Zbog obmanjivanja korisnika, zabranjene reklame za igre Homescapes i Gardenscapes

Mobilni telefoni, 14.10.2020, 09:30 AM

Zbog obmanjivanja korisnika, zabranjene reklame za igre Homescapes i Gardenscapes

Britansko nadzorno telo koje kontroliše poštovanje standarda oglašavanja (ASA) zabranilo je dve reklame za mobilne igre zbog toga što obmanjuju korisnike. Reč je o reklamama za igre Homescapes i Gardenscapes programera Playrix.

Reklame prikazuju igru u kojoj korisnici povlače iglice određenim redosledom kako bi rešili zagonetku iako se igre zapravo igraju na potpuno drugačiji način.

ASA je rekla da se ove reklame više ne smeju koristiti.

Poslednjih godina, brojne mobilne igre koriste video oglase koji prikazuju mehanizme slagalica koje ne koriste ili ih jedva koriste, zbog čega se igrači žale.

Homescapes i Gardenscapes se igraju na isti način: dom ili baštu treba obnoviti, a igrači zarađuju resurse koji su im potrebni igrajući igru tipa „spoji tri“, slično drugim popularnim igrama poput Bejewelled ili Candy Crush.

I Homescapes i Gardenscapes su izuzetno popularne igre, sa više od 100 miliona instalacija iz Google Play prodavnice.

Ali igre su često koristile reklame koje prikazuju "mozgalicu" u kojoj se povlače igle da bi se izbegla katastrofa.

Dve Facebook reklame za Homescapes i Gardenscapes, iz marta i aprila ove godine, upućene su ASA na procenu zbog obmanjivanja.

Uprkos kratkom upozorenju na dnu videa da „sve slike ne predstavljaju stvarni način igre“, ASA je stala na stranu ljudi koji su se žalili.

Međutim, i posle zabrane iste reklame se i dalje mogu videti.

Playrix je rekao da je ono što se videlo u reklamama zapravo bilo i u njihovim igrama, ali da igre imaju hiljade nivoa, i da su igre iz reklama bile dostupne samo na svakih 20 nivoa.

Playrix je takođe rekao ASA da „većina korisnika“ prestaje da igra već na početku igre. U aprilu, kada su se pojavile sporne reklame, te mini-igre u igrama bile su „samo na višim nivoima“, što znači da ih većina igrača nikada neće videti.

Kompanija je od tada promenila igru, tako da su ove mini-igre sada bliže početku.

Međutim, ASA je rekla da se oglasi ne smeju ponovo prikazivati i poručila Playrixu da se pobrine da njihove reklame ubuduće reprezentuju njihove igre na pravi način.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

WhatsApp uvodi novu opciju za zaštitu privatnosti

WhatsApp uvodi novu opciju za zaštitu privatnosti

WhatsApp je uveo novu funkciju za zaštitu privatnosti pod nazivom „Advanced Chat Privacy“ koja omogućava korisnicima da spreče učesni... Dalje

Novi Android malver može da isprazni vaš račun u banci

Novi Android malver može da isprazni vaš račun u banci

Istraživači bezbednosti iz kompanije Cleafy upozoravaju na novi Android malver koji koristi NFC tehnologiju za krađu platne kartice dok žrtva razg... Dalje

Android dobija funkciju automatskog restartovanja koja blokira izvlačenje podataka sa zaplenjenih ili ukradenih uređaja

Android dobija funkciju automatskog restartovanja koja blokira izvlačenje podataka sa zaplenjenih ili ukradenih uređaja

Google uvodi novi bezbednosni mehanizam za Android uređaje koji će automatski restartovati zaključane, nekorišćene uređaje nakon tri uzastopna... Dalje

Jeftini Android telefoni, lažni WhatsApp i krađa kriptovaluta

Jeftini Android telefoni, lažni WhatsApp i krađa kriptovaluta

Iz godine u godinu, kriptovalute su sve češće sredstavo plaćanja. Prema podacima za 2023. godinu, u razvijenim zemljama oko 20% stanovništva je... Dalje

Zloglasni malver SpyNote primećen na lažnim Google Play stranicama

Zloglasni malver SpyNote primećen na lažnim Google Play stranicama

Istraživači iz DomainTools-a primetili su veb sajtove hostovane na nedavno registrovanim domenima koji služe za distribuciju SpyNote-a, moćnog tr... Dalje