Nova pravila Google Play prodavnice zabranjuju ometajuće reklame i lažno predstavljanje aplikacija

Mobilni telefoni, 04.08.2022, 11:30 AM

Nova pravila Google Play prodavnice zabranjuju ometajuće reklame i lažno predstavljanje aplikacija

Google pokušava da reši problem sa agresivnim reklamama koje se ne mogu preskočiti u Android aplikacijama i uopšte loše ponašanje programera i aplikacija u Play prodavnici. Kompanija je najavila promene pravila u nekoliko kategorija kako bi bila konkretnija, s obzirom da programeri zaobilaze postojeća pravila.

Jedna od promena koja će najviše uticati na svakodnevnu upotrebu telefona su reklame. Google kaže da će ažurirane smernice, koje će stupiti na snagu 30. septembra, doneti „visokokvalitetno iskustvo za korisnike kada koriste Google Play aplikacije“. Reklame svih formata (video, GIF, statične itd.) više neće moći da neočekivano iskaču preko celog ekrana u aplikacijama ako ne mogu da se isključe nakon 15 sekundi. Postoje neki izuzeci - ako na primer dobrovoljno odaberete da gledate oglas da biste dobili neku vrstu nagradnih poena, ta pravila neće nužno važiti.

Trenutna Googleova politika kaže da se oglasi moraju lako odbiti „bez kazne“ i da morate biti u mogućnosti da zatvorite oglase preko celog ekrana, ali je pravilo o 15 sekundi novo. Iako i 15 sekundi nije malo, bar nećete morati da čekate dva minuta da se pojavi malo, teško uočljivo „x“, tačno usred igre ili dok pokušavate da uradite nešto drugo.

Nova pravila takođe navode da oglasi ne bi trebalo da budu „neočekivani“ i da se pojavljuju odmah nakon što učitate novi nivo ili članak. Trenutna pravila već kažu da oglasi koji izazivaju iznenađenje kod korisnika nisu dozvoljeni, ali nova pravila daju dodatne konkretne primere kršenja smernica.

I smernice za oglase za aplikacije napravljene za decu će biti strože. Iako nema mnogo promena u smislu koje vrste oglasa programeri mogu da prikazuju deci, Google je najavio neke promene u alatima koje programeri koriste za isporuku tih oglasa, počev od novembra.

Google takođe menja način na koji aplikacije mogu da implementiraju i koriste Androidove ugrađene VPN (virtuelne privatne mreže) alate. Aplikacijama neće biti dozvoljeno da implementiraju sopstvene VPN-ove za prikupljanje korisničkih podataka osim ako ne dobiju izričitu dozvolu od korisnika, niti će moći da koriste VPN da pomognu korisnicima da zaobiđu ili promene oglase iz drugih aplikacija.

Googleova nova pravila uključuju i nekoliko drugih promena. Na primer, programeri će morati da obezbede metod „koji je jednostavan“ za otkazivanje pretplate u svojoj aplikaciji ako njihova aplikacija prodaje pretplate.

Google takođe dodaje odeljak u kojem se kaže da aplikacije ne smeju da sadrže pogrešne informacije o vakcinama, neodobrenim tretmanima ili „drugim štetnim zdravstvenim praksama, kao što je terapija konverzije“.

Ažuriranje takođe donosi neke promene u jeziku u vezi sa aplikacijama za praćenje, ili „stalkerwareom“, tako što se naglašava da svaka aplikacija napravljena za praćenje ljudi mora da koristi određenu oznaku koja govori Googleu šta radi i da aplikacije moraju da kažu da mogu da vas nadgledaju ili prate u opisu Play prodavnice. Ovakvim vrstama aplikacija je i dalje dozvoljeno da prate samo zaposlene i decu - Google izričito kaže da je korišćenje ovih aplikacija za praćenje nekog drugog, poput supružnika, zabranjeno, čak i ako korisnik tvrdi da je osoba koja se prati toga svesna.

U ažuriranom odeljku „Lažno predstavljanje“, Googleova nova pravila kažu da programeri ne mogu da navode ljude da pomisle da je njihova aplikacija povezana sa nekim „entitetom“ ako nije. Da bi objasnio šta to tačno znači, Google je naveo nekoliko primera. Programerima je zranjeno da koriste ikone aplikacije, opise, nazive ili druge elemente u aplikaciji koji bi mogli navesti korisnike da pomisle da je aplikacija povezana sa nekim drugim programerom/kompanijom ili sa drugom aplikacijom.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Landfall: špijunski malver napadao Samsung Galaxy telefone gotovo godinu dana

Landfall: špijunski malver napadao Samsung Galaxy telefone gotovo godinu dana

Istraživači u Unit 42 kompanije Palo Alto Networks otkrili su sofisticirani špijunski malver nazvan Landfall, koji je gotovo godinu dana neprimetno... Dalje

Neko vas zove i ćuti? Budite oprezni - mogla bi biti nova telefonska prevara

Neko vas zove i ćuti? Budite oprezni - mogla bi biti nova telefonska prevara

Sve više korisnika širom sveta prijavljuje „tihe pozive“ - pozive u kojima niko ne govori. Ako ćutite, pozivalac takođe ćuti, a či... Dalje

Google će sankcionisati aplikacije koje prazne bateriju: šta to znači za malvere?

Google će sankcionisati aplikacije koje prazne bateriju: šta to znači za malvere?

Google će uskoro početi da sankcioniše Android aplikacije sa prevelikom pozadinskom aktivnošću koje prekomerno troše bateriju. U okviru novog An... Dalje

Android protiv mobilnih prevara

Android protiv mobilnih prevara

Google je objavio rezultate istraživanja o mobilnim prevarama i zaštiti korisnika pametnih telefona. Prevare putem SMS i poruka na društvenim mrež... Dalje

Zaražene aplikacije sa Google Play preuzete 42 miliona puta

Zaražene aplikacije sa Google Play preuzete 42 miliona puta

U periodu od juna 2024. do maja 2025. godine, stotine zlonamernih Android aplikacija preuzeto je više od 40 miliona puta sa Google Play, pokazuju pod... Dalje