Zbog ekstenzija za Chrome koje su izvlačile podatke korisnika Facebook tužio dve kompanije

Društvene mreže, 05.10.2020, 09:30 AM

Zbog ekstenzija za Chrome koje su izvlačile podatke korisnika Facebook tužio dve kompanije

Facebook je podneo tužbu protiv dve kompanije zbog stvaranja i distribucije zlonamernih ekstenzija za Google Chrome koji su bez odobrenja prikupljali podatke korisnika Facebooka i Instagrama.

U tužbi su imenovani BrandTotal Ltd., izraelska kompanija sa sedištem u Delaveru i Unimania Inc., kompanija osnovana u Delaveru.

Dve kompanije stoje iza UpVoicea i Ads Feeda, dve ekstenzije za Chrome koje su dostupne u zvaničnoj Chrome veb prodavnici od septembra odnosno novembra 2019. godine, i koje imaju više od 5000, odnosno 10000 instalacija.

„BrandTotal je primamio korisnike da instaliraju ekstenziju UpVoice iz Google Chrome prodavnice nudeći plaćanje za instaliranje, u vidu poklon kartica, tvrdeći da korisnici koji instaliraju ekstenziju postaju „panelisti... [koji] utiču na marketinške odluke i strategije brendova korporacija“, navodi se u Facebookovoj tužbi.

„Slično tome, Unimania je reklamirala svoj dodatak za Ads Feed u Google Chrome Storeu tvrdeći da su korisnici postali „članovi panela elitne zajednice koja utiče na odluke o oglašavanju korporacija.”

Ali Facebook tvrdi da su, uprkos njihovim opisima, obe ekstenzije bile zlonamerne i dizajnirane za izvlačenje javnih i nejavnih podataka sa naloga korisnika.

Facebook tvrdi da je UpVoice izvukao podatke sa korisničkih profila na Facebooku, Instagramu, Amazonu, Twitteru, LinkedInu, Pinterestu i YouTubeu.

I Ads Feed je prikupljao podatke od korisnika Facebooka, Instagrama, Amazona, Twittera i YouTubea.

Podaci koje su ove ekstenzije prikupljale uključuju informacije o korisničkom profilu (ime, korisnički ID, pol, datum rođenja, status veze i informacije o lokaciji), podatke o oglasima (ime oglašivača, slika i tekst oglasa i pokazatelji interakcije i reakcije korisnika ) i korisničke preferencije oglasa, koje ekstenzije nisu smele da prikupljaju.

Facebook tvrdi da su podaci koji su ilegalno prikupljeni kroz dva dodatka prepakovani i prodati preko veb sajta BrandTotala.

Facebook kaže da su dve ekstenzije koristile gotovo identičan kod za izvlačenje podataka od korisnika i slale ih na iste servere zbog čega Facebook veruje da je reč o kompanijama koje su delile iste zaposlene.

Facebook traži od suda zabranu koja bi onemogućila tuženima pristup veb sajtovima Facebook i Instagram, onemogućila ih da dalje razvijaju ekstenzije, a kompanija traži i naknadu štete na osnovu prethodne dobiti dve kompanije.

Ipak, uprkos tome što su tužene kompanija svojim ekstenzijama prekršile pravila Googleove Chrome veb prodavnice i izvlačile podatke i korisnika Googleovog servisa YouTube, dva dodatka su do pre neki dan bila dostupna u Chrome veb prodavnici, sve dok mediji nisu izvestili o ovom slučaju.

Facebook je rekao da je mnogo puta pokušao da ih ukloni, ali da Google nije odgovorio na njihove zahteve.

Unimania je, pre nego što je razvila ekstenziju Ads Feed, prethodno bila umešana u još jedan skandal 2018. godine, kada je AdGuard pronašao četiri ekstenzije za Chrome koje su izvlačile podatke korisnika Facebooka.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

Irska Komisija za zaštitu podataka (DPC) objavila je da je kaznila evropsku filijalu TikToka sa 530 miliona evra nakon istrage o transferu podataka k... Dalje

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakerska grupa koja sebe naziva R00TK1T ISC CYBER TEAM tvrdi da je ukrala 972.000 lozinki korisnika TikToka. Hakeri su zapretili objavljivanjem lozink... Dalje

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja može da identifikuje korisnike Instagrama mlađe od 16 godina, a zatim ih automatski prebacuje na tinejdžerske... Dalje

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Na zloglasnim Breach forumima procurili su podaci 2,87 milijardi X (Twitter) profila. Prema objavi korisnika foruma ThinkingOne, iza curenja podataka ... Dalje

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Meta ima više od 10 miliona aktivnih oglašivača na svojim platformama, a mnoga preduzeća zavise od oglasa na društvenim mrežama. Zato je razuml... Dalje