Ako koristite Booking.com budite oprezni, u toku su napadi na korisnike platforme
Vesti, 29.09.2023, 11:00 AM

Korisnici Booking.com meta su nove, velike fišing kampanje koju su primetili istraživači bezbednosti iz firme Perception Point, koji kažu da kampanju odlikuje metodičan proces u četiri koraka.
Da bi izveli napad, napadači najpre hakuju hotelski sistem, koristeći malver InfoStealer, i preuzimaju kontrolu nad hotelskim Booking.com nalogom. Ovo omogućava njihove naredne korake.
Kada preuzmu kontrolu nad Booking.com nalogom hotela, napadači izvlače lične podatke gostiju hotela. Ovo uključuje imena, datume rezervacije, detalje o hotelu i delimične informacije o načinima plaćanja za rezervacije na platformi.
U trećoj fazi, napadači koriste ukradene podatke za kreiranje personalizovanih poruka koje su osmišljene tako da igraju na kartu straha i osećaja hitnosti kod potencijalnih žrtava. Žrtve se upozoravaju da postoji opasnost od otkazivanja njihovih rezervacija u roku od 24 sata ako odmah ponovo ne dostave podatke o svojoj kreditnoj kartici zbog navodne „verifikacije“. Poruka koju dobijaju gosti preko Booking.com platforme, kao i email sa Booking.com, sadrži link koji je omogućava sledeću fazu napada.
U poslednjem koraku, napadači dovode svoje žrtve do fišing stranice koja imitira Booking.com, objasnio je Perception Point. Ova lažna stranica je već popunjena ličnim podacima žrtava, a URL dodatno povećava konfuziju (‘booking.id(broj).com’ ili ‘booking.reserve-visit.com’). Ovde se od žrtava traži da ponovo unesu svoje podatke o kreditnoj kartici i druge podatke koje su u vezi njihovog bankovnog računa. Tako ovi podaci završavaju u rukama napadača.
Ova kampanja utiče na hotele na globalnom nivou. Finansijski gubici mogu biti značajni, a kolaterana šteta bila bi gubitak poverenja, kao i moguća zloupotreba podataka.
Perception Point je upozorio da bi napad na na Booking.com mogao biti deo šire kampanje, kao što je primećeno u prethodnoj kampanji InfoStealera čije su mete bili hoteli i turističke agencije.
Preporuke za korisnike uključuju provere URL adresa, oprez sa hitnim zahtevima, direktno kontaktiranje provajdera usluga, informisanje o aktuelnim kampanjama i redovan pregled računa kako bi se na vreme uočile bilo kakve neovlašćene transakcije.
Foto: Alena Plotnikova / Unsplash

Izdvojeno
MatrixPDF i SpamGPT: „plug-and-play“ sajber kriminal

Istraživači sajber bezbednosti iz kompanije Varonis otkrili su dva nova alata koja menjaju pravila igre kada je reč o internet prevarama i malverim... Dalje
ChatGPT dobio roditeljsku kontrolu

Nakon smrti srednjoškolca iz Kalifornije Adama Rejna, čiji roditelji tvrde da je ChatGPT davao instrukcije i ohrabrivao ga na samoubistvo, kompanija... Dalje
Lažni Microsoft Teams u rezultatima pretrage krije backdoor Oyster

Istraživači iz Blackpoint SOC su otkrili novu kampanju u kojoj hakeri koriste SEO poisoning i oglase da bi promovisali lažne Microsoft Teams instal... Dalje
Google upozorava: previše kontakta sa veštačkom inteligencijom može izazvati „AI psihozu“

Google je upozorio da dugotrajno korišćenje veštačke inteligencije, poput ChatGPT-a, može dovesti do fenomena nazvanog „AI psihoza“ -... Dalje
Lažni LastPass u rezultatima Google i Bing pretrage krije malver Atomic koji inficira macOS uređaje

LastPass upozorava na novu, široko rasprostranjenu kampanju sajber kriminalaca usmerenu na korisnike Apple macOS uređaja preko lažnih GitHub repozi... Dalje
Pratite nas
Nagrade