WhatsApp uvodi novu opciju za zaštitu privatnosti
Mobilni telefoni, 24.04.2025, 10:30 AM

WhatsApp je uveo novu funkciju za zaštitu privatnosti pod nazivom „Advanced Chat Privacy“ koja omogućava korisnicima da spreče učesnike da dele sadržaj razgovora u četovima i grupama.
„Ovo novo podešavanje dostupno i u ćaskanjima i u grupama pomaže u sprečavanju iznošenja sadržaja van WhatsApp-a kada možda želite dodatnu privatnost“, navodi se u saopštenju WhatsApp-a.
Opciona funkcija, kada je omogućena, sprečava druge da izvlače ćaskanja, automatsko preuzimaju medije na telefon i da koriste poruke za funkcije veštačke inteligencije (AI). Međutim, treba napomenuti da korisnici i dalje mogu da snime pojedinačne skrinšotove ili da ručno preuzmu medije.
WhatsApp je rekao da je ovu funkciju najbolje koristiti kada se upuštate u osetljive razgovore u grupama gde se korisnici ne poznaju sve lično.
Funkcija je dostupna svim korisnicima koji koriste najnoviju verziju aplikacije. WhatsApp kaže da je ovo prva verzija funkcije i da planiraju da joj dodaju dodatne zaštite.
Ovaj potez dolazi nakon što je Evropska komisija kaznila Metu sa 200 miliona evra zbog kršenja Zakona o digitalnim tržištima (DMA) tako što je nezakonito zahtevala od korisnika da se opredele za model „plati ili pristani”, ne nudeći manje personalizovanu, ali ekvivalentnu alternativu za one koji ne daju saglasnost.
„Ovaj model nije usaglašen sa DMA jer korisnicima nije dao potreban konkretan izbor da se odluče za uslugu koja koristi manje njihovih ličnih podataka, ali je na drugi način ekvivalentna usluzi 'personalizovanih oglasa'“, saopštila je komisija. „Metin model takođe nije omogućavao korisnicima da ostvare svoje pravo da slobodno pristanu na kombinovanje njihovih ličnih podataka.“
Evropska komisija trenutno procenjuje novu verziju modela besplatnih personalizovanih oglasa koji je Meta lansirala u novembru 2024. i koji „navodno koristi manje ličnih podataka za prikazivanje reklama“.
Kazna od 200 miliona evra je samo za period između marta 2024, kada je DMA stupio na snagu, i novembra 2024, što znači da bi kompanija mogla biti dodatno kažnjena ako se utvrdi da njen novi sistem takođe nije usklađen.
Meta je rekla da komisija „pokušava da ometa uspešna američka preduzeća, iako dozvoljava kineskim i evropskim kompanijama da rade pod različitim standardima“. „Nepravednim ograničavanjem personalizovanog oglašavanja Evropska komisija takođe šteti evropskim preduzećima i ekonomijama“, rekao je Džoel Kaplan, direktor za globalne poslove u kompaniji Meta.

Izdvojeno
Android 16 dobija zaštitu od povezivanja na lažne bazne stanice

Zamislite da ste negde u gradu, telefon vam pokazuje pun signal, ali vi ste zapravo povezani na lažnu mrežu koja može da vas špijunira. Zvuči kao... Dalje
Istraživanje otkriva: Besplatne VPN aplikacije ugrožavaju privatnost miliona korisnika

U eri kada sve više ljudi koristi VPN servise da bi zaštitili svoju privatnost, pojavljuju se ozbiljna upozorenja da neki od tih alata, naročito ak... Dalje
U aplikacijama u Apple App Store i Google Play pronađen novi malver SparkKitty koji krade slike i kriptovalute
.png)
Istraživači kompanije Kaspersky otkrili su novi mobilni malver za krađu kriptovaluta pod nazivom SparkKitty. Malver je pronađen u aplikacijama u z... Dalje
Novi trikovi starog prevaranta: otkrivena nova verzija Android malvera Godfather

Istraživači sajber bezbednosti u Zimperium zLabs-u otkrili su novu verziju Android malvera „Godfather“ koja koristi naprednu tehniku naz... Dalje
Skoro polovina korisnika mobilnih telefona svakodnevno se susreće sa prevarama

Skoro polovina (44%) korisnika mobilnih telefona navodi da su svakodnevno izloženi prevarama i pretnjama, a većina je zabrinuta zbog gubitka važni... Dalje
Pratite nas
Nagrade