj aplikaciji za Android godinama otkrivao zaštićene tvitove nekih korisnika koji su postajali... Dalje

Nemačka planira da zabrani Facebooku prikupljanje podataka

Nemačka planira da zabrani Facebooku prikupljanje podataka

Nemačko antimonopolsko regulatorno telo planira da naredi Facebooku da prestane sa prikupljanjem nekih korisničkih podataka. Nemačka Federalna komi... Dalje

Facebook vas prati preko Android aplikacija čak i ako niste njegov korisnik

Facebook vas prati preko Android aplikacija čak i ako niste njegov korisnik

Ako ste odustali od Facebooka ili ako nikada niste ni bili njegov korisnik zbog prakse kompanije u vezi prikupljanja podataka, niste mnogo postigli je... Dalje

Hakeri objasnili kako su hakovali Twitter naloge poznatih, i kakva je to poruka za Twitter

Hakeri objasnili kako su hakovali Twitter naloge poznatih, i kakva je to poruka za Twitter

Firma Insinia Security "otela" je više Twitter naloga kako bi ukazala na neke sigurnosne probleme koje ova društvena mreža ima, objavio je britansk... Dalje