Zbog obmanjivanja korisnika, zabranjene reklame za igre Homescapes i Gardenscapes

Mobilni telefoni, 14.10.2020, 09:30 AM

Zbog obmanjivanja korisnika, zabranjene reklame za igre Homescapes i Gardenscapes

Britansko nadzorno telo koje kontroliše poštovanje standarda oglašavanja (ASA) zabranilo je dve reklame za mobilne igre zbog toga što obmanjuju korisnike. Reč je o reklamama za igre Homescapes i Gardenscapes programera Playrix.

Reklame prikazuju igru u kojoj korisnici povlače iglice određenim redosledom kako bi rešili zagonetku iako se igre zapravo igraju na potpuno drugačiji način.

ASA je rekla da se ove reklame više ne smeju koristiti.

Poslednjih godina, brojne mobilne igre koriste video oglase koji prikazuju mehanizme slagalica koje ne koriste ili ih jedva koriste, zbog čega se igrači žale.

Homescapes i Gardenscapes se igraju na isti način: dom ili baštu treba obnoviti, a igrači zarađuju resurse koji su im potrebni igrajući igru tipa „spoji tri“, slično drugim popularnim igrama poput Bejewelled ili Candy Crush.

I Homescapes i Gardenscapes su izuzetno popularne igre, sa više od 100 miliona instalacija iz Google Play prodavnice.

Ali igre su često koristile reklame koje prikazuju "mozgalicu" u kojoj se povlače igle da bi se izbegla katastrofa.

Dve Facebook reklame za Homescapes i Gardenscapes, iz marta i aprila ove godine, upućene su ASA na procenu zbog obmanjivanja.

Uprkos kratkom upozorenju na dnu videa da „sve slike ne predstavljaju stvarni način igre“, ASA je stala na stranu ljudi koji su se žalili.

Međutim, i posle zabrane iste reklame se i dalje mogu videti.

Playrix je rekao da je ono što se videlo u reklamama zapravo bilo i u njihovim igrama, ali da igre imaju hiljade nivoa, i da su igre iz reklama bile dostupne samo na svakih 20 nivoa.

Playrix je takođe rekao ASA da „većina korisnika“ prestaje da igra već na početku igre. U aprilu, kada su se pojavile sporne reklame, te mini-igre u igrama bile su „samo na višim nivoima“, što znači da ih većina igrača nikada neće videti.

Kompanija je od tada promenila igru, tako da su ove mini-igre sada bliže početku.

Međutim, ASA je rekla da se oglasi ne smeju ponovo prikazivati i poručila Playrixu da se pobrine da njihove reklame ubuduće reprezentuju njihove igre na pravi način.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Novi Android malver krade novac sa računa korisnika banaka širom Evrope

Novi Android malver krade novac sa računa korisnika banaka širom Evrope

Istraživači firme Cleafy upozorili su na novog trojanca za Android koji krade podatke za prijavljivanje na bankovne račune i SMS poruke koje napada... Dalje

Korisnici nerado odobravaju aplikacijama praćenje na iOS

Korisnici nerado odobravaju aplikacijama praćenje na iOS

Appleova nova funkcija za transparentnost praćenja aplikacija koja korisnicima omogućava da kažu da li se slažu da aplikacije prate njihove aktiv... Dalje

Zašto su reciklirani brojevi telefona pretnja privatnosti i bezbednosti korisnika

Zašto su reciklirani brojevi telefona pretnja privatnosti i bezbednosti korisnika

Studija naučnika sa Univerziteta Prinston identifikovala je nekoliko rizika za privatnost i bezbednost povezanih sa recikliranjem brojeva mobilnih te... Dalje

Posle Applea i Google će primorati programere aplikacija na transparentnost u vezi prikupljanja podataka

Posle Applea i Google će primorati programere aplikacija na transparentnost u vezi prikupljanja podataka

Od sledeće godine, aplikacije u Google Play prodavnici će u novom odeljku o bezbednosti prikazivati detalje o tome koje podatke prikupljaju i/ili ... Dalje

Kolektivna tužba protiv Googlea zbog tajnog praćenja korisnika iPhonea

Kolektivna tužba protiv Googlea zbog tajnog praćenja korisnika iPhonea

Vrhovnom sudu Velike Britanije podneta je kolektivna tužba protiv Googlea zbog tajnog praćenja internet aktivnosti korisnika iPhone uređaja. Tužbu... Dalje