Android aplikacije za decu prepune trackera i oglasa

Mobilni telefoni, 06.11.2018, 10:00 AM

Android aplikacije za decu prepune trackera i oglasa

Naučna studija koja je obuhvatila skoro milion Android aplikacija otkrila je da većina aplikacija sadrži kod za praćenje treće strane i da su "aplikacije sa vestima i aplikacije namenjene deci" najgore u pogledu broja takozvanih trackera treće strane koji su povezani sa njima.

Istraživanje Univerziteta u Oksfordu sproveo je tim naučnika koji su preuzeli 959426 Android aplikacija iz zvanične Google Play prodavnice i analizirali domene učitavane unutar njih.

Već na početku istraživanja, istraživačima je bilo jasno da gotovo sve aplikacije koriste kod za praćenje. Oni su utvrdili da je prosečni broj trackera po aplikaciji 10 i da je 90,4% aplikacija uključivalo bar jedan tracker, a 17,9% više od 20.

Takođe su otkrili i da 13 aplikacija sadrži više od 30 trackera, ali nakon ručne analize svake od njih zaključili su da ove aplikacije objedinjuju razne vrste usluga u jedan paket, pa tako i učitavaju sve trackere svih tih usluga.

Istraživači su takođe utvrdili - kao i mnogi koji su se ranije bavili ovim pitanjem - da je velika većina trackera u vlasništvu samo nekoliko velikih kompanija, bilo direktno ili preko posrednika.

Reč je o dobro poznatim imenima - Alphabet (Googleova matična kompanija, koja trackere koristi u 88,44% svih aplikacija), Facebook (42,55%), Twitter (33,88%), Verizon (26,27%), Microsoft (22,75%), i Amazon (17,91%).

Istraživači su takođe razvrstali aplikacije u 49 kategorija a njih u osam većih kategorija kako bi ih bilo lakše pratiti i analizirati.

Prema ovoj kategorizaciji, aplikacije sa vestima i takozvane porodične aplikacije, obično namenjene deci, sadržale su najviše trackera u proseku - čak sedam po aplikaciji.

Međutim, ovo njihovo otkriće nije jedino koje se tiče oglašavanja i koda za praćenje unutar dečijih aplikacija. Samo nekoliko dana nakon što je objavljeno ovo istraživanje, sličan dokument objavio je i Univerzitet u Mičigenu. I njihovo istraživanje je pokazalo da je oglašavanje u aplikacijama za decu daleko češće nego što se ranije mislilo.

Naučnici iz Mičigena analizirali su mnogo manji uzorak od samo 135 aplikacija za decu, ali su otkrili da 95% aplikacija ima bar jedan oblik oglašavanja.

Ova studija podstakla je više od 20 organizacija koje se bave zaštitom dece da pošalju pismo američkoj Federalnoj trgovinskoj komisiji o ne samo velikom broju dečijih aplikacija koje sadrže oglase, već i o kvalitetu tih oglasa koji ponekad nisu namenjeni deci, teško ih je zatvoriti, ili vrše pritisak na decu da obavljaju kupovine u igricama.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google uklonio 28 VPN aplikacija sa Google Play koje su Android telefone krišom pretvarale u proksije

Google uklonio 28 VPN aplikacija sa Google Play koje su Android telefone krišom pretvarale u proksije

Istraživači iz kompanije HUMAN pronašli su na Google Play 28 VPN aplikacija koje pretvaraju Android uređaje u rezidencijalne proksije koji se vero... Dalje

WhatsApp će blokirati skrinšotove za slike profila

WhatsApp će blokirati skrinšotove za slike profila

WhatsApp je poslednjih godina uveo niz opcija da bi ojačao bezbednost platforme i korisnika. Tako na WhatsAppu možete da delite privatne fotografije... Dalje

Apple popravio dve nove ranjivosti iOS-a koje se koriste u napadima na iPhone uređaje

Apple popravio dve nove ranjivosti iOS-a koje se koriste u napadima na iPhone uređaje

Apple je ove nedelje objavio hitna bezbednosna ažuriranja kako bi popravio dve ranjivosti nultog dana iOS-a koje su korišćene u napadima na iPhone... Dalje

Signal uveo podršku za korisnička imena u aplikaciji

Signal uveo podršku za korisnička imena u aplikaciji

Signal je uveo podršku za korisnička imena tako da sada svako može dodati opcionalno korisničko ime koje će ih povezati sa drugima bez deljenja ... Dalje

Stručnjaci upozoravaju na dramatičan porast napada malvera na mobilne uređaje

Stručnjaci upozoravaju na dramatičan porast napada malvera na mobilne uređaje

Izveštaj kompanije Kaspersky predstavljen na Svetskom kongresu mobilnih tehnologija u Barseloni, otkrio je eskalaciju rizika sa kojima se korisnici m... Dalje