Google će omogućiti korisnicima da odluče šta će biti sa njihovim podacima nakon smrti
Ostale vesti, 12.04.2013, 08:06 AM

Google je predstavio alat Inactivity Account Manager, koji će omogućiti korisnicima da odluče šta kompanija treba da uradi sa njihovim podacima posle smrti ili posle određenog perioda neaktivnosti na internetu.
Inactivity Account Manager će omogućiti brisanje podataka korisnika posle određenog perioda neaktivnosti, ali i prosleđivanje podataka korisnika kojima raspolaže Google trećim licima.
Podaci kojima će korisnici moći da upravljaju na ovaj način uključuju emailove, podatke Google Plus, Pages, Picasa Web Album, Google Voice i YouTube naloga.
„Mnogi od nas ne vole da razmišljaju o smrti, posebno o svojoj sopstvenoj. Ali plan o tome šta će se dogoditi posle smrti je zaista važno za one koji ostaju posle nas,“ kaže Andreas Turk, produkt menadžer u kompaniji Google.
Zato je važno da Google dobije instrukcije o digitalnom nasleđu korisnika koji je umro ili iz nekog razloga ne može više da koristi svoj nalog. Korisnici mogu da podese svoje naloge tako da podaci budu obrisani posle najmanje tri meseca neaktivnosti.Periodi neaktivnosti posle kojih ova opcija može biti aktivirana iznose tri, šest, devet i dvanaest meseci. Ukoliko se odluče da Google prosledi njihove podatke određenim osobama, korisnici mogu izabrati da li će ti podaci uključiti podatke sa svih servisa ili samo sa pojedinih servisa.
Kompanija će pre nego što preduzme korake po nalogu korisnika, poslati SMS ili email na broj telefona odnosno pomoćnu email adresu da bi upozorio korisnika da će podaci biti obrisani ili poslati trećem licu.
Ovo je zaokret u politici Google-a u vezi podataka pokojnika. Ranije je kompanija od prijatelja i porodice pokojnih zahtevala sudsku odluku za pristup podacima preminulog korisnika, što je pristup koji ima i Twitter po pitanju naloga preminulih.
Facebook ima jedinstveni pristup nalozima svojih preminulih korisnika, jer dozvoljava prijateljima i porodici preminulog da na specifičan način čuvaju nalog korisnika u znak sećanja. Takav pristup znači da se svi poverljivi podaci naloga brišu i da se nalog „zamrzava“ tako da niko ne može da objavljuje sadržaj u ime preminulog korisnika, već da samo bliža rodbina i prijatelji mogu da objavljuju svoja sećanja na zidu profila pokojnog korisnika.
Vlasništvo nad podacima je sporno pitanje oko kojeg se vode bitke koje predvode grupe koje zastupaju pravo privatnosti korisnika na internetu. U Evropi se poslednjih godina vode diskusije na temu "prava na zaborav", koje bi omogućilo korisnicima da obrišu svoje podatke kad god to požele.
Međutim, u Google-u nisu u potpunosti saglasni sa ovom idejom i kažu da je ideja o pravu na zaborav previše široka i da je ne bi trebalo primeniti na pretragu.

Izdvojeno
Evropski sud kaznio EU zbog kršenja sopstvenih zakona o zaštiti podataka

Evropski opšti sud kaznio je Evropsku komisiju, izvršno telo Evropske unije odgovorno za predlaganje i sprovođenje zakona u uniji, zbog kršenja so... Dalje
OpenAI kažnjen sa 15 miliona evra zbog načina na koji je koristio podatke korisnika za obuku ChatGPT

Italijanska uprava za zaštitu podataka ( Garante) kaznila je OpenAI sa 15 miliona evra zbog načina na koji aplikacija ChatGPT rukuje ličnim podacim... Dalje
Netflix kažnjen sa 4,75 miliona evra zbog nedovoljne transparentnosti u vezi korišćenja podataka korisnika

Holandski regulator za zaštitu podataka (DPA) kaznio je Netflix sa 4,75 miliona evra jer nije pružio korisnicima dovoljno informacija o tome kako su... Dalje
Rusija zabranila Viber

Rusija je blokirala pristup popularnoj aplikaciji Viber, pošto je ruska savezna služba za nadzor u oblasti telekomunikacija, informacionih tehnologi... Dalje
Apple uklonio brojne VPN aplikacije u Rusiji iz App Store zbog pritiska vlade

Apple je uklonio brojne VPN aplikacije u Rusiji iz App Storea na zahtev ruskog državnog nadzornog organa za komunikacije Roskomnadzor, prenose ruski ... Dalje
Pratite nas
Nagrade