Američka carina prikuplja informacije o profilima na društvenim mrežama stranaca koji ulaze u SAD
Vesti, 28.12.2016, 10:30 AM
Počev od prošle nedelje, od stranih državljana koji ulaze u SAD bez vize traži se da daju informacije o svojim profilima na društvenim mrežama, Facebooku, Twitteru, Google +, Instagramu, LinkedInu i YouTubeu.
Ovi podaci biće prikupljani preko online formulara (ESTA - Electronic System for Travel Authorization) i na papiru (CBP Form I-94W [Nonimmigrant Visa Waiver Arrival/Departure]) koji putnici treba da popune pre nego što uđu u SAD.
To polje je označeno kao opciono pa službenici američke carinske i pogranične službe neće moći da nateraju nikog da pruži ove informacije i spreče putnike da uđu u SAD ako ne žele da popune ovo polje u oba formulara.
Oni koji ulaze u SAD sa vizom ne treba da popunjavaju ove polja u formularima jer oni prolaze kroz provere pre nego što im se odobri ulazak u zemlju.
Američko Ministarstvo državne bezbednosti predložilo je ovu izmenu procedure u junu ove godine. Predlog je naišao na brojne kritike internet kompanija i organizacija koje se bave ljudskim pravima, koje su tvrdile da ovakav zahtev može da ugrozi pravo korisnika interneta na privatnost.
Američke vlasti su na kritike odgovorile tvrdnjom da je ova mera neophodna da bi se otkrili teroristi i ljudi koji su povezani sa terorističkim grupama.
Uprkos kritikama, američka vlada je 19. decembra odobrila novu proceduru, a ona je počela da se primenjuje dan kasnije.
Postoji strah da bi i druge zemlje mogle da primenjuju sličnu proceduru, i da ona bude obavezna za sve strance, čime bi ljudi bili stavljeni u poziciju da biraju između svog privatnog života i prava da putuju u inostranstvo.
Izdvojeno
Nova opcija na Google Mapama: zaštita od lažnih ocena i pokušaja ucene
Google je objavio da uvodi novu opciju za prijavljivanje pokušaja ucene putem lažnih negativnih recenzija na Google Mapama. Reč je o situacijama u ... Dalje
Najčešće korišćene lozinke u 2025.
Novo istraživanje kompanije Comparitech otkriva da ljudi i dalje masovno koriste slabe lozinke poput „123456“, „admin“ i &bdq... Dalje
Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta
Istraživači iz kompanije Sekoia.io otkrili su masovnu fišing kampanju koja koristi kompromitovane hotelske naloge za napade na ljude koji su rezerv... Dalje
Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu
Istraživači kompanije Check Point otkrili su ozbiljne bezbednosne propuste u Microsoft Teamsu, koji su omogućavali napadačima da se predstave kao ... Dalje
Google redizajnira reCAPTCHA: pametniji filter za botove
Google je najavio veliku nadogradnju svog besplatnog servisa reCAPTCHA, koji štiti veb sajtove od spama i zloupotrebe. Novi sistem sada inteligentno ... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





