Android aplikacije za decu prepune trackera i oglasa
Mobilni telefoni, 06.11.2018, 10:00 AM
Naučna studija koja je obuhvatila skoro milion Android aplikacija otkrila je da većina aplikacija sadrži kod za praćenje treće strane i da su "aplikacije sa vestima i aplikacije namenjene deci" najgore u pogledu broja takozvanih trackera treće strane koji su povezani sa njima.
Istraživanje Univerziteta u Oksfordu sproveo je tim naučnika koji su preuzeli 959426 Android aplikacija iz zvanične Google Play prodavnice i analizirali domene učitavane unutar njih.
Već na početku istraživanja, istraživačima je bilo jasno da gotovo sve aplikacije koriste kod za praćenje. Oni su utvrdili da je prosečni broj trackera po aplikaciji 10 i da je 90,4% aplikacija uključivalo bar jedan tracker, a 17,9% više od 20.
Takođe su otkrili i da 13 aplikacija sadrži više od 30 trackera, ali nakon ručne analize svake od njih zaključili su da ove aplikacije objedinjuju razne vrste usluga u jedan paket, pa tako i učitavaju sve trackere svih tih usluga.
Istraživači su takođe utvrdili - kao i mnogi koji su se ranije bavili ovim pitanjem - da je velika većina trackera u vlasništvu samo nekoliko velikih kompanija, bilo direktno ili preko posrednika.
Reč je o dobro poznatim imenima - Alphabet (Googleova matična kompanija, koja trackere koristi u 88,44% svih aplikacija), Facebook (42,55%), Twitter (33,88%), Verizon (26,27%), Microsoft (22,75%), i Amazon (17,91%).
Istraživači su takođe razvrstali aplikacije u 49 kategorija a njih u osam većih kategorija kako bi ih bilo lakše pratiti i analizirati.
Prema ovoj kategorizaciji, aplikacije sa vestima i takozvane porodične aplikacije, obično namenjene deci, sadržale su najviše trackera u proseku - čak sedam po aplikaciji.
Međutim, ovo njihovo otkriće nije jedino koje se tiče oglašavanja i koda za praćenje unutar dečijih aplikacija. Samo nekoliko dana nakon što je objavljeno ovo istraživanje, sličan dokument objavio je i Univerzitet u Mičigenu. I njihovo istraživanje je pokazalo da je oglašavanje u aplikacijama za decu daleko češće nego što se ranije mislilo.
Naučnici iz Mičigena analizirali su mnogo manji uzorak od samo 135 aplikacija za decu, ali su otkrili da 95% aplikacija ima bar jedan oblik oglašavanja.
Ova studija podstakla je više od 20 organizacija koje se bave zaštitom dece da pošalju pismo američkoj Federalnoj trgovinskoj komisiji o ne samo velikom broju dečijih aplikacija koje sadrže oglase, već i o kvalitetu tih oglasa koji ponekad nisu namenjeni deci, teško ih je zatvoriti, ili vrše pritisak na decu da obavljaju kupovine u igricama.
Izdvojeno
Google uvodi novu zaštitu tokom poziva: Android upozorava na moguće prevare u realnom vremenu
Nekada je bilo lako prepoznati prevaru - loš engleski, čudne poruke, očigledno lažni pošiljaoci. Ali u poslednjih nekoliko godina prevaranti su p... Dalje
Google objavio zakrpe za ranjivosti koje se već koriste u napadima
Google je u svom najnovijem Android bezbednosnom biltenu otkrio 107 ranjivosti „nultog dana“ koje pogađaju Android i sve uređaje baziran... Dalje
Albiriox: novi Android bankarski malver daje kriminalcima potpunu kontrolu nad telefonom
Albiriox je novi Android bankarski malver koji omogućava napadačima potpunu daljinsku kontrolu nad zaraženim telefonom uživo, što je dovoljno da ... Dalje
Android „Quick Share“ sada podržava iOS „AirDrop“ – evo kako da ga bezbedno koristite
Google je objavio da Androidova funkcija „Quick Share“ sada radi i sa Appleovim AirDrop-om, omogućavajući dvosmernu, direktnu razmenu fa... Dalje
RadzaRat: nevidljivi Android špijun
Stručnjaci za sajber bezbednost u Certo Software-u otkrili su novi špijunski softver za Android nazvan RadzaRat. Ovaj trojanac je trenutno potpuno n... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





