Ako koristite Booking.com budite oprezni, u toku su napadi na korisnike platforme
Vesti, 29.09.2023, 11:00 AM
Korisnici Booking.com meta su nove, velike fišing kampanje koju su primetili istraživači bezbednosti iz firme Perception Point, koji kažu da kampanju odlikuje metodičan proces u četiri koraka.
Da bi izveli napad, napadači najpre hakuju hotelski sistem, koristeći malver InfoStealer, i preuzimaju kontrolu nad hotelskim Booking.com nalogom. Ovo omogućava njihove naredne korake.
Kada preuzmu kontrolu nad Booking.com nalogom hotela, napadači izvlače lične podatke gostiju hotela. Ovo uključuje imena, datume rezervacije, detalje o hotelu i delimične informacije o načinima plaćanja za rezervacije na platformi.
U trećoj fazi, napadači koriste ukradene podatke za kreiranje personalizovanih poruka koje su osmišljene tako da igraju na kartu straha i osećaja hitnosti kod potencijalnih žrtava. Žrtve se upozoravaju da postoji opasnost od otkazivanja njihovih rezervacija u roku od 24 sata ako odmah ponovo ne dostave podatke o svojoj kreditnoj kartici zbog navodne „verifikacije“. Poruka koju dobijaju gosti preko Booking.com platforme, kao i email sa Booking.com, sadrži link koji je omogućava sledeću fazu napada.
U poslednjem koraku, napadači dovode svoje žrtve do fišing stranice koja imitira Booking.com, objasnio je Perception Point. Ova lažna stranica je već popunjena ličnim podacima žrtava, a URL dodatno povećava konfuziju (‘booking.id(broj).com’ ili ‘booking.reserve-visit.com’). Ovde se od žrtava traži da ponovo unesu svoje podatke o kreditnoj kartici i druge podatke koje su u vezi njihovog bankovnog računa. Tako ovi podaci završavaju u rukama napadača.
Ova kampanja utiče na hotele na globalnom nivou. Finansijski gubici mogu biti značajni, a kolaterana šteta bila bi gubitak poverenja, kao i moguća zloupotreba podataka.
Perception Point je upozorio da bi napad na na Booking.com mogao biti deo šire kampanje, kao što je primećeno u prethodnoj kampanji InfoStealera čije su mete bili hoteli i turističke agencije.
Preporuke za korisnike uključuju provere URL adresa, oprez sa hitnim zahtevima, direktno kontaktiranje provajdera usluga, informisanje o aktuelnim kampanjama i redovan pregled računa kako bi se na vreme uočile bilo kakve neovlašćene transakcije.
Foto: Alena Plotnikova / Unsplash
Izdvojeno
WhatsApp propust otkrio 3,5 milijardi brojeva korisnika širom sveta
WhatsApp ima još jedan problem sa privatnošću - ovog puta zbog dizajna aplikacije. Kada je tim istraživača sa Univerziteta u Beču testirao funk... Dalje
Google objavio hitnu zakrpu za ranjivost u Chrome-u koja se koristi u napadima
Google je objavio hitnu bezbednosnu zakrpu za Chrome na računarima, nakon što je otkriveno da se jedna od ranjivosti verovatno već aktivno zloupotr... Dalje
Najnovija WhatsApp prevara: video poziv, panika i krađa novca
ESET je objavio upozorenje o WhatsApp prevari u kojoj prevaranti koriste funkciju deljenja ekrana da bi ukrali novac i osetljive podatke korisnika. Ov... Dalje
Nova opcija na Google Mapama: zaštita od lažnih ocena i pokušaja ucene
Google je objavio da uvodi novu opciju za prijavljivanje pokušaja ucene putem lažnih negativnih recenzija na Google Mapama. Reč je o situacijama u ... Dalje
Najčešće korišćene lozinke u 2025.
Novo istraživanje kompanije Comparitech otkriva da ljudi i dalje masovno koriste slabe lozinke poput „123456“, „admin“ i &bdq... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





