Zbog obmanjivanja korisnika, zabranjene reklame za igre Homescapes i Gardenscapes
Mobilni telefoni, 14.10.2020, 09:30 AM

Britansko nadzorno telo koje kontroliše poštovanje standarda oglašavanja (ASA) zabranilo je dve reklame za mobilne igre zbog toga što obmanjuju korisnike. Reč je o reklamama za igre Homescapes i Gardenscapes programera Playrix.
Reklame prikazuju igru u kojoj korisnici povlače iglice određenim redosledom kako bi rešili zagonetku iako se igre zapravo igraju na potpuno drugačiji način.
ASA je rekla da se ove reklame više ne smeju koristiti.
Poslednjih godina, brojne mobilne igre koriste video oglase koji prikazuju mehanizme slagalica koje ne koriste ili ih jedva koriste, zbog čega se igrači žale.
Homescapes i Gardenscapes se igraju na isti način: dom ili baštu treba obnoviti, a igrači zarađuju resurse koji su im potrebni igrajući igru tipa „spoji tri“, slično drugim popularnim igrama poput Bejewelled ili Candy Crush.
I Homescapes i Gardenscapes su izuzetno popularne igre, sa više od 100 miliona instalacija iz Google Play prodavnice.
Ali igre su često koristile reklame koje prikazuju "mozgalicu" u kojoj se povlače igle da bi se izbegla katastrofa.
Dve Facebook reklame za Homescapes i Gardenscapes, iz marta i aprila ove godine, upućene su ASA na procenu zbog obmanjivanja.
Uprkos kratkom upozorenju na dnu videa da „sve slike ne predstavljaju stvarni način igre“, ASA je stala na stranu ljudi koji su se žalili.
Međutim, i posle zabrane iste reklame se i dalje mogu videti.
Playrix je rekao da je ono što se videlo u reklamama zapravo bilo i u njihovim igrama, ali da igre imaju hiljade nivoa, i da su igre iz reklama bile dostupne samo na svakih 20 nivoa.
Playrix je takođe rekao ASA da „većina korisnika“ prestaje da igra već na početku igre. U aprilu, kada su se pojavile sporne reklame, te mini-igre u igrama bile su „samo na višim nivoima“, što znači da ih većina igrača nikada neće videti.
Kompanija je od tada promenila igru, tako da su ove mini-igre sada bliže početku.
Međutim, ASA je rekla da se oglasi ne smeju ponovo prikazivati i poručila Playrixu da se pobrine da njihove reklame ubuduće reprezentuju njihove igre na pravi način.

Izdvojeno
NSO grupa kažnjena sa 168 miliona dolara zbog špijuniranja korisnika WhatsApp-a

Proizvođač špijunskog softvera NSO grupa moraće da plati WhatsApp-u skoro 168 miliona dolara, više od četiri meseca nakon što je američki sud ... Dalje
Hakovana nezvanična verzija aplikacije Signal koju su koristili Trampovi saradnici

TeleMessage, izraelska kompanija koja pruža usluge arhiviranja poruka za preduzeća i državne entitete, uključujući alate za arhiviranje poruka ... Dalje
Polovina svih mobilnih uređaja radi na zastarelim operativnim sistemima

Polovina svih mobilnih uređaja radi na zastarelim operativnim sistemima, što ih čini veoma ranjivim na sajber napade. Ovo je podatak iz izveštaja ... Dalje
Bag u iOS može da blokira iPhone slanjem zlonamernih notifikacija

Programer aplikacija i istraživač bezbednosti Giljerme Rembo otkrio je ranjivost u iOS-u koja može omogućiti napadačima da daljinski blokiraju i... Dalje
WhatsApp uvodi novu opciju za zaštitu privatnosti

WhatsApp je uveo novu funkciju za zaštitu privatnosti pod nazivom „Advanced Chat Privacy“ koja omogućava korisnicima da spreče učesni... Dalje
Pratite nas
Nagrade