Zbog odluke EU, Facebook i Instagram više neće moći da koriste vaše lične podatke za ciljano oglašavanje

Društvene mreže, 07.12.2022, 10:00 AM

Zbog odluke EU, Facebook i Instagram više neće moći da koriste vaše lične podatke za ciljano oglašavanje

Meta se ove godine već borila sa padom prihoda od reklama, a odluka regulatora privatnosti Evropske unije preti da sledeće godine još više smanji profit kompanije od oglašavanja i ozbiljno ugrozi njen poslovni model. Kako je izvestio Rojters, osoba koja je upoznata sa ovim pitanjem rekla je da je Evropski odbor za zaštitu podataka u ponedeljak doneo odluku da Meta ne može da nastavi sa ciljanim oglasima baziranim na onlajn aktivnostima sopstvenih korisnika, kao što su Instagram reels koje su pregledali ili Facebook profili na koje su kliknuli, i da će za to biti potrebna izričita saglasnost korisnika.

Ukoliko bude kršila ovu odluku, pod uslovom da ona bude potvrđena, Meta bi se mogla suočiti sa „velikim kaznama“, preneo je Rojters.

Odluka još nije javno objavljena, i neće biti konačna sve dok je irska Komisija za zaštitu podataka (DPC) ne objavi. To bi moglo da potraje mesec dana, a Meta bi u svakom trenutku mogla da se žali na bilo koju odluku koja bude donesena.

Meta je rekla da ne može da komentariše bilo kakve planove o žalbi dok DPC ne saopšti svoju odluku.

Registracija Facebook ili Instagram naloga zahteva od korisnika da pristanu na digitalni nadzor društvenih mreža u reklamne svrhe. Ako se ne slažete sa tim, ne možete imati nalog. Suština odluke evropskih regulatora je da se ovom vrstom prinudnog pristanka krši Opšta uredba o zaštiti podataka EU (GDPR).

Odluka evropskih regulatora ne bi uticala samo na Metu, već i na sve kompanije koje korisnicima prikazuju ciljane oglase i koje funkcionišu na isti način kao Meta, počev od Googlea i TikToka do manjih igrača koji imaju sličan poslovni model.

Metin posao sa oglasima je pretrpeo težak udarac kada je Apple promenio svoja podešavanja privatnosti kako bi omogućio korisnicima da lako spreče praćenje trećih strana, primoravajući programere aplikacija da traže dozvolu za praćenje korisnika. Pokazalo se da kada se ljudima ponudi izbor, oni imaju tendenciju da kažu ne. Meta je zbog toga negodovala, a kasnije saopštila da je zahvaljući ovoj Appleovoj odluci izgubila 10 milijardi dolara.

Na Meta platformama kao što su Facebook i Instagram, korisnici su već mogli da odbiju praćenje za veb sajtove koje su posetili, ali bi se pridruživanjem platformama složili da Meta može da prati njihove klikove i dodire u okviru Meta platformi. To bi se promenilo ako se DPC složi sa odborom EU, čime će se dodatno smanjiti Metin pristup podacima o aktivnostima korisnika na njenim sopstvenim mrežama, a Meta već ima problem sa oglašivačima koji gube poverenje u sposobnosti kompanije da efikasno cilja korisnike oglasima.

Mnoge kompanije, aplikacije i veb sajtovi žive od prikupljanja podataka i ciljanih oglasa. Ako ne mogu da koriste vaše podatke, mogu da vam prikazuju kontekstualne oglase, koji su zasnovani na sadržaju koji gledate. Ali to oglašavanje je jeftinije od onog koje je prilagođeno ličnim podacima korisnika, i zato manje isplatljivo za kompaniju koja prodaje oglase.

Odluka EU bi imala dramatičan uticaj na prihode Mete u Evropi, procena je analitičara, koji očekuju da će se kompanija boriti da odbrani svoj posao sa oglasima. Mogli bi proći meseci, ako ne i godine, pre nego što se oseti uticaj ove odluke pošto će se Meta verovatno žaliti na nju, što bi moglo omogućiti status kvo tokom trajanja procesa.

Vesti o odluci evropskih regulatora već su dovele do pada akcija kompanije za 6,79%.

Portparol Mete je rekao da odluka nadzornog odbora EU „nije konačna odluka i da je prerano za spekulacije“, dodajući da kompanija u potpunosti sarađuje sa DPC-om u njihovim istragama i da će nastaviti da sarađuje sa njima dok budu finalizovali svoju odluku.

Naslovna fotografija: Nothing Ahead, Pexels


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook već godinama koristi javne objave, fotografije i interakcije korisnika za obuku veštačke inteligencije. Kompanija je već iskoristila javn... Dalje

Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke

Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke

Facebook je najavio da uvodi passkey (digitalni ključ) kao novi način prijavljivanja na mobilnim uređajima, bez potrebe za klasičnim lozinkama. Ov... Dalje

Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u

Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u

Sajber kriminalci iz poznate grupe FIN6 predstavljaju se kao ljudi koji traže posao na platformama poput LinkedIn-a kako bi zarazili poslodavce malve... Dalje

Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Mandiant Threat Defens upozorava korisnike na prevaru iza koje stoji grupa UNC6032 koja na društvenim mrežama postavlja oglase za lažne AI video al... Dalje

TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

Sajber kriminalci koriste TikTok video snimke za širenje malvera za krađu informacija Vidar i StealC u ClickFix napadima, upozorava Trend Micro. Re... Dalje