Nova pravila za programere aplikacija za Android

Mobilni telefoni, 03.08.2012, 10:09 AM

Nova pravila za programere aplikacija za Android

Google će pokušati da stane na put lažnim aplikacijama za Android strožijim pravilima za programere.

Nova pravila uključuju zabranu korišćenja ikonica koje stvaraju konfuziju zbog sličnosti sa već postojećim aplikacijama. Pored toga, na snazi su nova pravila koja definišu kada reklame treba da se pojavljuju u aplikacijama.

Od njenog pokretanja, u online prodavnici aplikacija pojava zlonamernih aplikacija ili falsifikata poznatih plikacija kao što je igrica Angry Birds nije bila retkost. Početkom godine Google je predstavio servis Bouncer (“izbacivač”) za automatsko skeniranje aplikacija koji traga za poznatim malverima, spyware programima i Trojancima, ali i znacima sumnjivog ponašanja aplikacija.

Programeri aplikacija za Android imaju na raspolaganju 30 dana da usklade svoje proizvode sa novim smernicama. Aplikacije programera koji se ne budu pridržavali novih pravila biće uklonjene sa marketa.

U pismu programerima koje je Google objavio na Android Central blogu, kaže se da kompanija neprestano teži poboljšanjima.

Pritstup koji ima Google kada je reč o online prodavnici aplikacija pokazao se manje efikasnim u odnosu na onaj koji ima Apple u svojoj App Store. Google je prepustio proveru apliikacija automatizovanom anti-malver skeneru Bouncer i korisnicima koji mogu da prijave loše aplikacije ukoliko ih prepoznaju.

Osim zlonamernih aplikacija, bilo da je reč o onima koje sadrže malver ili onima koje prikuplju podatke sa telefona i šalju ih udaljenom serveru, Google u svojoj prodavnici aplikacija ima problema i sa piraterijom, a najčešće je reč o piratskim verzijama popularnih igrica.

Zbog toga su proizvođači aplikacija frustrirani a Google-ov odgovor na problem je zabrana korišćenja ikonica ili naziva aplikacija koje zbunjuju korisnike zbog sličnosti sa već postojećim aplikacijama.

Novim pravilima Google će pokušati da reši problem reklama u besplatnim aplikacijama koje ometaju i frustriraju korisnike. “Za nas je važno da reklame ne utiču negativno na korisnike obmanjujući ih ili ometajući ih tako što će opstruirati pristup aplikacijama i mešati se sa drugim reklamama.

Sudeći prema prvim reakcijama, programeri će pozdraviti nova pravila.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Na Google Play pronađene 224 aplikacije koje su korišćene za masovnu prevaru sa oglasima

Na Google Play pronađene 224 aplikacije koje su korišćene za masovnu prevaru sa oglasima

Istraživački tim Satori Threat Intelligence kompanije HUMAN otkrio je i prekinuo masovnu prevaru nazvanu SlopAds, u kojoj su korišćene 224 zloname... Dalje

Samsung zakrpio kritičnu ranjivost koju su hakeri koristili za napade na Android uređaje

Samsung zakrpio kritičnu ranjivost koju su hakeri koristili za napade na Android uređaje

Samsung je objavio zakrpu za ozbiljnu bezbednosnu ranjivost (CVE-2025-21043) koju su, prema izveštajima, hakeri već koristili u napadima na Android ... Dalje

RatOn: Android trojanac nove generacije krade novac i kriptovalute i zaključava zaražene uređaje

RatOn: Android trojanac nove generacije krade novac i kriptovalute i zaključava zaražene uređaje

Istraživači iz ThreatFabric-a upozoravaju na novi Android malver nazvan RatOn, koji je od jednostavnog alata za NFC relay napade evoluirao u sofisti... Dalje

Malver Brokewell u oglasima na Facebooku, ugroženi korisnici Androida

Malver Brokewell u oglasima na Facebooku, ugroženi korisnici Androida

Istraživači iz Bitdefender Labsa upozorili su na lažne oglase na Facebooku preko kojih se širi Brokewell spyware koji od korisnika Androida krade ... Dalje

Hook 3.0: najopasniji Android malver ikada

Hook 3.0: najopasniji Android malver ikada

Istraživači iz Zimperium Labs-a otkrili su novu verziju Android malvera HOOK, koja ima čak 107 funkcija što ga svrstava među najopasnije mobilne ... Dalje