Samsung tužen zbog nepravovremenog isporučivanja ažuriranja za svoje Android uređaje
Mobilni telefoni, 27.01.2016, 01:00 AM
Holandsko Udruženje za zaštitu potrošača tužilo je (pdf) jednog od najvećih proizvođača smart telefona Samsung, zbog toga što kompanija nije pravovremeno isporučivala ažuriranja za svoje Android telefone.
Takva praksa proizvođača Android uređaja nije retka. Šta više, većina njih godinama ne isporučuje ažuriranja za stare uređaje.
Međutim, ta činjenica nije sprečila holandsko udruženje za zaštitu prava potrošača da podnese tužbu protiv Samsunga zbog loše politike ažuriranja koju kompanija primenjuje na svoje Android smart telefone, bez obzira na sličnu praksu drugih proizvođača, jer je prema navodima iz tužbe, Samsung neprikosnoveni lider prodaje Android telefona u Holandiji.
Udruženje zamera Samsungu da kupci telefona ovog proizvođača prilikom kupovine nisu dovoljno informisani o tome koliko dugo će dobijati ažuriranja softvera. Udruženje je tražilo od Samsunga da pruži kupcima jasne i nedvosmislene informacije o tome.
Osim toga, Samsungu je zamereno i to što korisnicima svojih uređaja ne pruža dovoljno informacija o kritičnim bezbednosnim propustima, kao što je Stagefright bag.
Udruženje za zaštitu potrošača poslalo je pismo sa zahtevima pošto su prethodno predstavnici udruženja razgovarali o ovom problemu sa predstavnicima kompanije. To nije dovelo do željenih rezlutata pa se udruženje na kraju obratilo sudu.
Jula prošle godine, Udruženje za zaštitu potrošača započelo je kampanju “Update” da bi podstaklo proizvođače Android uređaja da isporučuju softverska ažuriranja i na adekvatan način informišu korisnike o tome. Istraživanje koje je sprovelo udruženje pokazalo je da 82% ispitanih Samusung telefona nije ažurirano u proseku dve godine.
Ažuriranja softvera su veoma važna da bi smart telefoni bili bezbedni i da bi se korisnici zaštitili od sajber kriminalaca i gubitka ličnih podataka korisnika, smatraju u udruženju.
Kao odgovor na tužbu, Samsung je objavio saopštenje u kome se kaže da kompanija radi na poboljšanju ažuriranja svog softvera i bezbednosti. Iz kompanije kažu da su prethodnih meseci preduzeli korake u pravcu informisanja korisnika o stanju problema sa bezbednošću, i rešavanju tih problema.
“Bezbednost podataka je naš glavni prioritet i mi naporno radimo svakog dana da bi smo garantovali da su uređaji koje prodajemo i informacije koje se čuvaju na tim uređajima zaštićeni.”
Izdvojeno
Landfall: špijunski malver napadao Samsung Galaxy telefone gotovo godinu dana
Istraživači u Unit 42 kompanije Palo Alto Networks otkrili su sofisticirani špijunski malver nazvan Landfall, koji je gotovo godinu dana neprimetno... Dalje
Neko vas zove i ćuti? Budite oprezni - mogla bi biti nova telefonska prevara
Sve više korisnika širom sveta prijavljuje „tihe pozive“ - pozive u kojima niko ne govori. Ako ćutite, pozivalac takođe ćuti, a či... Dalje
Google će sankcionisati aplikacije koje prazne bateriju: šta to znači za malvere?
Google će uskoro početi da sankcioniše Android aplikacije sa prevelikom pozadinskom aktivnošću koje prekomerno troše bateriju. U okviru novog An... Dalje
Android protiv mobilnih prevara
Google je objavio rezultate istraživanja o mobilnim prevarama i zaštiti korisnika pametnih telefona. Prevare putem SMS i poruka na društvenim mrež... Dalje
Zaražene aplikacije sa Google Play preuzete 42 miliona puta
U periodu od juna 2024. do maja 2025. godine, stotine zlonamernih Android aplikacija preuzeto je više od 40 miliona puta sa Google Play, pokazuju pod... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





