Zašto Facebook želi vašu istoriju pretrage

Društvene mreže, 13.06.2014, 09:03 AM

Zašto Facebook želi vašu istoriju pretrage

Facebook ima novu ponudu za korisnike: dajte nam vašu pretragu a mi ćemo vama dati relevantnije reklame.

Facebook će koristiti informacije o ponašanju korisnika na sajtu društvene mreže, kao i na drugim web sajtovima i u aplikacijama, da bi prikazivao korisnicima relevantnije reklame, najavila je kompanija. Informacije prikupljene iz svih pomenutih izvora Facebook će koristiti da bi identifikovao interesovanja korisnika i tome prilagodio reklame koje korisnik vidi, kao što već radi sa informacijama o aktivnostima korisnika na samom sajtu društvene mreže.

Uz pomoć “lajk” dugmeta na brojnim web sajtovima, Facebook je u stanju da prati šta radi 1,3 milijardi korisnika društvene mreže. Međutim, sada će kompanija, koristeći istoriju pretrage svojih korisnika, znati još više o njima.

“Recimo da razmišljate o kupovini novog televizora, i počnete da tražite televizore na internetu i preko mobilnih aplikacija. Možemo vam pokazati reklame za prodaju televizora da bismo vam pomogli da ga dobijete po najboljoj ceni ili da razmislite o drugim markama. Zato što mislimo da vas zanima elektronika, možemo vam ubuduće prikazivati reklame za drugu elektroniku, kao što su zvučnici ili igračke konzole koje idu uz vaš novi televizor”, kažu iz Facebooka.

Ali ako niste zainteresovani za novi televizor, Facebook vam nudi alat kojim možete kliknuti na svaku reklamu, koji će vam objasniti zašto vidite tu reklamu i koji će vam pomoći da izmenite to. Time Facebook nudi korisnicima mogućnost da sami podese informacije koje se odnose na njih tako da vide relevatnije reklame.

Oni korisnici kojima se ne dopada ova ponuda, moći će da onemoguće ovakvo prikupljanje informacija. Kada je reč o mobilnim aplikacijama, korisnici će to moći da urade preko standardnih iOS i Android kontrola, a u slučaju browsera moći će da iskoriste mehanizme koje nudi Alijansa za digitalno oglašavanje, čiji je član i Facebook.

Nove kontrole za reklame najpre će biti dostupne korisnicima u SAD, koji ih mogu očekivati u narednim nedeljama, dok će ostatak sveta na njih morati da pričeka još neko vreme.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Evropol i šefovi evropskih policija zabrinuti zbog enkripcije na platformama društvenih mreža

Evropol i šefovi evropskih policija zabrinuti zbog enkripcije na platformama društvenih mreža

Šefovi evropskih policija pozvali su i industriju i vlade na hitnu akciju kako bi se zaštitila javna bezbednost na platformama društvenih mreža, i... Dalje

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje