Amazon zbog prevare tužio influensere sa Instagrama i TikToka
Vesti, 16.11.2020, 12:00 PM
Amazon je podneo tužbu protiv influensera sa Instagrama i TikToka zbog njihove umešanosti u prevaru i prodaju kopija luksuznih proizvoda.
Tužba je podneta Okružnom sudu u Vašingtonu, a na spisku onih koje je Amazon tužio su pojedinci i firme koji su reklamirali i prodavali ove proizvode.
Influenserke sa Instagrama i TikToka Keli Ficpatrik i Sabrina Keli-Krajči našle su se među 13 pojedinaca i firmi koje je Amazon tužio. One su koristile platforme društvenih mreža, kao što su Instagram, Facebook i TikTok, ali i svoje veb sajtove, za reklamiranje kopija poznatih brendova.
Amazon tvrdi da su influenseri uporedo objavljivali fotografije nebrendiranih, generičkih proizvoda i kopija luksuznih proizvoda. Pored fotografije običnog proizvoda stajao je tekst “Naruči ovo”, a pored kopije brendiranog “Dobiješ ovo”.
Influenseri su takođe objavljivali i video snimke u kojima se opisuje “visok kvalitet” falsifikata, koji su inače strogo zabranjeni na Amazonu.
U tužbi su navedeni brojni primeri takvog reklamiranja. Na primer, na Amazonu je bila slika običnog crnog novčanika, ali se kupcima zapravo nudila kopija bredniranog novčanika. Dakle, formalno, gledajući ponudu na Amazonu, autorska prava nisu bila prekršena, a da je u pitanju falsifikat znali su samo oni koji naručuju i na kraju dobiju robu.
Na taj način, influenseri i prodavci sa kojima su sarađivali, izbegavali su zabranu Amazona i njegovu zaštitu od falsifikata, koristeći društvene mreže za reklamiranje prave prirode ovih proizvoda.
U tužbi se navodi da je grupa na ovaj način prodavala kopije različitih proizvoda, uključujući kopije kaiševa i torbi brenda Gucci.
Amazon zabranjuje prodaju kopija, iako se mogu prodavati proizvodi koji liče na dizajnerske, ali u tom slučaju ne smeju imati logo brenda.
Amazon je rekao da je prošle godine kompanija potrošila više od 500 miliona dolara na izbacivanje falsifikata sa tržišta, koji smanjuju cene luksuznih brendova i nanose štetu velikim prodavcima. Prema mišljenju Amazona, optuženi su reklamiranjem kopija na društvenim mrežama podrivali i rad legitimnih influensera. U Amazonu kažu da ulažu velike napore da spreče ulazak prevaranata u njihovu prodavnicu, ali da društvene mreže takođe moraju da proveravaju, nagledaju i preduzimaju mere protiv prevaranata koji koriste njihove platforme za nezakonito delovanje.
			Izdvojeno
WhatsApp uvodi passkey - kraj lozinkama za bekape
WhatsApp je najavio da uvodi novu opciju zaštite razgovora - passkey-šifrovane bekape, koja korisnicima omogućava da šifruju rezervne kopije ćas... Dalje
Proizvođač softvera Pegaz dobio trajnu zabranu za špijuniranje korisnika WhatsApp-a
Američki savezni sud izdao je trajnu zabranu izraelskom proizvođaču špijunskog softvera NSO Group, kojom mu se zabranjuje da koristi svoj ozlogla... Dalje
Google najavio da će Chrome od verzije 154 podrazumevano upozoravati korisnike na HTTP sajtove
Google je najavio da će Chrome od oktobra 2026. godine (verzija 154) podrazumevano tražiti dozvolu korisnika pre nego što se poveže na javne, nebe... Dalje
Google demantovao lažne vesti o hakovanju 183 miliona Gmail naloga
Tokom vikenda i početkom nedelje, brojni portali objavili su vest o „masovnom hakovanju Gmail naloga“ i kompromitovanju 183 miliona nalog... Dalje
ClickFix napadi sve češći: korisnici sami inficiraju svoje uređaje
Sajber kriminalci sve više koriste novu tehniku socijalnog inženjeringa nazvanu ClickFix, koja manipuliše žrtvama da nesvesno same pokrenu napad n... Dalje
Pratite nas
Nagrade






  Pratite nas preko RSS-a





