Mozak Apple-ovih fanova reaguje kao mozak vernika?
Ostale vesti, 20.05.2011, 12:39 PM
“I osmog dana Bog stvori Apple.” Ovo je samo jedan od komentara na prvu epizodu dokumentarne serije “Tajne superbrendova” koji je ove nedelje emitovao BBC, čiji je glavni junak Aleks Bruks, urednik veb sajta World of Apple i samodeklarisani Apple-ov fanatik. U eksperimentu koji je izveden za potrebe emisije, naučnici su Bruksu pokazivali slike različitih proizvoda uključujući i one koje proizvodi kompanija Apple. Naučnici su koristili MRI skener kako bi videli koji deo mozga pokazuje povećanu aktivnost onda kada se ispitaniku pokazuju slike koje su u nekoj vezi sa kompanijom Apple.
Navodno se ispostavilo da su regije mozga koje pokazuju povećanu aktivnost prilikom suočavanja Aleksa Bruksa sa slikama omiljenih Apple-ovih gedžeta iste one koje se aktiviraju kod vernika kada im se pokazuje religiozni sadržaj na slikama.
Epizoda počinje snimkom nedavnog otvaranja Apple-ove prodavncice u Londonu koji prikazuje zaposlene u kompaniji čije bi se stanje teško moglo podvesti pod obično uzbuđenje jer više podseća na neku vrstu religioznog transa.
Apple-ovi kritičari i posmatrači odavno zameraju Apple-ovim fanovima ekstremizam kada je reč o odanosti brendu. Ljudi se ponašaju kao da su zaljubljeni u kompaniju koja proizvodi omiljene gedžete - tetovaže sa jabukom koja je simbol kompanije, nalepnice, i svetilišta za ostarele Mac računare samo su neki od načina na koji Apple-ovi poklonici pokazuju ljubav prema kompaniji.
Jedan od naučnika u emisiji sugeriše da velike tehnološke kompanije poznaju način na koji funkcioniše ljudski mozak kada je reč o religiji, i to koriste kako bi korisnike preobratile u vernike svojih brendova.
Jedan od učesnika u emisiji, biskup bakingemske biskupije, koji je istovremeno i Apple-ov fan, prikazan je kako čita Bibliju na svom iPad uređaju. On kaže da minimalizam Apple-ovih prodavnica ima pseudoreligioznu arhitekturu, i da su u njima Apple-ovi proizvodi poređani na sličan način kao i ikone u oltaru. Stiv Džobs, po njemu, u mnogome podseća na mesiju jer su njegovi nastupi nalik nastupima verskog harizmatičnog vođe.
Eksperiment ipak ne može biti razmatran kao naučni dokaz s obzirom na manjkavosti kojima obiluje. Jedan od glavnih nedostataka je izostanak komparacije - naime, ne znamo šta bi se dogodilo da je isti eksperiment pokušan sa nekim ko nije fanatični Apple korisnik ili sa nekim ko je odan nekoj drugoj kompaniji, kao što je na primer Google. Takođe, nema dokaza da velike kompanije svoje kampanje baziraju na načinu na koji funkcioniše ljudski mozak kada je reč o religioznim osećanjima.
Izdvojeno
Apple uklonio brojne VPN aplikacije u Rusiji iz App Store zbog pritiska vlade
Apple je uklonio brojne VPN aplikacije u Rusiji iz App Storea na zahtev ruskog državnog nadzornog organa za komunikacije Roskomnadzor, prenose ruski ... Dalje
Zbog ''bezbednosnih razloga'' Apple morao da ukloni WhatsApp i Threads iz kineske prodavnice aplikacija
Po nalogu kineske vlade, Apple je uklonio Metine aplikacije WhatsApp i Threads iz kineske verzije svoje prodavnice aplikacija, App Store. Kineska vlad... Dalje
Edge krade kartice i druge podatke iz Google Chromea bez dozvole
Microsoftov pretraživač Edge uvozi otvorene Chrome kartice i druge podatke iz Googleovog pretraživača bez dozvole, čak i ako je opcija koja omogu... Dalje
Google najavio postepeno ukidanje kolačića trećih strana
Google je najavio značajan korak u pravcu poboljšanja privatnosti korisnika: postepeno eliminisanje kolačića trećih strana. Ovaj potez koji je ... Dalje
Sud u Moskvi kaznio Google zbog odbijanja kompanije da čuva podatke ruskih korisnika na serverima u Rusiji
Sud u Rusiji kaznio je Google sa 15 miliona rubalja (164.000 dolara) zbog ponovljenog odbijanja kompanije da podatke ruskih korisnika čuva na serveri... Dalje
Pratite nas
Nagrade