Zašto Facebook želi vašu istoriju pretrage

Društvene mreže, 13.06.2014, 09:03 AM

Zašto Facebook želi vašu istoriju pretrage

Facebook ima novu ponudu za korisnike: dajte nam vašu pretragu a mi ćemo vama dati relevantnije reklame.

Facebook će koristiti informacije o ponašanju korisnika na sajtu društvene mreže, kao i na drugim web sajtovima i u aplikacijama, da bi prikazivao korisnicima relevantnije reklame, najavila je kompanija. Informacije prikupljene iz svih pomenutih izvora Facebook će koristiti da bi identifikovao interesovanja korisnika i tome prilagodio reklame koje korisnik vidi, kao što već radi sa informacijama o aktivnostima korisnika na samom sajtu društvene mreže.

Uz pomoć “lajk” dugmeta na brojnim web sajtovima, Facebook je u stanju da prati šta radi 1,3 milijardi korisnika društvene mreže. Međutim, sada će kompanija, koristeći istoriju pretrage svojih korisnika, znati još više o njima.

“Recimo da razmišljate o kupovini novog televizora, i počnete da tražite televizore na internetu i preko mobilnih aplikacija. Možemo vam pokazati reklame za prodaju televizora da bismo vam pomogli da ga dobijete po najboljoj ceni ili da razmislite o drugim markama. Zato što mislimo da vas zanima elektronika, možemo vam ubuduće prikazivati reklame za drugu elektroniku, kao što su zvučnici ili igračke konzole koje idu uz vaš novi televizor”, kažu iz Facebooka.

Ali ako niste zainteresovani za novi televizor, Facebook vam nudi alat kojim možete kliknuti na svaku reklamu, koji će vam objasniti zašto vidite tu reklamu i koji će vam pomoći da izmenite to. Time Facebook nudi korisnicima mogućnost da sami podese informacije koje se odnose na njih tako da vide relevatnije reklame.

Oni korisnici kojima se ne dopada ova ponuda, moći će da onemoguće ovakvo prikupljanje informacija. Kada je reč o mobilnim aplikacijama, korisnici će to moći da urade preko standardnih iOS i Android kontrola, a u slučaju browsera moći će da iskoriste mehanizme koje nudi Alijansa za digitalno oglašavanje, čiji je član i Facebook.

Nove kontrole za reklame najpre će biti dostupne korisnicima u SAD, koji ih mogu očekivati u narednim nedeljama, dok će ostatak sveta na njih morati da pričeka još neko vreme.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook će ponovo plaćati korisnicima da bi pratio šta rade na svojim telefonima

Facebook će ponovo plaćati korisnicima da bi pratio šta rade na svojim telefonima

Facebook će ponovo početi da plaća ljudima da bi pratio kako koriste svoj telefon preko nove aplikacije koja je nazvana Study. Aplikacija će, i... Dalje

Twitter pojednostavio svoja pravila o bezbednosti i privatnosti

Twitter pojednostavio svoja pravila o bezbednosti i privatnosti

Kako bi olakšao razumevanje pravila svoje platforme, Twitter je juče objavio da pojednostavljuje svoja pravila koja su sada napisana jednostavnim, j... Dalje

Propao pokušaj da se Zakerberg natera na povlačenje sa mesta predsednika Facebooka

Propao pokušaj da se Zakerberg natera na povlačenje sa mesta predsednika Facebooka

Pokušaj da se osnivač Facebooka Mark Zakerberg natera da se povuče sa mesta predsednika kompanije nije uspeo. Na godišnjoj generalnoj skupštini k... Dalje

Facebook će vam olakšati da prijavite grešku na sajtu, potrebno je samo da protresete telefon

Facebook će vam olakšati da prijavite grešku na sajtu, potrebno je samo da protresete telefon

Facebook želi da pojednostavi i olakša korisnicima prijavljivanje grešaka na sajtu društvene mreže. Zahvaljujući novoj funkciji, kada naiđete ... Dalje

Facebook za 6 meseci obrisao više od 3 milijarde lažnih naloga

Facebook za 6 meseci obrisao više od 3 milijarde lažnih naloga

Facebook je objavio izveštaj sa podacima o tome koliko je objava i naloga bilo protiv kojih su preduzete određene mere u periodu između oktobra 201... Dalje