Nova pravila za programere aplikacija za Android

Mobilni telefoni, 03.08.2012, 10:09 AM

Nova pravila za programere aplikacija za Android

Google će pokušati da stane na put lažnim aplikacijama za Android strožijim pravilima za programere.

Nova pravila uključuju zabranu korišćenja ikonica koje stvaraju konfuziju zbog sličnosti sa već postojećim aplikacijama. Pored toga, na snazi su nova pravila koja definišu kada reklame treba da se pojavljuju u aplikacijama.

Od njenog pokretanja, u online prodavnici aplikacija pojava zlonamernih aplikacija ili falsifikata poznatih plikacija kao što je igrica Angry Birds nije bila retkost. Početkom godine Google je predstavio servis Bouncer (“izbacivač”) za automatsko skeniranje aplikacija koji traga za poznatim malverima, spyware programima i Trojancima, ali i znacima sumnjivog ponašanja aplikacija.

Programeri aplikacija za Android imaju na raspolaganju 30 dana da usklade svoje proizvode sa novim smernicama. Aplikacije programera koji se ne budu pridržavali novih pravila biće uklonjene sa marketa.

U pismu programerima koje je Google objavio na Android Central blogu, kaže se da kompanija neprestano teži poboljšanjima.

Pritstup koji ima Google kada je reč o online prodavnici aplikacija pokazao se manje efikasnim u odnosu na onaj koji ima Apple u svojoj App Store. Google je prepustio proveru apliikacija automatizovanom anti-malver skeneru Bouncer i korisnicima koji mogu da prijave loše aplikacije ukoliko ih prepoznaju.

Osim zlonamernih aplikacija, bilo da je reč o onima koje sadrže malver ili onima koje prikuplju podatke sa telefona i šalju ih udaljenom serveru, Google u svojoj prodavnici aplikacija ima problema i sa piraterijom, a najčešće je reč o piratskim verzijama popularnih igrica.

Zbog toga su proizvođači aplikacija frustrirani a Google-ov odgovor na problem je zabrana korišćenja ikonica ili naziva aplikacija koje zbunjuju korisnike zbog sličnosti sa već postojećim aplikacijama.

Novim pravilima Google će pokušati da reši problem reklama u besplatnim aplikacijama koje ometaju i frustriraju korisnike. “Za nas je važno da reklame ne utiču negativno na korisnike obmanjujući ih ili ometajući ih tako što će opstruirati pristup aplikacijama i mešati se sa drugim reklamama.

Sudeći prema prvim reakcijama, programeri će pozdraviti nova pravila.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Googleovi istraživači upozoravaju na opasne ranjivosti Samsungovih telefona koje hakeri mogu daljinski i neprimetno hakovati

Googleovi istraživači upozoravaju na opasne ranjivosti Samsungovih telefona koje hakeri mogu daljinski i neprimetno hakovati

Project Zero, Googleov tim koji se bavi bezbednosnim istraživanjima, otkrio je ranjivosti u Samsung modemima za uređaje poput Pixel 6, Pixel 7 i Gal... Dalje

Zašto bi umesto dvofaktorne autentifikacije sa SMS-om trebalo da koristite pouzdanu aplikaciju

Zašto bi umesto dvofaktorne autentifikacije sa SMS-om trebalo da koristite pouzdanu aplikaciju

Dvofaktorska autentifikacija (2FA) postala je imperativ u današnjem digitalnom svetu, pošto su kriminalci naučili da kompromituju skoro svaku lozin... Dalje

Bankovni trojanac za Android Xenomorph se vratio sa novom verzijom, i sada je opasniji nego ikada pre

Bankovni trojanac za Android Xenomorph se vratio sa novom verzijom, i sada je opasniji nego ikada pre

Istraživači holandske kompanije ThreatFabric primetili su novu verziju bankovnog trojanca za Android Xenomorph, koju su njeni tvorci, Hadoken Securi... Dalje

Aplikacija kineskog modnog brenda Shein uhvaćena kako na Androidu radi nešto što ne bi smela

Aplikacija kineskog modnog brenda Shein uhvaćena kako na Androidu radi nešto što ne bi smela

Shein, kineski modni brend, ponovo se našao pod lupom, nakon što je otkriveno da stara verzija njegove mobilne aplikacije povremeno pristupa sadrža... Dalje

Sumnjive aplikacije za autentifikaciju preplavile Apple App Store i Google Play

Sumnjive aplikacije za autentifikaciju preplavile Apple App Store i Google Play

Istraživači bezbednosti upozorili su na talas upitnih aplikacija za autentifikaciju koje su preplavile Apple App Store i Google Play nakon nedavne n... Dalje