Prikupljanje i deljenje podataka mobilnih aplikacija je ''van kontrole''
Mobilni telefoni, 24.10.2018, 01:00 AM

Prikupljanje i deljenje podataka mobilnih aplikacija je "van kontrole", upozorili su istraživači sa Univerziteta u Oksfordu.
Mnoge besplatne aplikacije prate ponašanje korisnika kroz različite digitalne servise, što omogućava kompanijama da izgrade detaljan profil ljudi koji koriste aplikacije. Ovi podaci mogu uključivati uzrast, pol, lokaciju i informacije o drugim aplikacijama na pametnom telefonu.
Podaci se zatim mogu koristiti u različite svrhe, uključujući ciljano oglašavanje ili ciljano slanje poruka u sklopu političke kampanje, kažu istraživači. Oni kažu da samo u SAD prihodi od online oglašavanja iznose više od 59 milijardi dolara godišnje.
Skoro 90% besplatnih aplikacija u Google Play prodavnici deli podatke sa firmama koje su u vlasništvu Alphabeta, matične Googleove kompanije, otkrili su istraživači.
Skoro 43% aplikacija deli podatke sa Facebookom, a značajan procenat aplikacija deli podatke sa kompanijama Twiter, Verizon, Microsoft i Amazon.
Aplikacije sa vestima i aplikacije namenjene deci delile su informacije sa najvećim brojem trackera, pokazalo je istraživanje.
"U Googleu i u Google Play prodavnici imamo jasna pravila i smernice kako programeri i nezavisne aplikacije mogu da rukuju podacima. Mi zahtevamo od programera da budu transparentni i da traže dozvolu od korisnika. Ako neka aplikacija krši naše smernice, mi preduzimamo korake”, kažu iz Googlea, dodajući da se ne slažu sa metodologijom studije.
"Ona pogrešno opisuje obične funkcionalnosti aplikacija kao što su izveštavanje o rušenju (aplikacija) i analitika i kako aplikacije dele podatke sa tim uslugama", kaže Google.
Mnogi ljudi nisu svesni kako se podaci prenose sa pametnih telefona do oglašivača, do posrednika koji trguju podacima i drugih posrednika, tvrdi profesor Najdžel Šedbolt, koji je predvodio istraživački tim. "Ljudi (u ovom biznisu) očajnički žele što više očiju i klikova", rekao je on.
Frederike Kaldener iz Privacy Internationala kaže da je postalo "nemoguće" za prosečnog korisnika da razume kako se njegovi podaci koriste i da spreči to.
"Kompanije prate ljude ... i koriste ove podatke da profilišu, i zatim ciljaju ljude na načine za koje bi većina nas smatrala da su intruzivni, i zbog čega bi bila vrlo iznenađena", rekla je ona.
"Ovde se više ne radi o potrebi prikupljanja podataka da bi se prikazali "relevantni oglasi"- ovde je reč o maksimizaciji profita na račun osnovnih ljudskih prava", dodala je Kaldener.

Izdvojeno
Samsung zakrpio kritičnu ranjivost koju su hakeri koristili za napade na Android uređaje

Samsung je objavio zakrpu za ozbiljnu bezbednosnu ranjivost (CVE-2025-21043) koju su, prema izveštajima, hakeri već koristili u napadima na Android ... Dalje
RatOn: Android trojanac nove generacije krade novac i kriptovalute i zaključava zaražene uređaje

Istraživači iz ThreatFabric-a upozoravaju na novi Android malver nazvan RatOn, koji je od jednostavnog alata za NFC relay napade evoluirao u sofisti... Dalje
Malver Brokewell u oglasima na Facebooku, ugroženi korisnici Androida

Istraživači iz Bitdefender Labsa upozorili su na lažne oglase na Facebooku preko kojih se širi Brokewell spyware koji od korisnika Androida krade ... Dalje
Hook 3.0: najopasniji Android malver ikada

Istraživači iz Zimperium Labs-a otkrili su novu verziju Android malvera HOOK, koja ima čak 107 funkcija što ga svrstava među najopasnije mobilne ... Dalje
Zaraženi milioni Android uređaja: malveri u Google Play aplikacijama

U Google Play prodavnici aplikacija pronađeno je čak 77 malicioznih Android aplikacija koje su do sada preuzete više od 19 miliona puta. Istraživa... Dalje
Pratite nas
Nagrade