Nova pravila za programere aplikacija za Android

Mobilni telefoni, 03.08.2012, 10:09 AM

Nova pravila za programere aplikacija za Android

Google će pokušati da stane na put lažnim aplikacijama za Android strožijim pravilima za programere.

Nova pravila uključuju zabranu korišćenja ikonica koje stvaraju konfuziju zbog sličnosti sa već postojećim aplikacijama. Pored toga, na snazi su nova pravila koja definišu kada reklame treba da se pojavljuju u aplikacijama.

Od njenog pokretanja, u online prodavnici aplikacija pojava zlonamernih aplikacija ili falsifikata poznatih plikacija kao što je igrica Angry Birds nije bila retkost. Početkom godine Google je predstavio servis Bouncer (“izbacivač”) za automatsko skeniranje aplikacija koji traga za poznatim malverima, spyware programima i Trojancima, ali i znacima sumnjivog ponašanja aplikacija.

Programeri aplikacija za Android imaju na raspolaganju 30 dana da usklade svoje proizvode sa novim smernicama. Aplikacije programera koji se ne budu pridržavali novih pravila biće uklonjene sa marketa.

U pismu programerima koje je Google objavio na Android Central blogu, kaže se da kompanija neprestano teži poboljšanjima.

Pritstup koji ima Google kada je reč o online prodavnici aplikacija pokazao se manje efikasnim u odnosu na onaj koji ima Apple u svojoj App Store. Google je prepustio proveru apliikacija automatizovanom anti-malver skeneru Bouncer i korisnicima koji mogu da prijave loše aplikacije ukoliko ih prepoznaju.

Osim zlonamernih aplikacija, bilo da je reč o onima koje sadrže malver ili onima koje prikuplju podatke sa telefona i šalju ih udaljenom serveru, Google u svojoj prodavnici aplikacija ima problema i sa piraterijom, a najčešće je reč o piratskim verzijama popularnih igrica.

Zbog toga su proizvođači aplikacija frustrirani a Google-ov odgovor na problem je zabrana korišćenja ikonica ili naziva aplikacija koje zbunjuju korisnike zbog sličnosti sa već postojećim aplikacijama.

Novim pravilima Google će pokušati da reši problem reklama u besplatnim aplikacijama koje ometaju i frustriraju korisnike. “Za nas je važno da reklame ne utiču negativno na korisnike obmanjujući ih ili ometajući ih tako što će opstruirati pristup aplikacijama i mešati se sa drugim reklamama.

Sudeći prema prvim reakcijama, programeri će pozdraviti nova pravila.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google uklonio 28 VPN aplikacija sa Google Play koje su Android telefone krišom pretvarale u proksije

Google uklonio 28 VPN aplikacija sa Google Play koje su Android telefone krišom pretvarale u proksije

Istraživači iz kompanije HUMAN pronašli su na Google Play 28 VPN aplikacija koje pretvaraju Android uređaje u rezidencijalne proksije koji se vero... Dalje

WhatsApp će blokirati skrinšotove za slike profila

WhatsApp će blokirati skrinšotove za slike profila

WhatsApp je poslednjih godina uveo niz opcija da bi ojačao bezbednost platforme i korisnika. Tako na WhatsAppu možete da delite privatne fotografije... Dalje

Apple popravio dve nove ranjivosti iOS-a koje se koriste u napadima na iPhone uređaje

Apple popravio dve nove ranjivosti iOS-a koje se koriste u napadima na iPhone uređaje

Apple je ove nedelje objavio hitna bezbednosna ažuriranja kako bi popravio dve ranjivosti nultog dana iOS-a koje su korišćene u napadima na iPhone... Dalje

Signal uveo podršku za korisnička imena u aplikaciji

Signal uveo podršku za korisnička imena u aplikaciji

Signal je uveo podršku za korisnička imena tako da sada svako može dodati opcionalno korisničko ime koje će ih povezati sa drugima bez deljenja ... Dalje

Stručnjaci upozoravaju na dramatičan porast napada malvera na mobilne uređaje

Stručnjaci upozoravaju na dramatičan porast napada malvera na mobilne uređaje

Izveštaj kompanije Kaspersky predstavljen na Svetskom kongresu mobilnih tehnologija u Barseloni, otkrio je eskalaciju rizika sa kojima se korisnici m... Dalje