74% korisnika interneta ne može da prepozna online pretnju
Vesti, 12.10.2015, 00:00 AM

Troje od četiri korisnika interneta ne znaju da prepoznaju online pretnju, pokazuje istraživanje kompanije Kaspersky Lab koja je testirala svest o sajber bezbednosti 18000 korisnika interneta koji su učestvovali u istraživanju.
Od učesnika istraživanja zatraženo je da preuzmu pesmu “Yesterday” grupe The Beatles. Od četiri ponuđene opcije za preuzimanje samo jedna je bila bezbedni .wma fajl, namerno nazvan “Betles.Yesterday.wma”. Ovaj fajl je odabralo samo 26% učesnika testa, koji su primetili da je fajl bezopasan, uprkos namerno napravljenoj grešci u nazivu fajla.
Najopasniji ponuđeni fajl, .exe, sadržao je u nazivu poznati termin “mp3”, “Beatles_Yesterday.mp3.exe”, i to je bilo dovoljno da ovaj fajl preuzme 34% učesnika testa. 14% učesnika testa je odabralo screensaver, fajl sa scr ekstenzijom, koji je mogao biti korišćen za širenje malicioznog koda, a 26% je odabralo zip fajl, koji je mogao sadržati opasne fajlove.
Istraživači Kaspersky Laba kažu da je ovaj test usledio posle nedavnog istraživanja koje su sprovele kompanija Kaspersky Lab i B2B International, koje je otkrilo da je 45% korisnika interneta imalo neki incident sa malverom u poslednjih godinu dana, a 13% onih koji su bili pogođeni time nije znalo kako se to dogodilo.
“Korisnici moraju da postanu svesniji opasnosti online sveta da bi zaštitili sebe i druge, kažu iz Kaspersky Laba.
Za korisnike interneta je od suštinskog je značaja da proveravaju znakove zlonamerne aktivnosti i da znaju kako da prepoznaju fišing stranicu ili opasno preuzimanje.
Ipak, bez obzira na to kako se korisnik snalazi u sajber prostoru, boravak na internetu bez sigurnosnih repenja je nebezbedan. Sajber kriminalci razvijaju nove načine da napadaju ljude i samo ažurirano bezbednosno rešenje može zaštititi korisnike od nekih pretnji.
Nemogućnost korisnika da prepoznaju opasnost na internetu nije ograničena samo na muziku. Istraživanje je otrkilo da svaki peti korisnik interneta preuzima fajlove iz različitih online izvora, povećavajući rizik od susreta sa malverom. Tek svaki četvrti korisnik može da prepozna autentični web sajt, a da ne nasedne na fišing.

Izdvojeno
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje
Hakeri tokom StarCraft II mečeva ubacuju video snimke koji izazivaju epilepsiju

Igrači StarCraft II su na Reddit-u otkrili da su već neko vreme mete veoma zastrašujućih hakerskih napada. Naime, nepoznati hakeri su našli na... Dalje
Prevaranti zloupotrebljavaju Google da bi ukrali korisnička imena i lozinke korisnika Google naloga

Programer Nik Džonson upozorio je na novu phishing prevaru koja je posebno opasna zbog toga što prevaranti šalju imejlove sa lažne Google adrese. ... Dalje
Prevaranti zloupotrebljavaju Booking.com za širenje trojanca AsyncRAT

Lažni imejlovi sa Booking.com upućeni hotelskom osoblju kriju malver AsyncRAT. Početkom meseca, istraživači MalwareBytes-a upozorili su na ove na... Dalje
Pratite nas
Nagrade