Nova pravila Google Play prodavnice zabranjuju ometajuće reklame i lažno predstavljanje aplikacija

Mobilni telefoni, 04.08.2022, 11:30 AM

Nova pravila Google Play prodavnice zabranjuju ometajuće reklame i lažno predstavljanje aplikacija

Google pokušava da reši problem sa agresivnim reklamama koje se ne mogu preskočiti u Android aplikacijama i uopšte loše ponašanje programera i aplikacija u Play prodavnici. Kompanija je najavila promene pravila u nekoliko kategorija kako bi bila konkretnija, s obzirom da programeri zaobilaze postojeća pravila.

Jedna od promena koja će najviše uticati na svakodnevnu upotrebu telefona su reklame. Google kaže da će ažurirane smernice, koje će stupiti na snagu 30. septembra, doneti „visokokvalitetno iskustvo za korisnike kada koriste Google Play aplikacije“. Reklame svih formata (video, GIF, statične itd.) više neće moći da neočekivano iskaču preko celog ekrana u aplikacijama ako ne mogu da se isključe nakon 15 sekundi. Postoje neki izuzeci - ako na primer dobrovoljno odaberete da gledate oglas da biste dobili neku vrstu nagradnih poena, ta pravila neće nužno važiti.

Trenutna Googleova politika kaže da se oglasi moraju lako odbiti „bez kazne“ i da morate biti u mogućnosti da zatvorite oglase preko celog ekrana, ali je pravilo o 15 sekundi novo. Iako i 15 sekundi nije malo, bar nećete morati da čekate dva minuta da se pojavi malo, teško uočljivo „x“, tačno usred igre ili dok pokušavate da uradite nešto drugo.

Nova pravila takođe navode da oglasi ne bi trebalo da budu „neočekivani“ i da se pojavljuju odmah nakon što učitate novi nivo ili članak. Trenutna pravila već kažu da oglasi koji izazivaju iznenađenje kod korisnika nisu dozvoljeni, ali nova pravila daju dodatne konkretne primere kršenja smernica.

I smernice za oglase za aplikacije napravljene za decu će biti strože. Iako nema mnogo promena u smislu koje vrste oglasa programeri mogu da prikazuju deci, Google je najavio neke promene u alatima koje programeri koriste za isporuku tih oglasa, počev od novembra.

Google takođe menja način na koji aplikacije mogu da implementiraju i koriste Androidove ugrađene VPN (virtuelne privatne mreže) alate. Aplikacijama neće biti dozvoljeno da implementiraju sopstvene VPN-ove za prikupljanje korisničkih podataka osim ako ne dobiju izričitu dozvolu od korisnika, niti će moći da koriste VPN da pomognu korisnicima da zaobiđu ili promene oglase iz drugih aplikacija.

Googleova nova pravila uključuju i nekoliko drugih promena. Na primer, programeri će morati da obezbede metod „koji je jednostavan“ za otkazivanje pretplate u svojoj aplikaciji ako njihova aplikacija prodaje pretplate.

Google takođe dodaje odeljak u kojem se kaže da aplikacije ne smeju da sadrže pogrešne informacije o vakcinama, neodobrenim tretmanima ili „drugim štetnim zdravstvenim praksama, kao što je terapija konverzije“.

Ažuriranje takođe donosi neke promene u jeziku u vezi sa aplikacijama za praćenje, ili „stalkerwareom“, tako što se naglašava da svaka aplikacija napravljena za praćenje ljudi mora da koristi određenu oznaku koja govori Googleu šta radi i da aplikacije moraju da kažu da mogu da vas nadgledaju ili prate u opisu Play prodavnice. Ovakvim vrstama aplikacija je i dalje dozvoljeno da prate samo zaposlene i decu - Google izričito kaže da je korišćenje ovih aplikacija za praćenje nekog drugog, poput supružnika, zabranjeno, čak i ako korisnik tvrdi da je osoba koja se prati toga svesna.

U ažuriranom odeljku „Lažno predstavljanje“, Googleova nova pravila kažu da programeri ne mogu da navode ljude da pomisle da je njihova aplikacija povezana sa nekim „entitetom“ ako nije. Da bi objasnio šta to tačno znači, Google je naveo nekoliko primera. Programerima je zranjeno da koriste ikone aplikacije, opise, nazive ili druge elemente u aplikaciji koji bi mogli navesti korisnike da pomisle da je aplikacija povezana sa nekim drugim programerom/kompanijom ili sa drugom aplikacijom.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Na brojnim hakerskim forumima prodaje se novi bankarski trojanac za Android

Na brojnim hakerskim forumima prodaje se novi bankarski trojanac za Android

Na hakerskim forumima prodaje se novi bankarski trojanac za Android pod nazivom Nexus koji cilja 450 finansijskih aplikacija. Analitičari italijanske... Dalje

Googleovi istraživači upozoravaju na opasne ranjivosti Samsungovih telefona koje hakeri mogu daljinski i neprimetno hakovati

Googleovi istraživači upozoravaju na opasne ranjivosti Samsungovih telefona koje hakeri mogu daljinski i neprimetno hakovati

Project Zero, Googleov tim koji se bavi bezbednosnim istraživanjima, otkrio je ranjivosti u Samsung modemima za uređaje poput Pixel 6, Pixel 7 i Gal... Dalje

Zašto bi umesto dvofaktorne autentifikacije sa SMS-om trebalo da koristite pouzdanu aplikaciju

Zašto bi umesto dvofaktorne autentifikacije sa SMS-om trebalo da koristite pouzdanu aplikaciju

Dvofaktorska autentifikacija (2FA) postala je imperativ u današnjem digitalnom svetu, pošto su kriminalci naučili da kompromituju skoro svaku lozin... Dalje

Bankovni trojanac za Android Xenomorph se vratio sa novom verzijom, i sada je opasniji nego ikada pre

Bankovni trojanac za Android Xenomorph se vratio sa novom verzijom, i sada je opasniji nego ikada pre

Istraživači holandske kompanije ThreatFabric primetili su novu verziju bankovnog trojanca za Android Xenomorph, koju su njeni tvorci, Hadoken Securi... Dalje

Aplikacija kineskog modnog brenda Shein uhvaćena kako na Androidu radi nešto što ne bi smela

Aplikacija kineskog modnog brenda Shein uhvaćena kako na Androidu radi nešto što ne bi smela

Shein, kineski modni brend, ponovo se našao pod lupom, nakon što je otkriveno da stara verzija njegove mobilne aplikacije povremeno pristupa sadrža... Dalje