Igrači Minecrafta najčešće mete sajber-kriminalaca
Mobilni telefoni, 07.11.2023, 10:30 AM

Trojanac SpyNote, kamufliran kao mod za igru Roblox, koristi se za napade na korisnike Androida, upozoravaju istraživači kompanije Kaspersky.
Ovaj mobilni malver može da evidentira pritiske tastera, snima ekran, strimuje video sa kamere telefona i lažno predstavlja Google i Facebook aplikacije kako bi prevario korisnike da otkriju svoje lozinke.
Ovi nalazi su deo najnovijeg izveštaja kompanije Kaspersky koja je sprovela istraživanje koje je trajalo od jula 2022. do jula 2023. U ovom izveštaju, Kaspersky otkriva ranjivosti koje sajber-kriminalci iskorišćavaju kada je reč o video igrama i korisnicima.
Njihove taktike obuhvataju niz napada, uključujući ranjivosti na vebu, DDoS napade, rudarenje kriptovaluta i trojanske ili fišing kampanje.
Tokom navedenog perioda, proizvodi kompanije Kaspersky otkrili su 4.076.530 pokušaja preuzimanja 30.684 jedinstvenih fajlova maskiranih u popularne igre, modifikacije, varalice i drugi softver koji je u vezi video igara. Ovi pokušaji su uticali na 192.456 korisnika širom sveta.
Najčešće su otkrivani preuzimači - downloaderi (89,70%). Iako nisu sami po sebi opasni, oni mogu da preuzimaju druge programe, uključujući i zlonamerne, na uređaje korisnika. Adware (5,25%) i trojanci (2,39%) takođe su bili značajne pretnje za igrače.
Minecraft je bio najciljanija igra, uzrokujući 70,29% svih upozorenja Kaspersky softvera na uređajima 130.619 igrača. Roblox je na drugom mestu, sa 20,37% svih upozorenja na uređajima 30.367 korisnika.
Pored toga, Kaspersky je dokumentovao 436.786 pokušaja infekcije mobilnih uređaja. Još jednom, igrači Minecrafta su bili primarna meta, jer je na njih izvršeno 90,37% napada.
„U dinamičnoj industriji igara, u kojoj se nalazi mnoštvo ličnih i finansijskih podataka, sajber-kriminalci koriste primamljive prilike. Oni iskorišćavaju naloge za igre tako što kradu imovinu u igrici, virtuelnu valutu i prodaju kompromitovane naloge igrača, često sa stvarnom vrednošću“, rekao je Vasilij Kolesnikov, stručnjak za sajber bezbednost u kompaniji Kaspersky.
„Sa porastom zarade i broja gejmera, industrija igara i dalje je unosna meta za sajber-kriminalce, sa dugo očekivanim i popularnim naslovima koji se koriste kao mamac u zlonamernim kampanjama. S obzirom da je skoro četvrtina igrača maloletna, oni mogu biti lak plen za napadače.“
Kaspersky je preporučio korisnicima da preuzimaju igre samo iz zvaničnih prodavnica, kao što su Steam, Apple App Store, Google Play ili Amazon Appstore, da izbegavaju preuzimanje piratskog softvera, da budu oprezni prema nepoznatim igračima, i da koriste pouzdana bezbednosna rešenja da bi se zaštitili od ovakvih sajber pretnji.

Izdvojeno
WhatsApp uvodi tajni kod za zaključane razgovore

WhatsApp je predstavio novu funkciju Secret Code koja omogućava korisnicima da sakriju svoje zaključane razgovore postavljanjem lozinke. Tajni kod ... Dalje
Android 14 omogućava aplikacijama da otkriju kada napravite snimak ekrana i obaveštava vas kada to uradite

Android 14 uvodi novi API za otkrivanje skrinšotova koji omogućava programerima aplikacija da lako otkriju kada korisnik napravi snimak ekrana. Apl... Dalje
Nova funkcija NameDrop na iOS 17 izazvala paniku jer navodno ugrožava bezbednost: Da li je zaista opasna?

Društvenim mrežama se šire upozorenja o novom načinu na koji korisnici iPhonea mogu brzo da podele svoje kontakt informacije sa drugima. Forbes iz... Dalje
Verifikacija putem imejla uskoro dostupna svim korisnicima WhatsAppa

WhatsApp kontinuirano poboljšava bezbednost korisnika platforme. Aplikacija već duže vreme podržava end-to-end šifrovanje razgovora i šifrovane... Dalje
Iako je najbezbedniji izvor aplikacija za Android, sa Google Play ove godine 600 miliona korisnika preuzelo malvere

Korisnici obično misle da je bezbedno instalirati aplikacije sa Google Play. Na kraju krajeva, to je zvanična prodavnica aplikacija za Android, i sv... Dalje
Pratite nas
Nagrade