Nova pravila za programere aplikacija za Android

Mobilni telefoni, 03.08.2012, 10:09 AM

Nova pravila za programere aplikacija za Android

Google će pokušati da stane na put lažnim aplikacijama za Android strožijim pravilima za programere.

Nova pravila uključuju zabranu korišćenja ikonica koje stvaraju konfuziju zbog sličnosti sa već postojećim aplikacijama. Pored toga, na snazi su nova pravila koja definišu kada reklame treba da se pojavljuju u aplikacijama.

Od njenog pokretanja, u online prodavnici aplikacija pojava zlonamernih aplikacija ili falsifikata poznatih plikacija kao što je igrica Angry Birds nije bila retkost. Početkom godine Google je predstavio servis Bouncer (“izbacivač”) za automatsko skeniranje aplikacija koji traga za poznatim malverima, spyware programima i Trojancima, ali i znacima sumnjivog ponašanja aplikacija.

Programeri aplikacija za Android imaju na raspolaganju 30 dana da usklade svoje proizvode sa novim smernicama. Aplikacije programera koji se ne budu pridržavali novih pravila biće uklonjene sa marketa.

U pismu programerima koje je Google objavio na Android Central blogu, kaže se da kompanija neprestano teži poboljšanjima.

Pritstup koji ima Google kada je reč o online prodavnici aplikacija pokazao se manje efikasnim u odnosu na onaj koji ima Apple u svojoj App Store. Google je prepustio proveru apliikacija automatizovanom anti-malver skeneru Bouncer i korisnicima koji mogu da prijave loše aplikacije ukoliko ih prepoznaju.

Osim zlonamernih aplikacija, bilo da je reč o onima koje sadrže malver ili onima koje prikuplju podatke sa telefona i šalju ih udaljenom serveru, Google u svojoj prodavnici aplikacija ima problema i sa piraterijom, a najčešće je reč o piratskim verzijama popularnih igrica.

Zbog toga su proizvođači aplikacija frustrirani a Google-ov odgovor na problem je zabrana korišćenja ikonica ili naziva aplikacija koje zbunjuju korisnike zbog sličnosti sa već postojećim aplikacijama.

Novim pravilima Google će pokušati da reši problem reklama u besplatnim aplikacijama koje ometaju i frustriraju korisnike. “Za nas je važno da reklame ne utiču negativno na korisnike obmanjujući ih ili ometajući ih tako što će opstruirati pristup aplikacijama i mešati se sa drugim reklamama.

Sudeći prema prvim reakcijama, programeri će pozdraviti nova pravila.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Frogblight: novi Android malver krade podatke i prazni bankovne račune

Frogblight: novi Android malver krade podatke i prazni bankovne račune

Istraživači kompanije Kaspersky otkrili su novi Android malver pod nazivom Frogblight, koji krade osetljive podatke sa zaražnih uređaja i prazni b... Dalje

Kimwolf botnet: vojska zaraženih Android uređaja van kontrole

Kimwolf botnet: vojska zaraženih Android uređaja van kontrole

Istraživači kompanije Xlab otkrili su jedan od najvećih ikada zabeleženih botneta, nazvan Kimwolf, koji trenutno obuhvata oko 1,8 miliona zaražen... Dalje

Cellik: Android malver u zaraženim verzijama Google Play aplikacija

Cellik: Android malver u zaraženim verzijama Google Play aplikacija

Na hakerskim forumima pojavio se novi Android malware-as-a-service (MaaS) pod nazivom Cellik, koji napadačima nudi mogućnost ubacivanja malvera u po... Dalje

Apple pozvao korisnike da hitno ažuriraju svoje uređaje: hakeri zloupotrebljavaju ranjivosti u iOS

Apple pozvao korisnike da hitno ažuriraju svoje uređaje: hakeri zloupotrebljavaju ranjivosti u iOS

Apple je pozvao korisnike da odmah ažuriraju svoje iPhone uređaje nakon što je potvrdio da hakeri već zloupotrebljavaju nove bezbednosne propuste ... Dalje

Novi Android malver DroidLock zaključava telefone i snima žrtve prednjom kamerom

Novi Android malver DroidLock zaključava telefone i snima žrtve prednjom kamerom

Istraživači Zimperium zLabs-a otkrili su novi Android malver nazvan DroidLock, koji se ponaša poput ransomware-a, omogućavajući napadačima da po... Dalje