Zbog obmanjivanja korisnika, zabranjene reklame za igre Homescapes i Gardenscapes

Mobilni telefoni, 14.10.2020, 09:30 AM

Zbog obmanjivanja korisnika, zabranjene reklame za igre Homescapes i Gardenscapes

Britansko nadzorno telo koje kontroliše poštovanje standarda oglašavanja (ASA) zabranilo je dve reklame za mobilne igre zbog toga što obmanjuju korisnike. Reč je o reklamama za igre Homescapes i Gardenscapes programera Playrix.

Reklame prikazuju igru u kojoj korisnici povlače iglice određenim redosledom kako bi rešili zagonetku iako se igre zapravo igraju na potpuno drugačiji način.

ASA je rekla da se ove reklame više ne smeju koristiti.

Poslednjih godina, brojne mobilne igre koriste video oglase koji prikazuju mehanizme slagalica koje ne koriste ili ih jedva koriste, zbog čega se igrači žale.

Homescapes i Gardenscapes se igraju na isti način: dom ili baštu treba obnoviti, a igrači zarađuju resurse koji su im potrebni igrajući igru tipa „spoji tri“, slično drugim popularnim igrama poput Bejewelled ili Candy Crush.

I Homescapes i Gardenscapes su izuzetno popularne igre, sa više od 100 miliona instalacija iz Google Play prodavnice.

Ali igre su često koristile reklame koje prikazuju "mozgalicu" u kojoj se povlače igle da bi se izbegla katastrofa.

Dve Facebook reklame za Homescapes i Gardenscapes, iz marta i aprila ove godine, upućene su ASA na procenu zbog obmanjivanja.

Uprkos kratkom upozorenju na dnu videa da „sve slike ne predstavljaju stvarni način igre“, ASA je stala na stranu ljudi koji su se žalili.

Međutim, i posle zabrane iste reklame se i dalje mogu videti.

Playrix je rekao da je ono što se videlo u reklamama zapravo bilo i u njihovim igrama, ali da igre imaju hiljade nivoa, i da su igre iz reklama bile dostupne samo na svakih 20 nivoa.

Playrix je takođe rekao ASA da „većina korisnika“ prestaje da igra već na početku igre. U aprilu, kada su se pojavile sporne reklame, te mini-igre u igrama bile su „samo na višim nivoima“, što znači da ih većina igrača nikada neće videti.

Kompanija je od tada promenila igru, tako da su ove mini-igre sada bliže početku.

Međutim, ASA je rekla da se oglasi ne smeju ponovo prikazivati i poručila Playrixu da se pobrine da njihove reklame ubuduće reprezentuju njihove igre na pravi način.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Istraživanje otkriva: Besplatne VPN aplikacije ugrožavaju privatnost miliona korisnika

Istraživanje otkriva: Besplatne VPN aplikacije ugrožavaju privatnost miliona korisnika

U eri kada sve više ljudi koristi VPN servise da bi zaštitili svoju privatnost, pojavljuju se ozbiljna upozorenja da neki od tih alata, naročito ak... Dalje

U aplikacijama u Apple App Store i Google Play pronađen novi malver SparkKitty koji krade slike i kriptovalute

U aplikacijama u Apple App Store i Google Play pronađen novi malver SparkKitty koji krade slike i kriptovalute

Istraživači kompanije Kaspersky otkrili su novi mobilni malver za krađu kriptovaluta pod nazivom SparkKitty. Malver je pronađen u aplikacijama u z... Dalje

Novi trikovi starog prevaranta: otkrivena nova verzija Android malvera Godfather

Novi trikovi starog prevaranta: otkrivena nova verzija Android malvera Godfather

Istraživači sajber bezbednosti u Zimperium zLabs-u otkrili su novu verziju Android malvera „Godfather“ koja koristi naprednu tehniku naz... Dalje

Skoro polovina korisnika mobilnih telefona svakodnevno se susreće sa prevarama

Skoro polovina korisnika mobilnih telefona svakodnevno se susreće sa prevarama

Skoro polovina (44%) korisnika mobilnih telefona navodi da su svakodnevno izloženi prevarama i pretnjama, a većina je zabrinuta zbog gubitka važni... Dalje

Novi Android malver Crocodilus se širi u sve više zemalja

Novi Android malver Crocodilus se širi u sve više zemalja

Sve je više sajber napada u kojima se koristi novi Android bankarski trojanac pod nazivom Crocodilus, a mete napada su pre svega korisnici u Evropi i... Dalje