Zbog obmanjivanja korisnika, zabranjene reklame za igre Homescapes i Gardenscapes

Mobilni telefoni, 14.10.2020, 09:30 AM

Zbog obmanjivanja korisnika, zabranjene reklame za igre Homescapes i Gardenscapes

Britansko nadzorno telo koje kontroliše poštovanje standarda oglašavanja (ASA) zabranilo je dve reklame za mobilne igre zbog toga što obmanjuju korisnike. Reč je o reklamama za igre Homescapes i Gardenscapes programera Playrix.

Reklame prikazuju igru u kojoj korisnici povlače iglice određenim redosledom kako bi rešili zagonetku iako se igre zapravo igraju na potpuno drugačiji način.

ASA je rekla da se ove reklame više ne smeju koristiti.

Poslednjih godina, brojne mobilne igre koriste video oglase koji prikazuju mehanizme slagalica koje ne koriste ili ih jedva koriste, zbog čega se igrači žale.

Homescapes i Gardenscapes se igraju na isti način: dom ili baštu treba obnoviti, a igrači zarađuju resurse koji su im potrebni igrajući igru tipa „spoji tri“, slično drugim popularnim igrama poput Bejewelled ili Candy Crush.

I Homescapes i Gardenscapes su izuzetno popularne igre, sa više od 100 miliona instalacija iz Google Play prodavnice.

Ali igre su često koristile reklame koje prikazuju "mozgalicu" u kojoj se povlače igle da bi se izbegla katastrofa.

Dve Facebook reklame za Homescapes i Gardenscapes, iz marta i aprila ove godine, upućene su ASA na procenu zbog obmanjivanja.

Uprkos kratkom upozorenju na dnu videa da „sve slike ne predstavljaju stvarni način igre“, ASA je stala na stranu ljudi koji su se žalili.

Međutim, i posle zabrane iste reklame se i dalje mogu videti.

Playrix je rekao da je ono što se videlo u reklamama zapravo bilo i u njihovim igrama, ali da igre imaju hiljade nivoa, i da su igre iz reklama bile dostupne samo na svakih 20 nivoa.

Playrix je takođe rekao ASA da „većina korisnika“ prestaje da igra već na početku igre. U aprilu, kada su se pojavile sporne reklame, te mini-igre u igrama bile su „samo na višim nivoima“, što znači da ih većina igrača nikada neće videti.

Kompanija je od tada promenila igru, tako da su ove mini-igre sada bliže početku.

Međutim, ASA je rekla da se oglasi ne smeju ponovo prikazivati i poručila Playrixu da se pobrine da njihove reklame ubuduće reprezentuju njihove igre na pravi način.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google iz Play prodavnice uklonio 164 aplikacije koje je preuzelo više od 10 miliona korisnika

Google iz Play prodavnice uklonio 164 aplikacije koje je preuzelo više od 10 miliona korisnika

Google je uklonio 164 Android aplikacije iz Play prodavnice nakon što je primećeno da bombarduju korisnike oglasima. Out-of-context (odlasi van kont... Dalje

Novi moćni Android malver reklamira se na hakerskim forumima

Novi moćni Android malver reklamira se na hakerskim forumima

Istraživači Check Pointa primetili su novi malver poznatog prodavca Android malvera koji se ovog puta udružio sa još jednim kriminalcem sa kojim r... Dalje

Posle najavljenog ultimatuma WhatsAppa, Signal postao najtraženija aplikacija u svetu

Posle najavljenog ultimatuma WhatsAppa, Signal postao najtraženija aplikacija u svetu

Ako je neko profitirao od promena uslova korišćenja usluge o kojima je prošle nedelje WhatsApp počeo da obaveštava korisnike, a koje će matično... Dalje

Google i Apple uklonili iz svojih prodavnica društvenu mrežu Parler

Google i Apple uklonili iz svojih prodavnica društvenu mrežu Parler

Društvena mreža Parler značajno je porasla tokom protekle godine kao alternativa Twitteru i Facebooku koja zastupa slobodu govora, iako je stalno k... Dalje

WhatsApp će vas primorati da podatke delite sa Facebookom ili da deinstalirate aplikaciju

WhatsApp će vas primorati da podatke delite sa Facebookom ili da deinstalirate aplikaciju

WhatsApp, koji je u vlasništvu Facebooka, promenio je uslove korišćenja usluge. Svi korisnici su dobili obaveštenje da će WhatsApp sada deliti k... Dalje