Posle izjava direktora Applea, direktor Facebooka naredio zaposlenima da umesto iPhonea koriste Android

Ostale vesti, 16.11.2018, 09:00 AM

Posle izjava direktora Applea, direktor Facebooka naredio zaposlenima da umesto iPhonea koriste Android

Da direktori Facebooka i Applea nisu baš najbolji drugovi je opšte poznata stvar, a neki od komentara dvojice čelnih ljudi tehnoloških kompanija u poslednje vreme izgleda da su dodatno podstakli njihov konflikt.

Mark Zakerberg je bio toliko ljut zbog jedne od izjava Tima Kuka, da je odlučio da primora sve rukovodioce svoje kompanije da se odreknu svojih iPhone uređaja i da pređu na Android.

Zakerberg je, navodno, vršio pritisak na svoje timove da pređu na Android nakon što je direktor kompanije Apple kritikovao menadžment Facebooka zbog načina na koji su se bavili privatnošću korisnika.

Direktor Applea Tim Kuk je u više navrata kritikovao Facebook posle skandala u koji je umešana britanska firma Cambridge Analytica koja se bavi političkim konsaltingom i analizom podataka.

Govoreći ranije na jednom skupu koji je održan u Pekingu, Kuk je tu situaciju opisao kao strašnu i toliko značajnu da je, prema njegovim rečima, to verovatno potrebno zakonski regulisati.

"Mogućnost da svako zna šta ste godinama pretraživali, ko su vaši kontakti, šta vam se sviđa a šta ne, i svaki intimni detalj vašeg života - sa moje tačke gledišta ne bi trebalo da postoji", rekao je Kuk.

Nekoliko dana kasnije, u intervjuu za MSNBC i Recode, Kuk je rekao: "Mogli bismo da zaradimo mnogo novca ako bismo monetizovali našeg korisnika, ako bi korisnik bio naš proizvod. Izabrali smo da to ne radimo... Za nas je privatnost ljudsko pravo."

Upitan šta bi uradio da je na Zakerbergovom mestu Kuk je rekao: "Šta bih uradio? Ne bih bio u takvoj situaciji".

To je prvi put da je Kuk direktno spomenuo Zakerberga kome je navodno ta izjava bila kap u prepunoj čaši posle čega je odlučio da zaposleni i rukovodioci u njegovoj kompaniji prestanu da koriste iPhone.

Zakerberg je i javno odgovorio na komentare Tima Kuka, izjavom koja dovodi u pitanje Appleov pristup hvaljenja sopstvenog koncepta privatnosti. On je rekao da je “taj argument da ako nešto ne plaćate to nekako znači da se o vama ne možemo brinuti”, “izuzetno ljigav” i da uopšte nije istinit.

"Ako želite da napravite servis koji ne služi samo bogatim ljudima, onda morate imati nešto što ljudi mogu da priušte sebi. Mislim da je važno da ne dobijemo svi Stokholmski sindrom, i pustimo kompanije koje naporno rade da vam naplaćuju više, uveravajući vas da stvarno brinu o vama, jer mi to zvuči smešno", rekao je direktor Facebooka.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Procureli dokumenti koji navodno otkrivaju da je Huawei kršio američke sankcije

Procureli dokumenti koji navodno otkrivaju da je Huawei kršio američke sankcije

Interni dokumenti u koje je Rojters imao uvid pokazuju da je Huawei računarsku opremu kompanije Hewlett-Packard isporučio najvećem iranskom mobiln... Dalje

Microsoft reklamira Edge u Windowsu 10 na račun konkurentskog Firefoxa

Microsoft reklamira Edge u Windowsu 10 na račun konkurentskog Firefoxa

Microsoft je nedavno objavio novu verziju Microsoft Edgea baziranu na Chromiumu, tako da ne iznenađuje to što kompanija sada pokušava da ubedi kori... Dalje

Google uvodi nova ograničenja za oglase u Chromeu i na YouTubeu

Google uvodi nova ograničenja za oglase u Chromeu i na YouTubeu

Google postavlja nova ograničenja za video oglase u Chromeu i na YouTubeu. Chrome će blokirati oglase koji se reprodukuju usred kratkih videa, duž... Dalje

Da li spremni dočekujete 14. januar i ukidanje podrške za Windows 7?

Da li spremni dočekujete 14. januar i ukidanje podrške za Windows 7?

Samo nekoliko dana nas deli od trenutka kada će Windows 7 dobiti poslednji paket bezbednosnih ispravki, posle čega će Microsoft ukinuti podršku za... Dalje

Booking.com obećao da će prestati da obmanjuje i vrši pritisak na korisnike

Booking.com obećao da će prestati da obmanjuje i vrši pritisak na korisnike

Popularni sajt Booking.com pristao je da izvrši niz promena na platformi nakon razgovora sa Evropskom komisijom i nacionalnim potrošačkim organizac... Dalje