Zbog ekstenzija za Chrome koje su izvlačile podatke korisnika Facebook tužio dve kompanije

Društvene mreže, 05.10.2020, 09:30 AM

Zbog ekstenzija za Chrome koje su izvlačile podatke korisnika Facebook tužio dve kompanije

Facebook je podneo tužbu protiv dve kompanije zbog stvaranja i distribucije zlonamernih ekstenzija za Google Chrome koji su bez odobrenja prikupljali podatke korisnika Facebooka i Instagrama.

U tužbi su imenovani BrandTotal Ltd., izraelska kompanija sa sedištem u Delaveru i Unimania Inc., kompanija osnovana u Delaveru.

Dve kompanije stoje iza UpVoicea i Ads Feeda, dve ekstenzije za Chrome koje su dostupne u zvaničnoj Chrome veb prodavnici od septembra odnosno novembra 2019. godine, i koje imaju više od 5000, odnosno 10000 instalacija.

„BrandTotal je primamio korisnike da instaliraju ekstenziju UpVoice iz Google Chrome prodavnice nudeći plaćanje za instaliranje, u vidu poklon kartica, tvrdeći da korisnici koji instaliraju ekstenziju postaju „panelisti... [koji] utiču na marketinške odluke i strategije brendova korporacija“, navodi se u Facebookovoj tužbi.

„Slično tome, Unimania je reklamirala svoj dodatak za Ads Feed u Google Chrome Storeu tvrdeći da su korisnici postali „članovi panela elitne zajednice koja utiče na odluke o oglašavanju korporacija.”

Ali Facebook tvrdi da su, uprkos njihovim opisima, obe ekstenzije bile zlonamerne i dizajnirane za izvlačenje javnih i nejavnih podataka sa naloga korisnika.

Facebook tvrdi da je UpVoice izvukao podatke sa korisničkih profila na Facebooku, Instagramu, Amazonu, Twitteru, LinkedInu, Pinterestu i YouTubeu.

I Ads Feed je prikupljao podatke od korisnika Facebooka, Instagrama, Amazona, Twittera i YouTubea.

Podaci koje su ove ekstenzije prikupljale uključuju informacije o korisničkom profilu (ime, korisnički ID, pol, datum rođenja, status veze i informacije o lokaciji), podatke o oglasima (ime oglašivača, slika i tekst oglasa i pokazatelji interakcije i reakcije korisnika ) i korisničke preferencije oglasa, koje ekstenzije nisu smele da prikupljaju.

Facebook tvrdi da su podaci koji su ilegalno prikupljeni kroz dva dodatka prepakovani i prodati preko veb sajta BrandTotala.

Facebook kaže da su dve ekstenzije koristile gotovo identičan kod za izvlačenje podataka od korisnika i slale ih na iste servere zbog čega Facebook veruje da je reč o kompanijama koje su delile iste zaposlene.

Facebook traži od suda zabranu koja bi onemogućila tuženima pristup veb sajtovima Facebook i Instagram, onemogućila ih da dalje razvijaju ekstenzije, a kompanija traži i naknadu štete na osnovu prethodne dobiti dve kompanije.

Ipak, uprkos tome što su tužene kompanija svojim ekstenzijama prekršile pravila Googleove Chrome veb prodavnice i izvlačile podatke i korisnika Googleovog servisa YouTube, dva dodatka su do pre neki dan bila dostupna u Chrome veb prodavnici, sve dok mediji nisu izvestili o ovom slučaju.

Facebook je rekao da je mnogo puta pokušao da ih ukloni, ali da Google nije odgovorio na njihove zahteve.

Unimania je, pre nego što je razvila ekstenziju Ads Feed, prethodno bila umešana u još jedan skandal 2018. godine, kada je AdGuard pronašao četiri ekstenzije za Chrome koje su izvlačile podatke korisnika Facebooka.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Instagram uvodi nova bezbednosna podešavanja za tinejdžere

Instagram uvodi nova bezbednosna podešavanja za tinejdžere

Instagram uvodi nova bezbednosna podešavanja za mlade korisnike: novi nalozi za decu mlađu od 16 godina biće podrazumevano privatni, biće blokiran... Dalje

Twitter testira nova obaveštenja o suspendovanim i zaključanim nalozima

Twitter testira nova obaveštenja o suspendovanim i zaključanim nalozima

Twitter testira nova obaveštenja za korisnike koji prekrše njegova pravila iz kojih mogu saznati da im je nalog suspendovan ili zaključan ili stavl... Dalje

Twitter otkrio da korisnici slabo prihvataju zaštitu naloga dvofaktorskom autentifikacijom

Twitter otkrio da korisnici slabo prihvataju zaštitu naloga dvofaktorskom autentifikacijom

U najnovijem izveštaju o bezbednosti objavljenoj na stranici Transparentnost, Twitter je otkrio da je od jula do decembra 2020. godine za samo 2,3% s... Dalje

Instagram testira novu opciju za zaštitu korisnika od vređanja i uznemiravanja

Instagram testira novu opciju za zaštitu korisnika od vređanja i uznemiravanja

Instagram testira novu funkciju pod nazivom „Ograničenja“ koja će omogućiti korisnicima da zaključaju svoje naloge i ograniče sve po... Dalje

Facebook otpustio 52 zaposlena zbog špijuniranja korisnika, uglavnom žena

Facebook otpustio 52 zaposlena zbog špijuniranja korisnika, uglavnom žena

Facebook je 2014. i 2015. godine otpustio 52 zaposlena zbog zloupotrebe pristupa podacima korisnika društvene mreže. Među onima koji su dobili otka... Dalje