Vodeće nemačke kompanije zabranile Facebook zaposlenima
Društvene mreže, 25.10.2010, 01:51 AM
 
					
Vodeće kompanije u Nemačkoj zabranile su zaposlenima korišćenje društvene mreže Facebook u svojim kancelarijama. Zvanično, kao razlog se navodi bezbednost, međutim, kompanije su mnogo više od brige za bezbednost svojih mreža zabrinute zbog pada radnog učinka i mnogo izgubljenih radnih sati.
Nemački finansijski nedeljnik Wirtschaftswoche objavio je ove nedelje da sve više nemačkih kompanija zabranjuje popularne internet servise, uključujući i Facebook i Twitter.
Portparol Commerzbank rekao je u izjavi za magazin da je većini zaposlenih pristup društvenim medijima zatvoren iz razloga bezbednosti. Za razliku od Commerzbank, u kompaniji Daimler priznaju da je razlog produktivnost zaposlenih, i da tek nameravaju da blokiraju pristup društvenim mrežama u pojedinim sektorima u kompaniji.
Među kompanijama koje uskraćuju svojim zaposlenima pristup Facebook-u su i gigant automobilske industrije Volkswagen i kompanija za proizvodnju građevinskih materijala HeidelbergCement.
Motiv kompanija je jasan. Broj korisnika Facebook-a je sada preko pola milijarde ljudi u svetu, a u Nemačkoj ih ima preko 10 miliona. Nedavno istraživanje koje je sprovedeno u SAD pokazalo je da se u kompanijama širom SAD nijedan sajt ne posećuje češće od Facebook-a, i to naravno, tokom radnog vremena.
Međutim, i bezbednosni razlozi nisu za zanemarivanje. Kako komentariše Kristijan Fuš, stručnjak za bezbednost kompanije za proizvodnju antivirusnog softvera Kaspersky, “e-mail je bio najčešće korišćeno sredstvo za ubacivanje štetnog softvera (u računare), a danas su to društvene mreže.”
Kompanija Clearswift je nedavno objavila rezultate istraživanja po kome 56% Nemaca svakodnevno proverava email na poslu, 40% koristi internet bankarstvo, više od trećine pristupa društvenim mrežama, dok 25% zaposlenih gleda video sadržaje na internetu. I sve ovo se dešava tokom radnog vremena zaposlenih.
Prema istoj studiji, 30% nemačkih kompanija strahuje da bi se omogućavanje neograničenog pristupa društvenim mrežama odrazilo nepovoljno na produktivnost zaposlenih. Međutim, 56% kompanija tvrde da je glavni razlog blokade pristupa određenim sajtovima briga za bezbednost.
 
			Izdvojeno
X ukida Twitter.com i traži ponovno registrovanje sigurnosnih ključeva do 10. novembra
 
				Korisnici X-a koji za dvofaktorsku autentifikaciju (2FA) koriste sigurnosne ključeve moraju ih ponovo registrovati do 10. novembra 2025. Kompanija X ... Dalje
YouTube Ghost Network: 3.000 lažnih tutorijala šire malvere preko hakovanih YouTube kanala
.jpg) 
				Mreža YouTube naloga, nazvana YouTube Ghost Network, koristi popularnost platforme za širenje malvera kroz tutorijale za piratske programe i varalic... Dalje
Meta uvodi nove opcije za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a
Kompanija Meta predstavila je nove alate za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a od prevara. Cilj je da se spreče situacije u kojima prevarant... Dalje
Lažni TikTok tutorijali kradu lozinke
 
				Sajber kriminalci koriste TikTok video-uputstva koja izgledaju kao vodiči za besplatnu aktivaciju popularnih programa i servisa, kao što su Windows,... Dalje
Ozbiljan propust: Instagram beleške namenjene bliskim prijateljima postale vidljive svima
 
				Korisnici Instagrama poslednjih dana masovno prijavljuju kritičan bezbednosni propust zbog kojeg ljudi van njihove liste „Bliski prijatelji&ldq... Dalje
Pratite nas
Nagrade






 Pratite nas preko RSS-a
  Pratite nas preko RSS-a





