Zašto Facebook želi vašu istoriju pretrage

Društvene mreže, 13.06.2014, 09:03 AM

Zašto Facebook želi vašu istoriju pretrage

Facebook ima novu ponudu za korisnike: dajte nam vašu pretragu a mi ćemo vama dati relevantnije reklame.

Facebook će koristiti informacije o ponašanju korisnika na sajtu društvene mreže, kao i na drugim web sajtovima i u aplikacijama, da bi prikazivao korisnicima relevantnije reklame, najavila je kompanija. Informacije prikupljene iz svih pomenutih izvora Facebook će koristiti da bi identifikovao interesovanja korisnika i tome prilagodio reklame koje korisnik vidi, kao što već radi sa informacijama o aktivnostima korisnika na samom sajtu društvene mreže.

Uz pomoć “lajk” dugmeta na brojnim web sajtovima, Facebook je u stanju da prati šta radi 1,3 milijardi korisnika društvene mreže. Međutim, sada će kompanija, koristeći istoriju pretrage svojih korisnika, znati još više o njima.

“Recimo da razmišljate o kupovini novog televizora, i počnete da tražite televizore na internetu i preko mobilnih aplikacija. Možemo vam pokazati reklame za prodaju televizora da bismo vam pomogli da ga dobijete po najboljoj ceni ili da razmislite o drugim markama. Zato što mislimo da vas zanima elektronika, možemo vam ubuduće prikazivati reklame za drugu elektroniku, kao što su zvučnici ili igračke konzole koje idu uz vaš novi televizor”, kažu iz Facebooka.

Ali ako niste zainteresovani za novi televizor, Facebook vam nudi alat kojim možete kliknuti na svaku reklamu, koji će vam objasniti zašto vidite tu reklamu i koji će vam pomoći da izmenite to. Time Facebook nudi korisnicima mogućnost da sami podese informacije koje se odnose na njih tako da vide relevatnije reklame.

Oni korisnici kojima se ne dopada ova ponuda, moći će da onemoguće ovakvo prikupljanje informacija. Kada je reč o mobilnim aplikacijama, korisnici će to moći da urade preko standardnih iOS i Android kontrola, a u slučaju browsera moći će da iskoriste mehanizme koje nudi Alijansa za digitalno oglašavanje, čiji je član i Facebook.

Nove kontrole za reklame najpre će biti dostupne korisnicima u SAD, koji ih mogu očekivati u narednim nedeljama, dok će ostatak sveta na njih morati da pričeka još neko vreme.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

Instagram je najavio nove funkcije koje će ljudima pružiti više informacija direktno u aplikaciji kada “nešto krene naopako”. Instagra... Dalje

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram će uvesti nove mere kako bi tinejdžere odvratio od štetnog sadržaja i podstakao ih da “predahnu”, izjavio je potpredsednik ... Dalje

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje