Nova pravila Google Play prodavnice zabranjuju ometajuće reklame i lažno predstavljanje aplikacija

Mobilni telefoni, 04.08.2022, 11:30 AM

Nova pravila Google Play prodavnice zabranjuju ometajuće reklame i lažno predstavljanje aplikacija

Google pokušava da reši problem sa agresivnim reklamama koje se ne mogu preskočiti u Android aplikacijama i uopšte loše ponašanje programera i aplikacija u Play prodavnici. Kompanija je najavila promene pravila u nekoliko kategorija kako bi bila konkretnija, s obzirom da programeri zaobilaze postojeća pravila.

Jedna od promena koja će najviše uticati na svakodnevnu upotrebu telefona su reklame. Google kaže da će ažurirane smernice, koje će stupiti na snagu 30. septembra, doneti „visokokvalitetno iskustvo za korisnike kada koriste Google Play aplikacije“. Reklame svih formata (video, GIF, statične itd.) više neće moći da neočekivano iskaču preko celog ekrana u aplikacijama ako ne mogu da se isključe nakon 15 sekundi. Postoje neki izuzeci - ako na primer dobrovoljno odaberete da gledate oglas da biste dobili neku vrstu nagradnih poena, ta pravila neće nužno važiti.

Trenutna Googleova politika kaže da se oglasi moraju lako odbiti „bez kazne“ i da morate biti u mogućnosti da zatvorite oglase preko celog ekrana, ali je pravilo o 15 sekundi novo. Iako i 15 sekundi nije malo, bar nećete morati da čekate dva minuta da se pojavi malo, teško uočljivo „x“, tačno usred igre ili dok pokušavate da uradite nešto drugo.

Nova pravila takođe navode da oglasi ne bi trebalo da budu „neočekivani“ i da se pojavljuju odmah nakon što učitate novi nivo ili članak. Trenutna pravila već kažu da oglasi koji izazivaju iznenađenje kod korisnika nisu dozvoljeni, ali nova pravila daju dodatne konkretne primere kršenja smernica.

I smernice za oglase za aplikacije napravljene za decu će biti strože. Iako nema mnogo promena u smislu koje vrste oglasa programeri mogu da prikazuju deci, Google je najavio neke promene u alatima koje programeri koriste za isporuku tih oglasa, počev od novembra.

Google takođe menja način na koji aplikacije mogu da implementiraju i koriste Androidove ugrađene VPN (virtuelne privatne mreže) alate. Aplikacijama neće biti dozvoljeno da implementiraju sopstvene VPN-ove za prikupljanje korisničkih podataka osim ako ne dobiju izričitu dozvolu od korisnika, niti će moći da koriste VPN da pomognu korisnicima da zaobiđu ili promene oglase iz drugih aplikacija.

Googleova nova pravila uključuju i nekoliko drugih promena. Na primer, programeri će morati da obezbede metod „koji je jednostavan“ za otkazivanje pretplate u svojoj aplikaciji ako njihova aplikacija prodaje pretplate.

Google takođe dodaje odeljak u kojem se kaže da aplikacije ne smeju da sadrže pogrešne informacije o vakcinama, neodobrenim tretmanima ili „drugim štetnim zdravstvenim praksama, kao što je terapija konverzije“.

Ažuriranje takođe donosi neke promene u jeziku u vezi sa aplikacijama za praćenje, ili „stalkerwareom“, tako što se naglašava da svaka aplikacija napravljena za praćenje ljudi mora da koristi određenu oznaku koja govori Googleu šta radi i da aplikacije moraju da kažu da mogu da vas nadgledaju ili prate u opisu Play prodavnice. Ovakvim vrstama aplikacija je i dalje dozvoljeno da prate samo zaposlene i decu - Google izričito kaže da je korišćenje ovih aplikacija za praćenje nekog drugog, poput supružnika, zabranjeno, čak i ako korisnik tvrdi da je osoba koja se prati toga svesna.

U ažuriranom odeljku „Lažno predstavljanje“, Googleova nova pravila kažu da programeri ne mogu da navode ljude da pomisle da je njihova aplikacija povezana sa nekim „entitetom“ ako nije. Da bi objasnio šta to tačno znači, Google je naveo nekoliko primera. Programerima je zranjeno da koriste ikone aplikacije, opise, nazive ili druge elemente u aplikaciji koji bi mogli navesti korisnike da pomisle da je aplikacija povezana sa nekim drugim programerom/kompanijom ili sa drugom aplikacijom.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Osnivač Telegrama kritikovao Apple zbog dvonedeljnog zastoja sa ažuriranjem aplikacije

Osnivač Telegrama kritikovao Apple zbog dvonedeljnog zastoja sa ažuriranjem aplikacije

Predstojeće ažuriranje Telegrama zaglavljeno je u Appleovom procesu pregleda aplikacija dve nedelje „bez objašnjenja“, objavio je dire... Dalje

Nova pravila Google Play prodavnice zabranjuju ometajuće reklame i lažno predstavljanje aplikacija

Nova pravila Google Play prodavnice zabranjuju ometajuće reklame i lažno predstavljanje aplikacija

Google pokušava da reši problem sa agresivnim reklamama koje se ne mogu preskočiti u Android aplikacijama i uopšte loše ponašanje programera i a... Dalje

Milioni korisnika inficirali telefone malverom iz aplikacija koje se reklamiraju na Facebooku

Milioni korisnika inficirali telefone malverom iz aplikacija koje se reklamiraju na Facebooku

Nekoliko adware aplikacija koje se agresivno promovišu na Facebooku kao čistači sistema i optimizatori za Android uređaje privukle su milione kori... Dalje

Ove Android aplikacije vam mogu ukrasti novac, deinstalirajte ih odmah sa telefona

Ove Android aplikacije vam mogu ukrasti novac, deinstalirajte ih odmah sa telefona

Istraživači iz kompanije TrendMicro otkrili su u Google Play prodavnici veći broj aplikacija u kojima je sakriven malver čiji je cilj prikupljanje... Dalje

Samsung najavio novu funkciju koja će sakriti vaše fotografije i poruke dok vam je telefon na popravci

Samsung najavio novu funkciju koja će sakriti vaše fotografije i poruke dok vam je telefon na popravci

Samsung uvodi novu zanimljivu funkciju nazvanu „Režim popravke“ (Repair Mode). Verovatno ste se bar jednom našli u situaciji da ste mora... Dalje