Zbog obmanjivanja korisnika, zabranjene reklame za igre Homescapes i Gardenscapes

Mobilni telefoni, 14.10.2020, 09:30 AM

Zbog obmanjivanja korisnika, zabranjene reklame za igre Homescapes i Gardenscapes

Britansko nadzorno telo koje kontroliše poštovanje standarda oglašavanja (ASA) zabranilo je dve reklame za mobilne igre zbog toga što obmanjuju korisnike. Reč je o reklamama za igre Homescapes i Gardenscapes programera Playrix.

Reklame prikazuju igru u kojoj korisnici povlače iglice određenim redosledom kako bi rešili zagonetku iako se igre zapravo igraju na potpuno drugačiji način.

ASA je rekla da se ove reklame više ne smeju koristiti.

Poslednjih godina, brojne mobilne igre koriste video oglase koji prikazuju mehanizme slagalica koje ne koriste ili ih jedva koriste, zbog čega se igrači žale.

Homescapes i Gardenscapes se igraju na isti način: dom ili baštu treba obnoviti, a igrači zarađuju resurse koji su im potrebni igrajući igru tipa „spoji tri“, slično drugim popularnim igrama poput Bejewelled ili Candy Crush.

I Homescapes i Gardenscapes su izuzetno popularne igre, sa više od 100 miliona instalacija iz Google Play prodavnice.

Ali igre su često koristile reklame koje prikazuju "mozgalicu" u kojoj se povlače igle da bi se izbegla katastrofa.

Dve Facebook reklame za Homescapes i Gardenscapes, iz marta i aprila ove godine, upućene su ASA na procenu zbog obmanjivanja.

Uprkos kratkom upozorenju na dnu videa da „sve slike ne predstavljaju stvarni način igre“, ASA je stala na stranu ljudi koji su se žalili.

Međutim, i posle zabrane iste reklame se i dalje mogu videti.

Playrix je rekao da je ono što se videlo u reklamama zapravo bilo i u njihovim igrama, ali da igre imaju hiljade nivoa, i da su igre iz reklama bile dostupne samo na svakih 20 nivoa.

Playrix je takođe rekao ASA da „većina korisnika“ prestaje da igra već na početku igre. U aprilu, kada su se pojavile sporne reklame, te mini-igre u igrama bile su „samo na višim nivoima“, što znači da ih većina igrača nikada neće videti.

Kompanija je od tada promenila igru, tako da su ove mini-igre sada bliže početku.

Međutim, ASA je rekla da se oglasi ne smeju ponovo prikazivati i poručila Playrixu da se pobrine da njihove reklame ubuduće reprezentuju njihove igre na pravi način.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Ako imate stariji Android uređaj, možda više nećete moći da se prijavite na Google nalog

Ako imate stariji Android uređaj, možda više nećete moći da se prijavite na Google nalog

Ako još uvek imate uređaj sa Androidom 2.3.7 (Gingerbread) ili starijim, Google vam od 27. septembra neće dozvoliti da se prijavite na svoj Google... Dalje

Google Play Protect ponovo nije prošao antivirusne testove

Google Play Protect ponovo nije prošao antivirusne testove

Google Play Protect, sistem za odbranu od malvera ugrađen u Android, nije prošao testove laboratorije za testiranje antivirusnih programa AV-TEST je... Dalje

Google objavio krajnji rok za programere aplikacija na Google Play: evo kada ćemo videti koje podatke prikupljaju aplikacije i kako ih koriste

Google objavio krajnji rok za programere aplikacija na Google Play: evo kada ćemo videti koje podatke prikupljaju aplikacije i kako ih koriste

Google je objavio više detalja u vezi sa predstojećim „odeljkom o bezbednosti“ Google Play prodavnice koji će korisnicima pružati inf... Dalje

Poznati malver Joker ponovo u aplikacijama na Google Play

Poznati malver Joker ponovo u aplikacijama na Google Play

U Google Play prodavnici ponovo su otkrivene aplikacije koje skrivaju malver Joker. U utorak su istraživači iz Zscalerovog ThreatLabza objavili da s... Dalje

Malver Toddler prazni bankovne račune korisnika Android telefona

Malver Toddler prazni bankovne račune korisnika Android telefona

Novi malver za Android širi se po Evropi. Malver nazvan Toddler prvi put je primećen u januaru ove godine. Trojanac kojeg su otkrili istraživači i... Dalje