Android aplikacije za decu prepune trackera i oglasa
Mobilni telefoni, 06.11.2018, 10:00 AM

Naučna studija koja je obuhvatila skoro milion Android aplikacija otkrila je da većina aplikacija sadrži kod za praćenje treće strane i da su "aplikacije sa vestima i aplikacije namenjene deci" najgore u pogledu broja takozvanih trackera treće strane koji su povezani sa njima.
Istraživanje Univerziteta u Oksfordu sproveo je tim naučnika koji su preuzeli 959426 Android aplikacija iz zvanične Google Play prodavnice i analizirali domene učitavane unutar njih.
Već na početku istraživanja, istraživačima je bilo jasno da gotovo sve aplikacije koriste kod za praćenje. Oni su utvrdili da je prosečni broj trackera po aplikaciji 10 i da je 90,4% aplikacija uključivalo bar jedan tracker, a 17,9% više od 20.
Takođe su otkrili i da 13 aplikacija sadrži više od 30 trackera, ali nakon ručne analize svake od njih zaključili su da ove aplikacije objedinjuju razne vrste usluga u jedan paket, pa tako i učitavaju sve trackere svih tih usluga.
Istraživači su takođe utvrdili - kao i mnogi koji su se ranije bavili ovim pitanjem - da je velika većina trackera u vlasništvu samo nekoliko velikih kompanija, bilo direktno ili preko posrednika.
Reč je o dobro poznatim imenima - Alphabet (Googleova matična kompanija, koja trackere koristi u 88,44% svih aplikacija), Facebook (42,55%), Twitter (33,88%), Verizon (26,27%), Microsoft (22,75%), i Amazon (17,91%).
Istraživači su takođe razvrstali aplikacije u 49 kategorija a njih u osam većih kategorija kako bi ih bilo lakše pratiti i analizirati.
Prema ovoj kategorizaciji, aplikacije sa vestima i takozvane porodične aplikacije, obično namenjene deci, sadržale su najviše trackera u proseku - čak sedam po aplikaciji.
Međutim, ovo njihovo otkriće nije jedino koje se tiče oglašavanja i koda za praćenje unutar dečijih aplikacija. Samo nekoliko dana nakon što je objavljeno ovo istraživanje, sličan dokument objavio je i Univerzitet u Mičigenu. I njihovo istraživanje je pokazalo da je oglašavanje u aplikacijama za decu daleko češće nego što se ranije mislilo.
Naučnici iz Mičigena analizirali su mnogo manji uzorak od samo 135 aplikacija za decu, ali su otkrili da 95% aplikacija ima bar jedan oblik oglašavanja.
Ova studija podstakla je više od 20 organizacija koje se bave zaštitom dece da pošalju pismo američkoj Federalnoj trgovinskoj komisiji o ne samo velikom broju dečijih aplikacija koje sadrže oglase, već i o kvalitetu tih oglasa koji ponekad nisu namenjeni deci, teško ih je zatvoriti, ili vrše pritisak na decu da obavljaju kupovine u igricama.

Izdvojeno
Pixnapping: kako hakeri mogu ukrasti 2FA kodove, poruke i mejlove sa Androida

Grupa istraživača sa sa Univerziteta Kalifornije, Berklija, Univerziteta u Vašingtonu i Univerziteta Karnegi Melon otkrila je ozbiljan metod napada... Dalje
Lažni TikTok, WhatsApp i YouTube služe kao mamac za širenje novog malvera ClayRat

Istraživači iz Zimperium zLabs-a otkrili su novi špijunski malver za Android nazvan ClayRat. Ovaj spyware trenutno najviše pogađa korisnike u Rus... Dalje
Besplatne VPN aplikacije vas ne štite onoliko koliko obećavaju

Velika studija o besplatnim VPN aplikacijama za Android i iOS koju je sproveo Zimperium zLabs otkrila je zabrinjavajuće rizike za privatnost i bezbed... Dalje
Datzbro: novi Android bankarski trojanac koji cilja starije korisnike

Istraživači sajber bezbednosti iz holandske kompanije ThreatFabric otkrili su do sada nepoznati malver za Android nazvan Datzbro, koji se koristi u ... Dalje
Klopatra: nova generacija Android bankarskog malvera

Istraživači sajber bezbednosti iz kompanije Cleafy otkrili su do sada nepoznatog Android trojanca za daljinski pristup (RAT) koji, prema njihovim re... Dalje
Pratite nas
Nagrade