Android aplikacije za decu prepune trackera i oglasa

Mobilni telefoni, 06.11.2018, 10:00 AM

Android aplikacije za decu prepune trackera i oglasa

Naučna studija koja je obuhvatila skoro milion Android aplikacija otkrila je da većina aplikacija sadrži kod za praćenje treće strane i da su "aplikacije sa vestima i aplikacije namenjene deci" najgore u pogledu broja takozvanih trackera treće strane koji su povezani sa njima.

Istraživanje Univerziteta u Oksfordu sproveo je tim naučnika koji su preuzeli 959426 Android aplikacija iz zvanične Google Play prodavnice i analizirali domene učitavane unutar njih.

Već na početku istraživanja, istraživačima je bilo jasno da gotovo sve aplikacije koriste kod za praćenje. Oni su utvrdili da je prosečni broj trackera po aplikaciji 10 i da je 90,4% aplikacija uključivalo bar jedan tracker, a 17,9% više od 20.

Takođe su otkrili i da 13 aplikacija sadrži više od 30 trackera, ali nakon ručne analize svake od njih zaključili su da ove aplikacije objedinjuju razne vrste usluga u jedan paket, pa tako i učitavaju sve trackere svih tih usluga.

Istraživači su takođe utvrdili - kao i mnogi koji su se ranije bavili ovim pitanjem - da je velika većina trackera u vlasništvu samo nekoliko velikih kompanija, bilo direktno ili preko posrednika.

Reč je o dobro poznatim imenima - Alphabet (Googleova matična kompanija, koja trackere koristi u 88,44% svih aplikacija), Facebook (42,55%), Twitter (33,88%), Verizon (26,27%), Microsoft (22,75%), i Amazon (17,91%).

Istraživači su takođe razvrstali aplikacije u 49 kategorija a njih u osam većih kategorija kako bi ih bilo lakše pratiti i analizirati.

Prema ovoj kategorizaciji, aplikacije sa vestima i takozvane porodične aplikacije, obično namenjene deci, sadržale su najviše trackera u proseku - čak sedam po aplikaciji.

Međutim, ovo njihovo otkriće nije jedino koje se tiče oglašavanja i koda za praćenje unutar dečijih aplikacija. Samo nekoliko dana nakon što je objavljeno ovo istraživanje, sličan dokument objavio je i Univerzitet u Mičigenu. I njihovo istraživanje je pokazalo da je oglašavanje u aplikacijama za decu daleko češće nego što se ranije mislilo.

Naučnici iz Mičigena analizirali su mnogo manji uzorak od samo 135 aplikacija za decu, ali su otkrili da 95% aplikacija ima bar jedan oblik oglašavanja.

Ova studija podstakla je više od 20 organizacija koje se bave zaštitom dece da pošalju pismo američkoj Federalnoj trgovinskoj komisiji o ne samo velikom broju dečijih aplikacija koje sadrže oglase, već i o kvalitetu tih oglasa koji ponekad nisu namenjeni deci, teško ih je zatvoriti, ili vrše pritisak na decu da obavljaju kupovine u igricama.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Stručnjaci upozoravaju na dramatičan porast napada malvera na mobilne uređaje

Stručnjaci upozoravaju na dramatičan porast napada malvera na mobilne uređaje

Izveštaj kompanije Kaspersky predstavljen na Svetskom kongresu mobilnih tehnologija u Barseloni, otkrio je eskalaciju rizika sa kojima se korisnici m... Dalje

Trojanac Anatsa ponovo pronađen u aplikacijama na Google Play

Trojanac Anatsa ponovo pronađen u aplikacijama na Google Play

Istraživači iz firme ThreatFabric primetili su na Google Play pet aplikacija koje je preuzelo više od 150.000 korisnika koji su na taj način infic... Dalje

Android malver XLoader se širi preko SMS poruka

Android malver XLoader se širi preko SMS poruka

Istraživači iz kompanije McAfee otkrili su novu verziju Android malvera XLoader koji se širi uglavnom putem SMS poruka koje sadrže skraćeni URL k... Dalje

Lažna verzija popularne aplikacije LastPass u Apple App Storeu

Lažna verzija popularne aplikacije LastPass u Apple App Storeu

U Apple App Storeu pojavila se lažna aplikacija LassPass za koju se pretpostavlja da se koristi kao aplikacija za krađu lozinki korisnika. Kompanija... Dalje

Google će blokirati instaliranje aplikacija iz spoljnih izvora koje zahtevaju rizične dozvole

Google će blokirati instaliranje aplikacija iz spoljnih izvora koje zahtevaju rizične dozvole

Google pokreće pilot program za borbu protiv finansijskih prevara blokiranjem bočnog učitavanja Android APK fajlova koji zahtevaju pristup rizični... Dalje