Nova pravila za programere aplikacija za Android
Mobilni telefoni, 03.08.2012, 10:09 AM
Google će pokušati da stane na put lažnim aplikacijama za Android strožijim pravilima za programere.
Nova pravila uključuju zabranu korišćenja ikonica koje stvaraju konfuziju zbog sličnosti sa već postojećim aplikacijama. Pored toga, na snazi su nova pravila koja definišu kada reklame treba da se pojavljuju u aplikacijama.
Od njenog pokretanja, u online prodavnici aplikacija pojava zlonamernih aplikacija ili falsifikata poznatih plikacija kao što je igrica Angry Birds nije bila retkost. Početkom godine Google je predstavio servis Bouncer (“izbacivač”) za automatsko skeniranje aplikacija koji traga za poznatim malverima, spyware programima i Trojancima, ali i znacima sumnjivog ponašanja aplikacija.
Programeri aplikacija za Android imaju na raspolaganju 30 dana da usklade svoje proizvode sa novim smernicama. Aplikacije programera koji se ne budu pridržavali novih pravila biće uklonjene sa marketa.
U pismu programerima koje je Google objavio na Android Central blogu, kaže se da kompanija neprestano teži poboljšanjima.
Pritstup koji ima Google kada je reč o online prodavnici aplikacija pokazao se manje efikasnim u odnosu na onaj koji ima Apple u svojoj App Store. Google je prepustio proveru apliikacija automatizovanom anti-malver skeneru Bouncer i korisnicima koji mogu da prijave loše aplikacije ukoliko ih prepoznaju.
Osim zlonamernih aplikacija, bilo da je reč o onima koje sadrže malver ili onima koje prikuplju podatke sa telefona i šalju ih udaljenom serveru, Google u svojoj prodavnici aplikacija ima problema i sa piraterijom, a najčešće je reč o piratskim verzijama popularnih igrica.
Zbog toga su proizvođači aplikacija frustrirani a Google-ov odgovor na problem je zabrana korišćenja ikonica ili naziva aplikacija koje zbunjuju korisnike zbog sličnosti sa već postojećim aplikacijama.
Novim pravilima Google će pokušati da reši problem reklama u besplatnim aplikacijama koje ometaju i frustriraju korisnike. “Za nas je važno da reklame ne utiču negativno na korisnike obmanjujući ih ili ometajući ih tako što će opstruirati pristup aplikacijama i mešati se sa drugim reklamama.
Sudeći prema prvim reakcijama, programeri će pozdraviti nova pravila.
Izdvojeno
Zaražene aplikacije sa Google Play preuzete 42 miliona puta
U periodu od juna 2024. do maja 2025. godine, stotine zlonamernih Android aplikacija preuzeto je više od 40 miliona puta sa Google Play, pokazuju pod... Dalje
Google AI svakog meseca blokira više od 10 milijardi prevara na Androidu
Google je objavio da njegovi sistemi za zaštitu korisnika na Androidu svakog meseca blokiraju više od 10 milijardi sumnjivih poziva i poruka širom ... Dalje
Otkrivene lažne ChatGPT, DALL·E i WhatsApp aplikacije u nezvaničnim prodavnicama aplikacija
Istraga kompanije Appknox, specijalizovane za bezbednost mobilnih aplikacija, otkrila je zabrinjavajući trend: zlonamerne aplikacije koje se predstav... Dalje
Tap-and-Steal: novi talas napada na Android korisnike
Istraživači kompanije Zimperium otkrili su novi malver koji cilja korisnike Androida putem sistema za plaćanje dodirom (tap-to-pay). Reč je o sofi... Dalje
Herodotus: novi Android trojanac se ponaša kao čovek da bi izbegao otkrivanje
Istraživači su otkrili novi Android bankarski malver nazvan Herodotus, koji se izdvaja po tome što se ponaša kao čovek dok napadač daljinski upr... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





