LinkedIn se povlači iz Kine

Ostale vesti, 15.10.2021, 11:00 AM

LinkedIn se povlači iz Kine

LinkedIn, jedina velika američka društvena mreža kojoj je dozvoljeno da radi u Kini, objavila je da će platforma u Kini prestati sa radom.

Kompanija, koja je u vlasništvu Microsofta, rekla je da iza ove odluke stoje znatno izazovniji uslovi rada i veći zahtevi vlasti Pekinga.

Druge društvene mreže, poput Twittera i Facebooka, godinama su blokirane u Kini. Nemogućnost da kontrolišu ono što se objavljuje na njihovim veb stranicama učinila je ove mreže neprihvatljivim za rukovodstvo Kine. LinkedIn je uspeo da ostane u Kini samo zato što je cenzurirao mnoge postove korisnika.

„Iako smo postigli uspeh u pomaganju kineskim članovima u pronalaženju posla i ekonomskih mogućnosti, nismo postigli isti nivo uspeha u društvenim aspektima deljenja i informisanosti“, rekla je kompanija.

LinkedIn se u martu sukobio sa kineskim regulatorima. Tada je kineska Uprava za sajber prostor (CAC), upozorila LinkedIn da ne uspeva da kontroliše ono što CAC smatra neprikladnim političkim sadržajem. Uprava je rekla LinkedInu da mora biti bolji. Kao odgovor, kompanija je napisala neku vrstu samokritike i podnela je CAC-u. Otprilike u isto vreme, kompanija je javno objavila da će „privremeno“ obustaviti nove registracije.

U saopštenju koje je objavljeno juče, LinkedIn je jasno stavio do znanja da su pokušali da se pridržavaju lokalnih propisa, ali da je na kraju to bilo previše.

LinkedIn ne napušta u potpunosti Kinu. Kompanija je rekla da će svojim kineskim članova, kojih ima oko 50 miliona, ponuditi "lajt" verziju platforme: aplikaciju fokusiranu samo na oglase za posao. Kineski korisnici neće moći da dele ili komentarišu postove što je ključna karakteristika LinkedIn platforme u ostatku sveta.

Kada je 2014. godine LinkedIn počeo sa radom u Kini, kompanija se predstavila kao globalna platforma „sa obavezom da poštuje zakone koji se na nju primenjuju, uključujući i pridržavanje propisa kineske vlade za lokalizovanu verziju LinkedIna u Kini“.

Kompanija je čak prodala deo svog kineskog poslovanja lokalnim partnerima i rekla da će se pridržavati lokalnih propisa pomoću softverskih algoritama i recenzenata kako bi bili sigurni da postovi ne vređaju Peking. Očigledno da ni to nije bilo dovoljno.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

SAD uvele sankcije protiv proizvođača softvera za špijunažu

SAD uvele sankcije protiv proizvođača softvera za špijunažu

Vlada SAD sankcionisala je četiri kompanije koje razvijaju i prodaju špijunski softver i druge hakerske alate koje koriste hakerske grupe koje sponz... Dalje

Posle LinkedIna, i Yahoo se povlači iz Kine

Posle LinkedIna, i Yahoo se povlači iz Kine

Yahoo je poslednja u nizu američkih tehnoloških kompanija koja se zbog strožih propisa povlači iz Kine. Kompanija je saopštila da je do ove odluk... Dalje

LinkedIn se povlači iz Kine

LinkedIn se povlači iz Kine

LinkedIn, jedina velika američka društvena mreža kojoj je dozvoljeno da radi u Kini, objavila je da će platforma u Kini prestati sa radom. znatno... Dalje

Rusija kaznila WhatsApp, Facebook i Twitter zato što podatke ruskih korisnika ne čuvaju u Rusiji

Rusija kaznila WhatsApp, Facebook i Twitter zato što podatke ruskih korisnika ne čuvaju u Rusiji

Moskovski sud kaznio je WhatsApp, Facebook i Twitter zbog toga što ne čuvaju podatke ruskih korisnika unutar granica Rusije, objavio je Roskomnadzor... Dalje

Kina zabranila mlađima od 16 godina pojavljivanje na striming i video platformama

Kina zabranila mlađima od 16 godina pojavljivanje na striming i video platformama

Kineska uprava za sajber prostor (CAC) u sredu je donela odluku kojom zabranjuje pojavljivanje mlađih od 16 godina u sadržaju na striming i video pl... Dalje