Prikupljanje i deljenje podataka mobilnih aplikacija je ''van kontrole''

Mobilni telefoni, 24.10.2018, 01:00 AM

Prikupljanje i deljenje podataka mobilnih aplikacija je ''van kontrole''

Prikupljanje i deljenje podataka mobilnih aplikacija je "van kontrole", upozorili su istraživači sa Univerziteta u Oksfordu.

Mnoge besplatne aplikacije prate ponašanje korisnika kroz različite digitalne servise, što omogućava kompanijama da izgrade detaljan profil ljudi koji koriste aplikacije. Ovi podaci mogu uključivati uzrast, pol, lokaciju i informacije o drugim aplikacijama na pametnom telefonu.

Podaci se zatim mogu koristiti u različite svrhe, uključujući ciljano oglašavanje ili ciljano slanje poruka u sklopu političke kampanje, kažu istraživači. Oni kažu da samo u SAD prihodi od online oglašavanja iznose više od 59 milijardi dolara godišnje.

Skoro 90% besplatnih aplikacija u Google Play prodavnici deli podatke sa firmama koje su u vlasništvu Alphabeta, matične Googleove kompanije, otkrili su istraživači.

Skoro 43% aplikacija deli podatke sa Facebookom, a značajan procenat aplikacija deli podatke sa kompanijama Twiter, Verizon, Microsoft i Amazon.

Aplikacije sa vestima i aplikacije namenjene deci delile su informacije sa najvećim brojem trackera, pokazalo je istraživanje.

"U Googleu i u Google Play prodavnici imamo jasna pravila i smernice kako programeri i nezavisne aplikacije mogu da rukuju podacima. Mi zahtevamo od programera da budu transparentni i da traže dozvolu od korisnika. Ako neka aplikacija krši naše smernice, mi preduzimamo korake”, kažu iz Googlea, dodajući da se ne slažu sa metodologijom studije.

"Ona pogrešno opisuje obične funkcionalnosti aplikacija kao što su izveštavanje o rušenju (aplikacija) i analitika i kako aplikacije dele podatke sa tim uslugama", kaže Google.

Mnogi ljudi nisu svesni kako se podaci prenose sa pametnih telefona do oglašivača, do posrednika koji trguju podacima i drugih posrednika, tvrdi profesor Najdžel Šedbolt, koji je predvodio istraživački tim. "Ljudi (u ovom biznisu) očajnički žele što više očiju i klikova", rekao je on.

Frederike Kaldener iz Privacy Internationala kaže da je postalo "nemoguće" za prosečnog korisnika da razume kako se njegovi podaci koriste i da spreči to.

"Kompanije prate ljude ... i koriste ove podatke da profilišu, i zatim ciljaju ljude na načine za koje bi većina nas smatrala da su intruzivni, i zbog čega bi bila vrlo iznenađena", rekla je ona.

"Ovde se više ne radi o potrebi prikupljanja podataka da bi se prikazali "relevantni oglasi"- ovde je reč o maksimizaciji profita na račun osnovnih ljudskih prava", dodala je Kaldener.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook će u Messenger dodati funkciju prepoznavanja lica

Facebook će u Messenger dodati funkciju prepoznavanja lica

Facebook radi na funkciji prepoznavanja lica i njenom dodavanju aplikaciji Messenger, čime želi da korisnicima pruži novu zaštitu koja treba da sp... Dalje

Facebook tvrdi da je Apple a ne WhatsApp kriv za hakovanje telefona vlasnika Amazona

Facebook tvrdi da je Apple a ne WhatsApp kriv za hakovanje telefona vlasnika Amazona

Hakovani iPhone osnivača i direktora Amazona Džefa Bezosa i dalje je aktuelna tema. Ovim povodom oglasio se Facebookov potpredsednik za globalna pit... Dalje

Trojanac Xiny uklanja preinstalirane aplikacije sa Androida da bi sebi obezbedio više prostora

Trojanac Xiny uklanja preinstalirane aplikacije sa Androida da bi sebi obezbedio više prostora

Trojanac koji je prvi put primećen 2015. godine, vratio se posle pet godina sa novim mogućnostima, koje uključuju mehanizam za deinstaliranje pre... Dalje

Bankarski trojanac Faketoken šalje uvredljive SMS poruke sa zaraženih telefona

Bankarski trojanac Faketoken šalje uvredljive SMS poruke sa zaraženih telefona

Bankarski trojanac za Android uređaje Faketoken već dugo je prisutan - 2014. godine kada je prvi put primećen bio je, prema podacima kompanije Kas... Dalje

Više od 600 miliona korisnika instaliralo aplikacije koje posle isteka probnog perioda i deinstalacije naplaćuju korišćenje

Više od 600 miliona korisnika instaliralo aplikacije koje posle isteka probnog perioda i deinstalacije naplaćuju korišćenje

Istraživači kompanije Sophos kažu da su otkrili niz „fleeceware“ aplikacija koje je preuzelo i instaliralo više od 600 miliona Android... Dalje