Zašto Facebook želi vašu istoriju pretrage

Društvene mreže, 13.06.2014, 09:03 AM

Zašto Facebook želi vašu istoriju pretrage

Facebook ima novu ponudu za korisnike: dajte nam vašu pretragu a mi ćemo vama dati relevantnije reklame.

Facebook će koristiti informacije o ponašanju korisnika na sajtu društvene mreže, kao i na drugim web sajtovima i u aplikacijama, da bi prikazivao korisnicima relevantnije reklame, najavila je kompanija. Informacije prikupljene iz svih pomenutih izvora Facebook će koristiti da bi identifikovao interesovanja korisnika i tome prilagodio reklame koje korisnik vidi, kao što već radi sa informacijama o aktivnostima korisnika na samom sajtu društvene mreže.

Uz pomoć “lajk” dugmeta na brojnim web sajtovima, Facebook je u stanju da prati šta radi 1,3 milijardi korisnika društvene mreže. Međutim, sada će kompanija, koristeći istoriju pretrage svojih korisnika, znati još više o njima.

“Recimo da razmišljate o kupovini novog televizora, i počnete da tražite televizore na internetu i preko mobilnih aplikacija. Možemo vam pokazati reklame za prodaju televizora da bismo vam pomogli da ga dobijete po najboljoj ceni ili da razmislite o drugim markama. Zato što mislimo da vas zanima elektronika, možemo vam ubuduće prikazivati reklame za drugu elektroniku, kao što su zvučnici ili igračke konzole koje idu uz vaš novi televizor”, kažu iz Facebooka.

Ali ako niste zainteresovani za novi televizor, Facebook vam nudi alat kojim možete kliknuti na svaku reklamu, koji će vam objasniti zašto vidite tu reklamu i koji će vam pomoći da izmenite to. Time Facebook nudi korisnicima mogućnost da sami podese informacije koje se odnose na njih tako da vide relevatnije reklame.

Oni korisnici kojima se ne dopada ova ponuda, moći će da onemoguće ovakvo prikupljanje informacija. Kada je reč o mobilnim aplikacijama, korisnici će to moći da urade preko standardnih iOS i Android kontrola, a u slučaju browsera moći će da iskoriste mehanizme koje nudi Alijansa za digitalno oglašavanje, čiji je član i Facebook.

Nove kontrole za reklame najpre će biti dostupne korisnicima u SAD, koji ih mogu očekivati u narednim nedeljama, dok će ostatak sveta na njih morati da pričeka još neko vreme.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Otkriven bag u Facebook Chat dodatku za WordPress sajtove

Otkriven bag u Facebook Chat dodatku za WordPress sajtove

U zvaničnom Facebookovom dodatku za čet za WordPress sajtove, koji ima više od 80000 instalacija, otkriven je bag koji bi mogao omogućiti napada... Dalje

Twitter najavio da bi mogao biti kažnjen sa 250 miliona dolara zbog zloupotrebe podataka korisnika

Twitter najavio da bi mogao biti kažnjen sa 250 miliona dolara zbog zloupotrebe podataka korisnika

Twitter je najavio da će ga Federalna komisija za trgovinu (FTC) možda uskoro kazniti novčanam kaznom u iznosu do 250 miliona dolara zbog neadekva... Dalje

Twitter objasnio kako je izveden napad na naloge poznatih ličnosti i kompanija

Twitter objasnio kako je izveden napad na naloge poznatih ličnosti i kompanija

U nizu tvitova objavljenih noćas, Twitter je podelio svoja saznanja o dosad neviđenom napadu koji se dogodio 15. jula a koji je omogućio hakerima ... Dalje

Reč stručnjaka: Zašto bi trebalo da prestanete da koristite Facebook Messenger

Reč stručnjaka: Zašto bi trebalo da prestanete da koristite Facebook Messenger

Facebook je prošle nedelje ponosno predstavio novu bezbednosnu funkciju za Messenger koja omogućava korisnicima da otključavaju svoje poruke skeni... Dalje

Kinez špijunirao američku vladu i vojsku pomoću društvene mreže

Kinez špijunirao američku vladu i vojsku pomoću društvene mreže

Čovek koji je priznao da je agent kineske vlade koristio je LinkedInov algoritam da bi pronašao nove kontakte u američkoj vladi i vojsci. On je u s... Dalje