Google će omogućiti korisnicima da odluče šta će biti sa njihovim podacima nakon smrti

Ostale vesti, 12.04.2013, 08:06 AM

Google će omogućiti korisnicima da odluče šta će biti sa njihovim podacima nakon smrti

Google je predstavio alat Inactivity Account Manager, koji će omogućiti korisnicima da odluče šta kompanija treba da uradi sa njihovim podacima posle smrti ili posle određenog perioda neaktivnosti na internetu.

Inactivity Account Manager će omogućiti brisanje podataka korisnika posle određenog perioda neaktivnosti, ali i prosleđivanje podataka korisnika kojima raspolaže Google trećim licima.

Podaci kojima će korisnici moći da upravljaju na ovaj način uključuju emailove, podatke Google Plus, Pages, Picasa Web Album, Google Voice i YouTube naloga.

„Mnogi od nas ne vole da razmišljaju o smrti, posebno o svojoj sopstvenoj. Ali plan o tome šta će se dogoditi posle smrti je zaista važno za one koji ostaju posle nas,“ kaže Andreas Turk, produkt menadžer u kompaniji Google.

Zato je važno da Google dobije instrukcije o digitalnom nasleđu korisnika koji je umro ili iz nekog razloga ne može više da koristi svoj nalog. Korisnici mogu da podese svoje naloge tako da podaci budu obrisani posle najmanje tri meseca neaktivnosti.Periodi neaktivnosti posle kojih ova opcija može biti aktivirana iznose tri, šest, devet i dvanaest meseci. Ukoliko se odluče da Google prosledi njihove podatke određenim osobama, korisnici mogu izabrati da li će ti podaci uključiti podatke sa svih servisa ili samo sa pojedinih servisa.

Kompanija će pre nego što preduzme korake po nalogu korisnika, poslati SMS ili email na broj telefona odnosno pomoćnu email adresu da bi upozorio korisnika da će podaci biti obrisani ili poslati trećem licu.

Ovo je zaokret u politici Google-a u vezi podataka pokojnika. Ranije je kompanija od prijatelja i porodice pokojnih zahtevala sudsku odluku za pristup podacima preminulog korisnika, što je pristup koji ima i Twitter po pitanju naloga preminulih.

Facebook ima jedinstveni pristup nalozima svojih preminulih korisnika, jer dozvoljava prijateljima i porodici preminulog da na specifičan način čuvaju nalog korisnika u znak sećanja. Takav pristup znači da se svi poverljivi podaci naloga brišu i da se nalog „zamrzava“ tako da niko ne može da objavljuje sadržaj u ime preminulog korisnika, već da samo bliža rodbina i prijatelji mogu da objavljuju svoja sećanja na zidu profila pokojnog korisnika.

Vlasništvo nad podacima je sporno pitanje oko kojeg se vode bitke koje predvode grupe koje zastupaju pravo privatnosti korisnika na internetu. U Evropi se poslednjih godina vode diskusije na temu "prava na zaborav", koje bi omogućilo korisnicima da obrišu svoje podatke kad god to požele.

Međutim, u Google-u nisu u potpunosti saglasni sa ovom idejom i kažu da je ideja o pravu na zaborav previše široka i da je ne bi trebalo primeniti na pretragu.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft Edge uspeo da pretekne Mozilla Firefox, sada je drugi najpopularniji internet pregledač

Microsoft Edge uspeo da pretekne Mozilla Firefox, sada je drugi najpopularniji internet pregledač

Microsoftova odluka da za svoj pregledač Edge koristi Chromiumov endžin, kako sada stvari stoje, bila je dobitna karta. Pre samo godinu dana, Micros... Dalje

Procureli dokumenti koji navodno otkrivaju da je Huawei kršio američke sankcije

Procureli dokumenti koji navodno otkrivaju da je Huawei kršio američke sankcije

Interni dokumenti u koje je Rojters imao uvid pokazuju da je Huawei računarsku opremu kompanije Hewlett-Packard isporučio najvećem iranskom mobiln... Dalje

Microsoft reklamira Edge u Windowsu 10 na račun konkurentskog Firefoxa

Microsoft reklamira Edge u Windowsu 10 na račun konkurentskog Firefoxa

Microsoft je nedavno objavio novu verziju Microsoft Edgea baziranu na Chromiumu, tako da ne iznenađuje to što kompanija sada pokušava da ubedi kori... Dalje

Google uvodi nova ograničenja za oglase u Chromeu i na YouTubeu

Google uvodi nova ograničenja za oglase u Chromeu i na YouTubeu

Google postavlja nova ograničenja za video oglase u Chromeu i na YouTubeu. Chrome će blokirati oglase koji se reprodukuju usred kratkih videa, duž... Dalje

Da li spremni dočekujete 14. januar i ukidanje podrške za Windows 7?

Da li spremni dočekujete 14. januar i ukidanje podrške za Windows 7?

Samo nekoliko dana nas deli od trenutka kada će Windows 7 dobiti poslednji paket bezbednosnih ispravki, posle čega će Microsoft ukinuti podršku za... Dalje