295 lažnih ekstenzija iz Chrome veb prodavnice koje koristi 80 miliona korisnika ubacuje oglase u rezultate pretrage

Vesti, 06.08.2020, 11:00 AM

295 lažnih ekstenzija iz Chrome veb prodavnice koje koristi 80 miliona korisnika ubacuje oglase u rezultate pretrage

Više od 80 miliona korisnika Chromea instaliralo je neku od 295 ekstenzija za Chrome koje ubacuju oglase u rezultate Google i Bing pretrage.

Zlonamerne ekstenzije otkrio je AdGuard, kompanija koja nudi rešenja za blokiranje oglasa, dok su stručnjaci ove kompanije analizirali niz lažnih dodataka za blokiranje oglasa koji su dostupni u zvaničnoj Chrome veb prodavnici. Tako su stručnjaci ove kompanije otkrili veću grupu zlonamernih ekstenzija koje ubacuju oglase u rezultate pretrage.

Pored lažnih dodataka za blokiranje oglasa, AdGuard je pronašao i dodatke koji se predstavljaju kao vižeti za vremensku prognozu i programi za snimanja ekrana.

Međutim, velika većina zlonamernih dodataka (245 od 295 njih) bili su programi koji nisu imali nikakvu drugu funkciju osim da primene prilagođenu pozadinu za Chromeovu stranicu „nove kartice“.

U tehničkoj analizi koju su objavili, AdGuard je rekao da su sve ekstenzije učitavale zlonamerni kod sa fly-analytics.com, a zatim bi krišom ubacivale oglase u rezultate Google i Bing pretrage.

Povlačenje ekstenzija iz prodavnice započelo je nakon što AdGuard objavio svoje otkriće na blogu.

U istom tekstu na blogu, AdGuard je objavio i detalje o lošoj praksi moderatora Chrome veb prodavnice koji omogućavaju da veliki broj dodataka kopira popularne dodatke, da koriste imena brendova koji stoje iza njih i tako dostignu milione korisnika, iako sadrže zlonamerni kod.

Kada Google ukloni ekstenziju iz Chrome veb prodavnice zbog zlonamerne aktivnosti, ona je takođe onemogućena u pregledaču korisnika i označena kao „zlonamerni softver“ u odeljku Chrome Extensions.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje