Nova pravila za programere aplikacija za Android

Mobilni telefoni, 03.08.2012, 10:09 AM

Nova pravila za programere aplikacija za Android

Google će pokušati da stane na put lažnim aplikacijama za Android strožijim pravilima za programere.

Nova pravila uključuju zabranu korišćenja ikonica koje stvaraju konfuziju zbog sličnosti sa već postojećim aplikacijama. Pored toga, na snazi su nova pravila koja definišu kada reklame treba da se pojavljuju u aplikacijama.

Od njenog pokretanja, u online prodavnici aplikacija pojava zlonamernih aplikacija ili falsifikata poznatih plikacija kao što je igrica Angry Birds nije bila retkost. Početkom godine Google je predstavio servis Bouncer (“izbacivač”) za automatsko skeniranje aplikacija koji traga za poznatim malverima, spyware programima i Trojancima, ali i znacima sumnjivog ponašanja aplikacija.

Programeri aplikacija za Android imaju na raspolaganju 30 dana da usklade svoje proizvode sa novim smernicama. Aplikacije programera koji se ne budu pridržavali novih pravila biće uklonjene sa marketa.

U pismu programerima koje je Google objavio na Android Central blogu, kaže se da kompanija neprestano teži poboljšanjima.

Pritstup koji ima Google kada je reč o online prodavnici aplikacija pokazao se manje efikasnim u odnosu na onaj koji ima Apple u svojoj App Store. Google je prepustio proveru apliikacija automatizovanom anti-malver skeneru Bouncer i korisnicima koji mogu da prijave loše aplikacije ukoliko ih prepoznaju.

Osim zlonamernih aplikacija, bilo da je reč o onima koje sadrže malver ili onima koje prikuplju podatke sa telefona i šalju ih udaljenom serveru, Google u svojoj prodavnici aplikacija ima problema i sa piraterijom, a najčešće je reč o piratskim verzijama popularnih igrica.

Zbog toga su proizvođači aplikacija frustrirani a Google-ov odgovor na problem je zabrana korišćenja ikonica ili naziva aplikacija koje zbunjuju korisnike zbog sličnosti sa već postojećim aplikacijama.

Novim pravilima Google će pokušati da reši problem reklama u besplatnim aplikacijama koje ometaju i frustriraju korisnike. “Za nas je važno da reklame ne utiču negativno na korisnike obmanjujući ih ili ometajući ih tako što će opstruirati pristup aplikacijama i mešati se sa drugim reklamama.

Sudeći prema prvim reakcijama, programeri će pozdraviti nova pravila.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Sturnus: novi Android bankarski trojanac koji snima šifrovane WhatsApp, Telegram i Signal chatove

Sturnus: novi Android bankarski trojanac koji snima šifrovane WhatsApp, Telegram i Signal chatove

Istraživači iz ThreatFabric-a otkrili su novog bankarskog trojanca za Android nazvanog Sturnus, koji je dizajniran za krađu kredencijala, nadzor ko... Dalje

Landfall: špijunski malver napadao Samsung Galaxy telefone gotovo godinu dana

Landfall: špijunski malver napadao Samsung Galaxy telefone gotovo godinu dana

Istraživači u Unit 42 kompanije Palo Alto Networks otkrili su sofisticirani špijunski malver nazvan Landfall, koji je gotovo godinu dana neprimetno... Dalje

Neko vas zove i ćuti? Budite oprezni - mogla bi biti nova telefonska prevara

Neko vas zove i ćuti? Budite oprezni - mogla bi biti nova telefonska prevara

Sve više korisnika širom sveta prijavljuje „tihe pozive“ - pozive u kojima niko ne govori. Ako ćutite, pozivalac takođe ćuti, a či... Dalje

Google će sankcionisati aplikacije koje prazne bateriju: šta to znači za malvere?

Google će sankcionisati aplikacije koje prazne bateriju: šta to znači za malvere?

Google će uskoro početi da sankcioniše Android aplikacije sa prevelikom pozadinskom aktivnošću koje prekomerno troše bateriju. U okviru novog An... Dalje

Android protiv mobilnih prevara

Android protiv mobilnih prevara

Google je objavio rezultate istraživanja o mobilnim prevarama i zaštiti korisnika pametnih telefona. Prevare putem SMS i poruka na društvenim mrež... Dalje