Samsung tužen zbog nepravovremenog isporučivanja ažuriranja za svoje Android uređaje
Mobilni telefoni, 27.01.2016, 01:00 AM

Holandsko Udruženje za zaštitu potrošača tužilo je (pdf) jednog od najvećih proizvođača smart telefona Samsung, zbog toga što kompanija nije pravovremeno isporučivala ažuriranja za svoje Android telefone.
Takva praksa proizvođača Android uređaja nije retka. Šta više, većina njih godinama ne isporučuje ažuriranja za stare uređaje.
Međutim, ta činjenica nije sprečila holandsko udruženje za zaštitu prava potrošača da podnese tužbu protiv Samsunga zbog loše politike ažuriranja koju kompanija primenjuje na svoje Android smart telefone, bez obzira na sličnu praksu drugih proizvođača, jer je prema navodima iz tužbe, Samsung neprikosnoveni lider prodaje Android telefona u Holandiji.
Udruženje zamera Samsungu da kupci telefona ovog proizvođača prilikom kupovine nisu dovoljno informisani o tome koliko dugo će dobijati ažuriranja softvera. Udruženje je tražilo od Samsunga da pruži kupcima jasne i nedvosmislene informacije o tome.
Osim toga, Samsungu je zamereno i to što korisnicima svojih uređaja ne pruža dovoljno informacija o kritičnim bezbednosnim propustima, kao što je Stagefright bag.
Udruženje za zaštitu potrošača poslalo je pismo sa zahtevima pošto su prethodno predstavnici udruženja razgovarali o ovom problemu sa predstavnicima kompanije. To nije dovelo do željenih rezlutata pa se udruženje na kraju obratilo sudu.
Jula prošle godine, Udruženje za zaštitu potrošača započelo je kampanju “Update” da bi podstaklo proizvođače Android uređaja da isporučuju softverska ažuriranja i na adekvatan način informišu korisnike o tome. Istraživanje koje je sprovelo udruženje pokazalo je da 82% ispitanih Samusung telefona nije ažurirano u proseku dve godine.
Ažuriranja softvera su veoma važna da bi smart telefoni bili bezbedni i da bi se korisnici zaštitili od sajber kriminalaca i gubitka ličnih podataka korisnika, smatraju u udruženju.
Kao odgovor na tužbu, Samsung je objavio saopštenje u kome se kaže da kompanija radi na poboljšanju ažuriranja svog softvera i bezbednosti. Iz kompanije kažu da su prethodnih meseci preduzeli korake u pravcu informisanja korisnika o stanju problema sa bezbednošću, i rešavanju tih problema.
“Bezbednost podataka je naš glavni prioritet i mi naporno radimo svakog dana da bi smo garantovali da su uređaji koje prodajemo i informacije koje se čuvaju na tim uređajima zaštićeni.”

Izdvojeno
Samsung zakrpio kritičnu ranjivost koju su hakeri koristili za napade na Android uređaje

Samsung je objavio zakrpu za ozbiljnu bezbednosnu ranjivost (CVE-2025-21043) koju su, prema izveštajima, hakeri već koristili u napadima na Android ... Dalje
RatOn: Android trojanac nove generacije krade novac i kriptovalute i zaključava zaražene uređaje

Istraživači iz ThreatFabric-a upozoravaju na novi Android malver nazvan RatOn, koji je od jednostavnog alata za NFC relay napade evoluirao u sofisti... Dalje
Malver Brokewell u oglasima na Facebooku, ugroženi korisnici Androida

Istraživači iz Bitdefender Labsa upozorili su na lažne oglase na Facebooku preko kojih se širi Brokewell spyware koji od korisnika Androida krade ... Dalje
Hook 3.0: najopasniji Android malver ikada

Istraživači iz Zimperium Labs-a otkrili su novu verziju Android malvera HOOK, koja ima čak 107 funkcija što ga svrstava među najopasnije mobilne ... Dalje
Zaraženi milioni Android uređaja: malveri u Google Play aplikacijama

U Google Play prodavnici aplikacija pronađeno je čak 77 malicioznih Android aplikacija koje su do sada preuzete više od 19 miliona puta. Istraživa... Dalje
Pratite nas
Nagrade