Samsung tužen zbog nepravovremenog isporučivanja ažuriranja za svoje Android uređaje
Mobilni telefoni, 27.01.2016, 01:00 AM

Holandsko Udruženje za zaštitu potrošača tužilo je (pdf) jednog od najvećih proizvođača smart telefona Samsung, zbog toga što kompanija nije pravovremeno isporučivala ažuriranja za svoje Android telefone.
Takva praksa proizvođača Android uređaja nije retka. Šta više, većina njih godinama ne isporučuje ažuriranja za stare uređaje.
Međutim, ta činjenica nije sprečila holandsko udruženje za zaštitu prava potrošača da podnese tužbu protiv Samsunga zbog loše politike ažuriranja koju kompanija primenjuje na svoje Android smart telefone, bez obzira na sličnu praksu drugih proizvođača, jer je prema navodima iz tužbe, Samsung neprikosnoveni lider prodaje Android telefona u Holandiji.
Udruženje zamera Samsungu da kupci telefona ovog proizvođača prilikom kupovine nisu dovoljno informisani o tome koliko dugo će dobijati ažuriranja softvera. Udruženje je tražilo od Samsunga da pruži kupcima jasne i nedvosmislene informacije o tome.
Osim toga, Samsungu je zamereno i to što korisnicima svojih uređaja ne pruža dovoljno informacija o kritičnim bezbednosnim propustima, kao što je Stagefright bag.
Udruženje za zaštitu potrošača poslalo je pismo sa zahtevima pošto su prethodno predstavnici udruženja razgovarali o ovom problemu sa predstavnicima kompanije. To nije dovelo do željenih rezlutata pa se udruženje na kraju obratilo sudu.
Jula prošle godine, Udruženje za zaštitu potrošača započelo je kampanju “Update” da bi podstaklo proizvođače Android uređaja da isporučuju softverska ažuriranja i na adekvatan način informišu korisnike o tome. Istraživanje koje je sprovelo udruženje pokazalo je da 82% ispitanih Samusung telefona nije ažurirano u proseku dve godine.
Ažuriranja softvera su veoma važna da bi smart telefoni bili bezbedni i da bi se korisnici zaštitili od sajber kriminalaca i gubitka ličnih podataka korisnika, smatraju u udruženju.
Kao odgovor na tužbu, Samsung je objavio saopštenje u kome se kaže da kompanija radi na poboljšanju ažuriranja svog softvera i bezbednosti. Iz kompanije kažu da su prethodnih meseci preduzeli korake u pravcu informisanja korisnika o stanju problema sa bezbednošću, i rešavanju tih problema.
“Bezbednost podataka je naš glavni prioritet i mi naporno radimo svakog dana da bi smo garantovali da su uređaji koje prodajemo i informacije koje se čuvaju na tim uređajima zaštićeni.”

Izdvojeno
Istraživanje otkriva: Besplatne VPN aplikacije ugrožavaju privatnost miliona korisnika

U eri kada sve više ljudi koristi VPN servise da bi zaštitili svoju privatnost, pojavljuju se ozbiljna upozorenja da neki od tih alata, naročito ak... Dalje
U aplikacijama u Apple App Store i Google Play pronađen novi malver SparkKitty koji krade slike i kriptovalute
.png)
Istraživači kompanije Kaspersky otkrili su novi mobilni malver za krađu kriptovaluta pod nazivom SparkKitty. Malver je pronađen u aplikacijama u z... Dalje
Novi trikovi starog prevaranta: otkrivena nova verzija Android malvera Godfather

Istraživači sajber bezbednosti u Zimperium zLabs-u otkrili su novu verziju Android malvera „Godfather“ koja koristi naprednu tehniku naz... Dalje
Skoro polovina korisnika mobilnih telefona svakodnevno se susreće sa prevarama

Skoro polovina (44%) korisnika mobilnih telefona navodi da su svakodnevno izloženi prevarama i pretnjama, a većina je zabrinuta zbog gubitka važni... Dalje
Novi Android malver Crocodilus se širi u sve više zemalja

Sve je više sajber napada u kojima se koristi novi Android bankarski trojanac pod nazivom Crocodilus, a mete napada su pre svega korisnici u Evropi i... Dalje
Pratite nas
Nagrade