Prikupljanje i deljenje podataka mobilnih aplikacija je ''van kontrole''
Mobilni telefoni, 24.10.2018, 01:00 AM
Prikupljanje i deljenje podataka mobilnih aplikacija je "van kontrole", upozorili su istraživači sa Univerziteta u Oksfordu.
Mnoge besplatne aplikacije prate ponašanje korisnika kroz različite digitalne servise, što omogućava kompanijama da izgrade detaljan profil ljudi koji koriste aplikacije. Ovi podaci mogu uključivati uzrast, pol, lokaciju i informacije o drugim aplikacijama na pametnom telefonu.
Podaci se zatim mogu koristiti u različite svrhe, uključujući ciljano oglašavanje ili ciljano slanje poruka u sklopu političke kampanje, kažu istraživači. Oni kažu da samo u SAD prihodi od online oglašavanja iznose više od 59 milijardi dolara godišnje.
Skoro 90% besplatnih aplikacija u Google Play prodavnici deli podatke sa firmama koje su u vlasništvu Alphabeta, matične Googleove kompanije, otkrili su istraživači.
Skoro 43% aplikacija deli podatke sa Facebookom, a značajan procenat aplikacija deli podatke sa kompanijama Twiter, Verizon, Microsoft i Amazon.
Aplikacije sa vestima i aplikacije namenjene deci delile su informacije sa najvećim brojem trackera, pokazalo je istraživanje.
"U Googleu i u Google Play prodavnici imamo jasna pravila i smernice kako programeri i nezavisne aplikacije mogu da rukuju podacima. Mi zahtevamo od programera da budu transparentni i da traže dozvolu od korisnika. Ako neka aplikacija krši naše smernice, mi preduzimamo korake”, kažu iz Googlea, dodajući da se ne slažu sa metodologijom studije.
"Ona pogrešno opisuje obične funkcionalnosti aplikacija kao što su izveštavanje o rušenju (aplikacija) i analitika i kako aplikacije dele podatke sa tim uslugama", kaže Google.
Mnogi ljudi nisu svesni kako se podaci prenose sa pametnih telefona do oglašivača, do posrednika koji trguju podacima i drugih posrednika, tvrdi profesor Najdžel Šedbolt, koji je predvodio istraživački tim. "Ljudi (u ovom biznisu) očajnički žele što više očiju i klikova", rekao je on.
Frederike Kaldener iz Privacy Internationala kaže da je postalo "nemoguće" za prosečnog korisnika da razume kako se njegovi podaci koriste i da spreči to.
"Kompanije prate ljude ... i koriste ove podatke da profilišu, i zatim ciljaju ljude na načine za koje bi većina nas smatrala da su intruzivni, i zbog čega bi bila vrlo iznenađena", rekla je ona.
"Ovde se više ne radi o potrebi prikupljanja podataka da bi se prikazali "relevantni oglasi"- ovde je reč o maksimizaciji profita na račun osnovnih ljudskih prava", dodala je Kaldener.
Izdvojeno
Bankarski malver sakriven u antivirusnoj aplikaciji
Istraživači kompanije Fox-IT otkrili su novu verziju bankarskog trojanca „Vultur“ za Android koja u odnosu na ranije verzije ima napredn... Dalje
Google uklonio 28 VPN aplikacija sa Google Play koje su Android telefone krišom pretvarale u proksije
Istraživači iz kompanije HUMAN pronašli su na Google Play 28 VPN aplikacija koje pretvaraju Android uređaje u rezidencijalne proksije koji se vero... Dalje
WhatsApp će blokirati skrinšotove za slike profila
WhatsApp je poslednjih godina uveo niz opcija da bi ojačao bezbednost platforme i korisnika. Tako na WhatsAppu možete da delite privatne fotografije... Dalje
Apple popravio dve nove ranjivosti iOS-a koje se koriste u napadima na iPhone uređaje
Apple je ove nedelje objavio hitna bezbednosna ažuriranja kako bi popravio dve ranjivosti nultog dana iOS-a koje su korišćene u napadima na iPhone... Dalje
Signal uveo podršku za korisnička imena u aplikaciji
Signal je uveo podršku za korisnička imena tako da sada svako može dodati opcionalno korisničko ime koje će ih povezati sa drugima bez deljenja ... Dalje
Pratite nas
Nagrade