Android aplikacije za decu prepune trackera i oglasa

Mobilni telefoni, 06.11.2018, 10:00 AM

Android aplikacije za decu prepune trackera i oglasa

Naučna studija koja je obuhvatila skoro milion Android aplikacija otkrila je da većina aplikacija sadrži kod za praćenje treće strane i da su "aplikacije sa vestima i aplikacije namenjene deci" najgore u pogledu broja takozvanih trackera treće strane koji su povezani sa njima.

Istraživanje Univerziteta u Oksfordu sproveo je tim naučnika koji su preuzeli 959426 Android aplikacija iz zvanične Google Play prodavnice i analizirali domene učitavane unutar njih.

Već na početku istraživanja, istraživačima je bilo jasno da gotovo sve aplikacije koriste kod za praćenje. Oni su utvrdili da je prosečni broj trackera po aplikaciji 10 i da je 90,4% aplikacija uključivalo bar jedan tracker, a 17,9% više od 20.

Takođe su otkrili i da 13 aplikacija sadrži više od 30 trackera, ali nakon ručne analize svake od njih zaključili su da ove aplikacije objedinjuju razne vrste usluga u jedan paket, pa tako i učitavaju sve trackere svih tih usluga.

Istraživači su takođe utvrdili - kao i mnogi koji su se ranije bavili ovim pitanjem - da je velika većina trackera u vlasništvu samo nekoliko velikih kompanija, bilo direktno ili preko posrednika.

Reč je o dobro poznatim imenima - Alphabet (Googleova matična kompanija, koja trackere koristi u 88,44% svih aplikacija), Facebook (42,55%), Twitter (33,88%), Verizon (26,27%), Microsoft (22,75%), i Amazon (17,91%).

Istraživači su takođe razvrstali aplikacije u 49 kategorija a njih u osam većih kategorija kako bi ih bilo lakše pratiti i analizirati.

Prema ovoj kategorizaciji, aplikacije sa vestima i takozvane porodične aplikacije, obično namenjene deci, sadržale su najviše trackera u proseku - čak sedam po aplikaciji.

Međutim, ovo njihovo otkriće nije jedino koje se tiče oglašavanja i koda za praćenje unutar dečijih aplikacija. Samo nekoliko dana nakon što je objavljeno ovo istraživanje, sličan dokument objavio je i Univerzitet u Mičigenu. I njihovo istraživanje je pokazalo da je oglašavanje u aplikacijama za decu daleko češće nego što se ranije mislilo.

Naučnici iz Mičigena analizirali su mnogo manji uzorak od samo 135 aplikacija za decu, ali su otkrili da 95% aplikacija ima bar jedan oblik oglašavanja.

Ova studija podstakla je više od 20 organizacija koje se bave zaštitom dece da pošalju pismo američkoj Federalnoj trgovinskoj komisiji o ne samo velikom broju dečijih aplikacija koje sadrže oglase, već i o kvalitetu tih oglasa koji ponekad nisu namenjeni deci, teško ih je zatvoriti, ili vrše pritisak na decu da obavljaju kupovine u igricama.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Android malver FakeSpy se ponovo širi preko SMS poruka koje sadrže linkove

Android malver FakeSpy se ponovo širi preko SMS poruka koje sadrže linkove

Moćni Android malver FakeSpy se vratio. Malver koji može da ukrade podatke o bankovnom računu, lične podatke, privatnu komunikaciju korisnika i jo... Dalje

Google iz Play prodavnice uklonio 25 Android aplikacija koje su krale lozinke za Facebook naloge korisnika

Google iz Play prodavnice uklonio 25 Android aplikacija koje su krale lozinke za Facebook naloge korisnika

Google je uklonio 25 Android aplikacija iz Google Play prodavnice koje su uhvaćene u krađi korisničkih imena i lozinki za prijavu na Facebook nalo... Dalje

TikTok ponovo obećao da neće špijunirati korisnike iOS

TikTok ponovo obećao da neće špijunirati korisnike iOS

TikTok kaže da će prestati da pristupa sadržaju clipboarda na iOS uređajima, nakon što je nova funkcija iOS 14 otkrila da je popularna aplikacij... Dalje

Novi Android ransomware predstavlja se kao aplikacija za praćenje COVID-19

Novi Android ransomware predstavlja se kao aplikacija za praćenje COVID-19

Istraživači iz kompanije ESET upozorili su ove nedelje na ransomware koji se pojavio samo nekoliko dana nakon što je Health Canada najavio aplikaci... Dalje

Šta se dešava sa vašim online nalozima kada mobilni operater proda vaš stari broj

Šta se dešava sa vašim online nalozima kada mobilni operater proda vaš stari broj

“Hvala prijatelju, šaljem veliki zagrljaj” - ovako je glasila poruka na španskom koju je novinar Motherboarda Džozef Koks dobio na What... Dalje