Zbog obmanjivanja korisnika, zabranjene reklame za igre Homescapes i Gardenscapes

Mobilni telefoni, 14.10.2020, 09:30 AM

Zbog obmanjivanja korisnika, zabranjene reklame za igre Homescapes i Gardenscapes

Britansko nadzorno telo koje kontroliše poštovanje standarda oglašavanja (ASA) zabranilo je dve reklame za mobilne igre zbog toga što obmanjuju korisnike. Reč je o reklamama za igre Homescapes i Gardenscapes programera Playrix.

Reklame prikazuju igru u kojoj korisnici povlače iglice određenim redosledom kako bi rešili zagonetku iako se igre zapravo igraju na potpuno drugačiji način.

ASA je rekla da se ove reklame više ne smeju koristiti.

Poslednjih godina, brojne mobilne igre koriste video oglase koji prikazuju mehanizme slagalica koje ne koriste ili ih jedva koriste, zbog čega se igrači žale.

Homescapes i Gardenscapes se igraju na isti način: dom ili baštu treba obnoviti, a igrači zarađuju resurse koji su im potrebni igrajući igru tipa „spoji tri“, slično drugim popularnim igrama poput Bejewelled ili Candy Crush.

I Homescapes i Gardenscapes su izuzetno popularne igre, sa više od 100 miliona instalacija iz Google Play prodavnice.

Ali igre su često koristile reklame koje prikazuju "mozgalicu" u kojoj se povlače igle da bi se izbegla katastrofa.

Dve Facebook reklame za Homescapes i Gardenscapes, iz marta i aprila ove godine, upućene su ASA na procenu zbog obmanjivanja.

Uprkos kratkom upozorenju na dnu videa da „sve slike ne predstavljaju stvarni način igre“, ASA je stala na stranu ljudi koji su se žalili.

Međutim, i posle zabrane iste reklame se i dalje mogu videti.

Playrix je rekao da je ono što se videlo u reklamama zapravo bilo i u njihovim igrama, ali da igre imaju hiljade nivoa, i da su igre iz reklama bile dostupne samo na svakih 20 nivoa.

Playrix je takođe rekao ASA da „većina korisnika“ prestaje da igra već na početku igre. U aprilu, kada su se pojavile sporne reklame, te mini-igre u igrama bile su „samo na višim nivoima“, što znači da ih većina igrača nikada neće videti.

Kompanija je od tada promenila igru, tako da su ove mini-igre sada bliže početku.

Međutim, ASA je rekla da se oglasi ne smeju ponovo prikazivati i poručila Playrixu da se pobrine da njihove reklame ubuduće reprezentuju njihove igre na pravi način.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zaražene aplikacije sa Google Play preuzete 42 miliona puta

Zaražene aplikacije sa Google Play preuzete 42 miliona puta

U periodu od juna 2024. do maja 2025. godine, stotine zlonamernih Android aplikacija preuzeto je više od 40 miliona puta sa Google Play, pokazuju pod... Dalje

Google AI svakog meseca blokira više od 10 milijardi prevara na Androidu

Google AI svakog meseca blokira više od 10 milijardi prevara na Androidu

Google je objavio da njegovi sistemi za zaštitu korisnika na Androidu svakog meseca blokiraju više od 10 milijardi sumnjivih poziva i poruka širom ... Dalje

Otkrivene lažne ChatGPT, DALL·E i WhatsApp aplikacije u nezvaničnim prodavnicama aplikacija

Otkrivene lažne ChatGPT, DALL·E i WhatsApp aplikacije u nezvaničnim prodavnicama aplikacija

Istraga kompanije Appknox, specijalizovane za bezbednost mobilnih aplikacija, otkrila je zabrinjavajući trend: zlonamerne aplikacije koje se predstav... Dalje

Tap-and-Steal: novi talas napada na Android korisnike

Tap-and-Steal: novi talas napada na Android korisnike

Istraživači kompanije Zimperium otkrili su novi malver koji cilja korisnike Androida putem sistema za plaćanje dodirom (tap-to-pay). Reč je o sofi... Dalje

Herodotus: novi Android trojanac se ponaša kao čovek da bi izbegao otkrivanje

Herodotus: novi Android trojanac se ponaša kao čovek da bi izbegao otkrivanje

Istraživači su otkrili novi Android bankarski malver nazvan Herodotus, koji se izdvaja po tome što se ponaša kao čovek dok napadač daljinski upr... Dalje