Ako koristite Booking.com budite oprezni, u toku su napadi na korisnike platforme

Vesti, 29.09.2023, 11:00 AM

Ako koristite Booking.com budite oprezni, u toku su napadi na korisnike platforme

Korisnici Booking.com meta su nove, velike fišing kampanje koju su primetili istraživači bezbednosti iz firme Perception Point, koji kažu da kampanju odlikuje metodičan proces u četiri koraka.

Da bi izveli napad, napadači najpre hakuju hotelski sistem, koristeći malver InfoStealer, i preuzimaju kontrolu nad hotelskim Booking.com nalogom. Ovo omogućava njihove naredne korake.

Kada preuzmu kontrolu nad Booking.com nalogom hotela, napadači izvlače lične podatke gostiju hotela. Ovo uključuje imena, datume rezervacije, detalje o hotelu i delimične informacije o načinima plaćanja za rezervacije na platformi.

U trećoj fazi, napadači koriste ukradene podatke za kreiranje personalizovanih poruka koje su osmišljene tako da igraju na kartu straha i osećaja hitnosti kod potencijalnih žrtava. Žrtve se upozoravaju da postoji opasnost od otkazivanja njihovih rezervacija u roku od 24 sata ako odmah ponovo ne dostave podatke o svojoj kreditnoj kartici zbog navodne „verifikacije“. Poruka koju dobijaju gosti preko Booking.com platforme, kao i email sa Booking.com, sadrži link koji je omogućava sledeću fazu napada.

U poslednjem koraku, napadači dovode svoje žrtve do fišing stranice koja imitira Booking.com, objasnio je Perception Point. Ova lažna stranica je već popunjena ličnim podacima žrtava, a URL dodatno povećava konfuziju (‘booking.id(broj).com’ ili ‘booking.reserve-visit.com’). Ovde se od žrtava traži da ponovo unesu svoje podatke o kreditnoj kartici i druge podatke koje su u vezi njihovog bankovnog računa. Tako ovi podaci završavaju u rukama napadača.

Ova kampanja utiče na hotele na globalnom nivou. Finansijski gubici mogu biti značajni, a kolaterana šteta bila bi gubitak poverenja, kao i moguća zloupotreba podataka.

Perception Point je upozorio da bi napad na na Booking.com mogao biti deo šire kampanje, kao što je primećeno u prethodnoj kampanji InfoStealera čije su mete bili hoteli i turističke agencije.

Preporuke za korisnike uključuju provere URL adresa, oprez sa hitnim zahtevima, direktno kontaktiranje provajdera usluga, informisanje o aktuelnim kampanjama i redovan pregled računa kako bi se na vreme uočile bilo kakve neovlašćene transakcije.

Foto: Alena Plotnikova / Unsplash


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

WhatsApp propust otkrio 3,5 milijardi brojeva korisnika širom sveta

WhatsApp propust otkrio 3,5 milijardi brojeva korisnika širom sveta

WhatsApp ima još jedan problem sa privatnošću - ovog puta zbog dizajna aplikacije. Kada je tim istraživača sa Univerziteta u Beču testirao funk... Dalje

Google objavio hitnu zakrpu za ranjivost u Chrome-u koja se koristi u napadima

Google objavio hitnu zakrpu za ranjivost u Chrome-u koja se koristi u napadima

Google je objavio hitnu bezbednosnu zakrpu za Chrome na računarima, nakon što je otkriveno da se jedna od ranjivosti verovatno već aktivno zloupotr... Dalje

Najnovija WhatsApp prevara: video poziv, panika i krađa novca

Najnovija WhatsApp prevara: video poziv, panika i krađa novca

ESET je objavio upozorenje o WhatsApp prevari u kojoj prevaranti koriste funkciju deljenja ekrana da bi ukrali novac i osetljive podatke korisnika. Ov... Dalje

Nova opcija na Google Mapama: zaštita od lažnih ocena i pokušaja ucene

Nova opcija na Google Mapama: zaštita od lažnih ocena i pokušaja ucene

Google je objavio da uvodi novu opciju za prijavljivanje pokušaja ucene putem lažnih negativnih recenzija na Google Mapama. Reč je o situacijama u ... Dalje

Najčešće korišćene lozinke u 2025.

Najčešće korišćene lozinke u 2025.

Novo istraživanje kompanije Comparitech otkriva da ljudi i dalje masovno koriste slabe lozinke poput „123456“, „admin“ i &bdq... Dalje