Ako koristite Booking.com budite oprezni, u toku su napadi na korisnike platforme

Vesti, 29.09.2023, 11:00 AM

Ako koristite Booking.com budite oprezni, u toku su napadi na korisnike platforme

Korisnici Booking.com meta su nove, velike fišing kampanje koju su primetili istraživači bezbednosti iz firme Perception Point, koji kažu da kampanju odlikuje metodičan proces u četiri koraka.

Da bi izveli napad, napadači najpre hakuju hotelski sistem, koristeći malver InfoStealer, i preuzimaju kontrolu nad hotelskim Booking.com nalogom. Ovo omogućava njihove naredne korake.

Kada preuzmu kontrolu nad Booking.com nalogom hotela, napadači izvlače lične podatke gostiju hotela. Ovo uključuje imena, datume rezervacije, detalje o hotelu i delimične informacije o načinima plaćanja za rezervacije na platformi.

U trećoj fazi, napadači koriste ukradene podatke za kreiranje personalizovanih poruka koje su osmišljene tako da igraju na kartu straha i osećaja hitnosti kod potencijalnih žrtava. Žrtve se upozoravaju da postoji opasnost od otkazivanja njihovih rezervacija u roku od 24 sata ako odmah ponovo ne dostave podatke o svojoj kreditnoj kartici zbog navodne „verifikacije“. Poruka koju dobijaju gosti preko Booking.com platforme, kao i email sa Booking.com, sadrži link koji je omogućava sledeću fazu napada.

U poslednjem koraku, napadači dovode svoje žrtve do fišing stranice koja imitira Booking.com, objasnio je Perception Point. Ova lažna stranica je već popunjena ličnim podacima žrtava, a URL dodatno povećava konfuziju (‘booking.id(broj).com’ ili ‘booking.reserve-visit.com’). Ovde se od žrtava traži da ponovo unesu svoje podatke o kreditnoj kartici i druge podatke koje su u vezi njihovog bankovnog računa. Tako ovi podaci završavaju u rukama napadača.

Ova kampanja utiče na hotele na globalnom nivou. Finansijski gubici mogu biti značajni, a kolaterana šteta bila bi gubitak poverenja, kao i moguća zloupotreba podataka.

Perception Point je upozorio da bi napad na na Booking.com mogao biti deo šire kampanje, kao što je primećeno u prethodnoj kampanji InfoStealera čije su mete bili hoteli i turističke agencije.

Preporuke za korisnike uključuju provere URL adresa, oprez sa hitnim zahtevima, direktno kontaktiranje provajdera usluga, informisanje o aktuelnim kampanjama i redovan pregled računa kako bi se na vreme uočile bilo kakve neovlašćene transakcije.

Foto: Alena Plotnikova / Unsplash


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

MatrixPDF i SpamGPT: „plug-and-play“ sajber kriminal

MatrixPDF i SpamGPT: „plug-and-play“ sajber kriminal

Istraživači sajber bezbednosti iz kompanije Varonis otkrili su dva nova alata koja menjaju pravila igre kada je reč o internet prevarama i malverim... Dalje

ChatGPT dobio roditeljsku kontrolu

ChatGPT dobio roditeljsku kontrolu

Nakon smrti srednjoškolca iz Kalifornije Adama Rejna, čiji roditelji tvrde da je ChatGPT davao instrukcije i ohrabrivao ga na samoubistvo, kompanija... Dalje

Lažni Microsoft Teams u rezultatima pretrage krije backdoor Oyster

Lažni Microsoft Teams u rezultatima pretrage krije backdoor Oyster

Istraživači iz Blackpoint SOC su otkrili novu kampanju u kojoj hakeri koriste SEO poisoning i oglase da bi promovisali lažne Microsoft Teams instal... Dalje

Google upozorava: previše kontakta sa veštačkom inteligencijom može izazvati „AI psihozu“

Google upozorava: previše kontakta sa veštačkom inteligencijom može izazvati „AI psihozu“

Google je upozorio da dugotrajno korišćenje veštačke inteligencije, poput ChatGPT-a, može dovesti do fenomena nazvanog „AI psihoza“ -... Dalje

Lažni LastPass u rezultatima Google i Bing pretrage krije malver Atomic koji inficira macOS uređaje

Lažni LastPass u rezultatima Google i Bing pretrage krije malver Atomic koji inficira macOS uređaje

LastPass upozorava na novu, široko rasprostranjenu kampanju sajber kriminalaca usmerenu na korisnike Apple macOS uređaja preko lažnih GitHub repozi... Dalje