Android aplikacije za decu prepune trackera i oglasa
Mobilni telefoni, 06.11.2018, 10:00 AM

Naučna studija koja je obuhvatila skoro milion Android aplikacija otkrila je da većina aplikacija sadrži kod za praćenje treće strane i da su "aplikacije sa vestima i aplikacije namenjene deci" najgore u pogledu broja takozvanih trackera treće strane koji su povezani sa njima.
Istraživanje Univerziteta u Oksfordu sproveo je tim naučnika koji su preuzeli 959426 Android aplikacija iz zvanične Google Play prodavnice i analizirali domene učitavane unutar njih.
Već na početku istraživanja, istraživačima je bilo jasno da gotovo sve aplikacije koriste kod za praćenje. Oni su utvrdili da je prosečni broj trackera po aplikaciji 10 i da je 90,4% aplikacija uključivalo bar jedan tracker, a 17,9% više od 20.
Takođe su otkrili i da 13 aplikacija sadrži više od 30 trackera, ali nakon ručne analize svake od njih zaključili su da ove aplikacije objedinjuju razne vrste usluga u jedan paket, pa tako i učitavaju sve trackere svih tih usluga.
Istraživači su takođe utvrdili - kao i mnogi koji su se ranije bavili ovim pitanjem - da je velika većina trackera u vlasništvu samo nekoliko velikih kompanija, bilo direktno ili preko posrednika.
Reč je o dobro poznatim imenima - Alphabet (Googleova matična kompanija, koja trackere koristi u 88,44% svih aplikacija), Facebook (42,55%), Twitter (33,88%), Verizon (26,27%), Microsoft (22,75%), i Amazon (17,91%).
Istraživači su takođe razvrstali aplikacije u 49 kategorija a njih u osam većih kategorija kako bi ih bilo lakše pratiti i analizirati.
Prema ovoj kategorizaciji, aplikacije sa vestima i takozvane porodične aplikacije, obično namenjene deci, sadržale su najviše trackera u proseku - čak sedam po aplikaciji.
Međutim, ovo njihovo otkriće nije jedino koje se tiče oglašavanja i koda za praćenje unutar dečijih aplikacija. Samo nekoliko dana nakon što je objavljeno ovo istraživanje, sličan dokument objavio je i Univerzitet u Mičigenu. I njihovo istraživanje je pokazalo da je oglašavanje u aplikacijama za decu daleko češće nego što se ranije mislilo.
Naučnici iz Mičigena analizirali su mnogo manji uzorak od samo 135 aplikacija za decu, ali su otkrili da 95% aplikacija ima bar jedan oblik oglašavanja.
Ova studija podstakla je više od 20 organizacija koje se bave zaštitom dece da pošalju pismo američkoj Federalnoj trgovinskoj komisiji o ne samo velikom broju dečijih aplikacija koje sadrže oglase, već i o kvalitetu tih oglasa koji ponekad nisu namenjeni deci, teško ih je zatvoriti, ili vrše pritisak na decu da obavljaju kupovine u igricama.

Izdvojeno
NSO grupa kažnjena sa 168 miliona dolara zbog špijuniranja korisnika WhatsApp-a

Proizvođač špijunskog softvera NSO grupa moraće da plati WhatsApp-u skoro 168 miliona dolara, više od četiri meseca nakon što je američki sud ... Dalje
Hakovana nezvanična verzija aplikacije Signal koju su koristili Trampovi saradnici

TeleMessage, izraelska kompanija koja pruža usluge arhiviranja poruka za preduzeća i državne entitete, uključujući alate za arhiviranje poruka ... Dalje
Polovina svih mobilnih uređaja radi na zastarelim operativnim sistemima

Polovina svih mobilnih uređaja radi na zastarelim operativnim sistemima, što ih čini veoma ranjivim na sajber napade. Ovo je podatak iz izveštaja ... Dalje
Bag u iOS može da blokira iPhone slanjem zlonamernih notifikacija

Programer aplikacija i istraživač bezbednosti Giljerme Rembo otkrio je ranjivost u iOS-u koja može omogućiti napadačima da daljinski blokiraju i... Dalje
WhatsApp uvodi novu opciju za zaštitu privatnosti

WhatsApp je uveo novu funkciju za zaštitu privatnosti pod nazivom „Advanced Chat Privacy“ koja omogućava korisnicima da spreče učesni... Dalje
Pratite nas
Nagrade