Nova pravila za programere aplikacija za Android

Mobilni telefoni, 03.08.2012, 10:09 AM

Nova pravila za programere aplikacija za Android

Google će pokušati da stane na put lažnim aplikacijama za Android strožijim pravilima za programere.

Nova pravila uključuju zabranu korišćenja ikonica koje stvaraju konfuziju zbog sličnosti sa već postojećim aplikacijama. Pored toga, na snazi su nova pravila koja definišu kada reklame treba da se pojavljuju u aplikacijama.

Od njenog pokretanja, u online prodavnici aplikacija pojava zlonamernih aplikacija ili falsifikata poznatih plikacija kao što je igrica Angry Birds nije bila retkost. Početkom godine Google je predstavio servis Bouncer (“izbacivač”) za automatsko skeniranje aplikacija koji traga za poznatim malverima, spyware programima i Trojancima, ali i znacima sumnjivog ponašanja aplikacija.

Programeri aplikacija za Android imaju na raspolaganju 30 dana da usklade svoje proizvode sa novim smernicama. Aplikacije programera koji se ne budu pridržavali novih pravila biće uklonjene sa marketa.

U pismu programerima koje je Google objavio na Android Central blogu, kaže se da kompanija neprestano teži poboljšanjima.

Pritstup koji ima Google kada je reč o online prodavnici aplikacija pokazao se manje efikasnim u odnosu na onaj koji ima Apple u svojoj App Store. Google je prepustio proveru apliikacija automatizovanom anti-malver skeneru Bouncer i korisnicima koji mogu da prijave loše aplikacije ukoliko ih prepoznaju.

Osim zlonamernih aplikacija, bilo da je reč o onima koje sadrže malver ili onima koje prikuplju podatke sa telefona i šalju ih udaljenom serveru, Google u svojoj prodavnici aplikacija ima problema i sa piraterijom, a najčešće je reč o piratskim verzijama popularnih igrica.

Zbog toga su proizvođači aplikacija frustrirani a Google-ov odgovor na problem je zabrana korišćenja ikonica ili naziva aplikacija koje zbunjuju korisnike zbog sličnosti sa već postojećim aplikacijama.

Novim pravilima Google će pokušati da reši problem reklama u besplatnim aplikacijama koje ometaju i frustriraju korisnike. “Za nas je važno da reklame ne utiču negativno na korisnike obmanjujući ih ili ometajući ih tako što će opstruirati pristup aplikacijama i mešati se sa drugim reklamama.

Sudeći prema prvim reakcijama, programeri će pozdraviti nova pravila.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zbog obmanjivanja korisnika, zabranjene reklame za igre Homescapes i Gardenscapes

Zbog obmanjivanja korisnika, zabranjene reklame za igre Homescapes i Gardenscapes

Britansko nadzorno telo koje kontroliše poštovanje standarda oglašavanja (ASA) zabranilo je dve reklame za mobilne igre zbog toga što obmanjuju ko... Dalje

Android ransomware MalLocker aktivira se pritiskom na dugme Home

Android ransomware MalLocker aktivira se pritiskom na dugme Home

Istraživači Microsofta otkrili su novu verziju sofisticiranog ransomwarea za Android poznatog pod imenom MalLocker koji zaključava mobilne uređaje... Dalje

Zbog bombardovanja korisnika reklamama, Google iz Play prodavnice uklonio više od 240 aplikacija

Zbog bombardovanja korisnika reklamama, Google iz Play prodavnice uklonio više od 240 aplikacija

Google je ovog leta uklonio više od 240 Android aplikacija iz Play prodavnice zbog prikazivanja vankontekstualnih oglasa i kršenja novouvedenih Goog... Dalje

Chrome će upozoravati korisnike Androida i iPhonea kada im je lozinka hakovana

Chrome će upozoravati korisnike Androida i iPhonea kada im je lozinka hakovana

Chrome sada i na vašem pametnom telefonu može da proveri da li su vaše lozinke hakovane. Ta funkcija je ranije radila samo na računarima, ali sada... Dalje

Bag u aplikaciji za upoznavanje Grindr: Za hakovanje naloga dovoljno je znati email adresu korisnika

Bag u aplikaciji za upoznavanje Grindr: Za hakovanje naloga dovoljno je znati email adresu korisnika

Od aplikacije za upoznavanje koja zna seksualnost i HIV status korisnika očekivalo bi se da preduzima mere predostrožnosti kako bi te informacije za... Dalje