Nova pravila za programere aplikacija za Android

Mobilni telefoni, 03.08.2012, 10:09 AM

Nova pravila za programere aplikacija za Android

Google će pokušati da stane na put lažnim aplikacijama za Android strožijim pravilima za programere.

Nova pravila uključuju zabranu korišćenja ikonica koje stvaraju konfuziju zbog sličnosti sa već postojećim aplikacijama. Pored toga, na snazi su nova pravila koja definišu kada reklame treba da se pojavljuju u aplikacijama.

Od njenog pokretanja, u online prodavnici aplikacija pojava zlonamernih aplikacija ili falsifikata poznatih plikacija kao što je igrica Angry Birds nije bila retkost. Početkom godine Google je predstavio servis Bouncer (“izbacivač”) za automatsko skeniranje aplikacija koji traga za poznatim malverima, spyware programima i Trojancima, ali i znacima sumnjivog ponašanja aplikacija.

Programeri aplikacija za Android imaju na raspolaganju 30 dana da usklade svoje proizvode sa novim smernicama. Aplikacije programera koji se ne budu pridržavali novih pravila biće uklonjene sa marketa.

U pismu programerima koje je Google objavio na Android Central blogu, kaže se da kompanija neprestano teži poboljšanjima.

Pritstup koji ima Google kada je reč o online prodavnici aplikacija pokazao se manje efikasnim u odnosu na onaj koji ima Apple u svojoj App Store. Google je prepustio proveru apliikacija automatizovanom anti-malver skeneru Bouncer i korisnicima koji mogu da prijave loše aplikacije ukoliko ih prepoznaju.

Osim zlonamernih aplikacija, bilo da je reč o onima koje sadrže malver ili onima koje prikuplju podatke sa telefona i šalju ih udaljenom serveru, Google u svojoj prodavnici aplikacija ima problema i sa piraterijom, a najčešće je reč o piratskim verzijama popularnih igrica.

Zbog toga su proizvođači aplikacija frustrirani a Google-ov odgovor na problem je zabrana korišćenja ikonica ili naziva aplikacija koje zbunjuju korisnike zbog sličnosti sa već postojećim aplikacijama.

Novim pravilima Google će pokušati da reši problem reklama u besplatnim aplikacijama koje ometaju i frustriraju korisnike. “Za nas je važno da reklame ne utiču negativno na korisnike obmanjujući ih ili ometajući ih tako što će opstruirati pristup aplikacijama i mešati se sa drugim reklamama.

Sudeći prema prvim reakcijama, programeri će pozdraviti nova pravila.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

NSO grupa kažnjena sa 168 miliona dolara zbog špijuniranja korisnika WhatsApp-a

NSO grupa kažnjena sa 168 miliona dolara zbog špijuniranja korisnika WhatsApp-a

Proizvođač špijunskog softvera NSO grupa moraće da plati WhatsApp-u skoro 168 miliona dolara, više od četiri meseca nakon što je američki sud ... Dalje

Hakovana nezvanična verzija aplikacije Signal koju su koristili Trampovi saradnici

Hakovana nezvanična verzija aplikacije Signal koju su koristili Trampovi saradnici

TeleMessage, izraelska kompanija koja pruža usluge arhiviranja poruka za preduzeća i državne entitete, uključujući alate za arhiviranje poruka ... Dalje

Polovina svih mobilnih uređaja radi na zastarelim operativnim sistemima

Polovina svih mobilnih uređaja radi na zastarelim operativnim sistemima

Polovina svih mobilnih uređaja radi na zastarelim operativnim sistemima, što ih čini veoma ranjivim na sajber napade. Ovo je podatak iz izveštaja ... Dalje

Bag u iOS može da blokira iPhone slanjem zlonamernih notifikacija

Bag u iOS može da blokira iPhone slanjem zlonamernih notifikacija

Programer aplikacija i istraživač bezbednosti Giljerme Rembo otkrio je ranjivost u iOS-u koja može omogućiti napadačima da daljinski blokiraju i... Dalje

WhatsApp uvodi novu opciju za zaštitu privatnosti

WhatsApp uvodi novu opciju za zaštitu privatnosti

WhatsApp je uveo novu funkciju za zaštitu privatnosti pod nazivom „Advanced Chat Privacy“ koja omogućava korisnicima da spreče učesni... Dalje