Mozak Apple-ovih fanova reaguje kao mozak vernika?

Ostale vesti, 20.05.2011, 12:39 PM

Mozak Apple-ovih fanova reaguje kao mozak vernika?

“I osmog dana Bog stvori Apple.” Ovo je samo jedan od komentara na prvu epizodu dokumentarne serije “Tajne superbrendova” koji je ove nedelje emitovao BBC, čiji je glavni junak Aleks Bruks, urednik veb sajta World of Apple i samodeklarisani Apple-ov fanatik. U eksperimentu koji je izveden za potrebe emisije, naučnici su Bruksu pokazivali slike različitih proizvoda uključujući i one koje proizvodi kompanija Apple. Naučnici su koristili MRI skener kako bi videli koji deo mozga pokazuje povećanu aktivnost onda kada se ispitaniku pokazuju slike koje su u nekoj vezi sa kompanijom Apple.

Navodno se ispostavilo da su regije mozga koje pokazuju povećanu aktivnost prilikom suočavanja Aleksa Bruksa sa slikama omiljenih Apple-ovih gedžeta iste one koje se aktiviraju kod vernika kada im se pokazuje religiozni sadržaj na slikama.

Epizoda počinje snimkom nedavnog otvaranja Apple-ove prodavncice u Londonu koji prikazuje zaposlene u kompaniji čije bi se stanje teško moglo podvesti pod obično uzbuđenje jer više podseća na neku vrstu religioznog transa.

Apple-ovi kritičari i posmatrači odavno zameraju Apple-ovim fanovima ekstremizam kada je reč o odanosti brendu. Ljudi se ponašaju kao da su zaljubljeni u kompaniju koja proizvodi omiljene gedžete - tetovaže sa jabukom koja je simbol kompanije, nalepnice, i svetilišta za ostarele Mac računare samo su neki od načina na koji Apple-ovi poklonici pokazuju ljubav prema kompaniji.

Jedan od naučnika u emisiji sugeriše da velike tehnološke kompanije poznaju način na koji funkcioniše ljudski mozak kada je reč o religiji, i to koriste kako bi korisnike preobratile u vernike svojih brendova.

Jedan od učesnika u emisiji, biskup bakingemske biskupije, koji je istovremeno i Apple-ov fan, prikazan je kako čita Bibliju na svom iPad uređaju. On kaže da minimalizam Apple-ovih prodavnica ima pseudoreligioznu arhitekturu, i da su u njima Apple-ovi proizvodi poređani na sličan način kao i ikone u oltaru. Stiv Džobs, po njemu, u mnogome podseća na mesiju jer su njegovi nastupi nalik nastupima verskog harizmatičnog vođe.

Eksperiment ipak ne može biti razmatran kao naučni dokaz s obzirom na manjkavosti kojima obiluje. Jedan od glavnih nedostataka je izostanak komparacije - naime, ne znamo šta bi se dogodilo da je isti eksperiment pokušan sa nekim ko nije fanatični Apple korisnik ili sa nekim ko je odan nekoj drugoj kompaniji, kao što je na primer Google. Takođe, nema dokaza da velike kompanije svoje kampanje baziraju na načinu na koji funkcioniše ljudski mozak kada je reč o religioznim osećanjima.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Procureli dokumenti koji navodno otkrivaju da je Huawei kršio američke sankcije

Procureli dokumenti koji navodno otkrivaju da je Huawei kršio američke sankcije

Interni dokumenti u koje je Rojters imao uvid pokazuju da je Huawei računarsku opremu kompanije Hewlett-Packard isporučio najvećem iranskom mobiln... Dalje

Microsoft reklamira Edge u Windowsu 10 na račun konkurentskog Firefoxa

Microsoft reklamira Edge u Windowsu 10 na račun konkurentskog Firefoxa

Microsoft je nedavno objavio novu verziju Microsoft Edgea baziranu na Chromiumu, tako da ne iznenađuje to što kompanija sada pokušava da ubedi kori... Dalje

Google uvodi nova ograničenja za oglase u Chromeu i na YouTubeu

Google uvodi nova ograničenja za oglase u Chromeu i na YouTubeu

Google postavlja nova ograničenja za video oglase u Chromeu i na YouTubeu. Chrome će blokirati oglase koji se reprodukuju usred kratkih videa, duž... Dalje

Da li spremni dočekujete 14. januar i ukidanje podrške za Windows 7?

Da li spremni dočekujete 14. januar i ukidanje podrške za Windows 7?

Samo nekoliko dana nas deli od trenutka kada će Windows 7 dobiti poslednji paket bezbednosnih ispravki, posle čega će Microsoft ukinuti podršku za... Dalje

Booking.com obećao da će prestati da obmanjuje i vrši pritisak na korisnike

Booking.com obećao da će prestati da obmanjuje i vrši pritisak na korisnike

Popularni sajt Booking.com pristao je da izvrši niz promena na platformi nakon razgovora sa Evropskom komisijom i nacionalnim potrošačkim organizac... Dalje