Apple: Uređaji nisu hakovani našom krivicom, promenite svoje Apple ID lozinke
Vesti, 29.05.2014, 09:08 AM

Korisnici iPhone, iPad i Mac uređaja u Australiji, na Novom Zelandu, u Velikoj Britaniji i SAD u utorak su na forumu za podršku kompanije Apple počeli da se žale da im je onemogućen pristup uređajima nakon što su na njima videli čudnu poruku da moraju da plate otkup da bi mogli da pristupe uređaju.
“Hacked by Oleg Pliss” - stoji u poruci koju su videli korisnici zaključanih uređaja, u kojoj se od njih traži da plate 50 ili 100 dolara za otključavanje uređaja. Neke od žrtava su se požalile da su takvu poruku dobile iznenada usred noći i da ih je poruka zatekla kad su se probudili.
Za razliku od sličnih napada koji ciljaju na korisnike Windowsa, a od nedavno i na korisnike Androida, i u koje je uvek umešan malver (ransomware), ovde nije reč o malveru.
Stručnjaci kažu da su uređaji najverovatnije hakovani tako što su hakeri iskoristili Find My iPhone funkciju koja im je omogućila da sa daljine zaključaju Appleove uređaje i pošalju poruku u kojoj se od korisnika zahteva da plate otključavanje uređaja. Prema mišljenju stručnjaka napadači su nekako uspeli da dođu u posed podataka korisnika za prijavljivanje na iCloud i tako zaključali uređaje sa daljine.
Jedan od korisnika otkrio je na Appleovom forumu za podršku da je nekoliko dana zaredom dobijao sumnjivi email koji je navodno slao Apple. Email je predstavljen kao obaveštenje kompanije da je njegov nalog suspendovan zbog bezbednosnih razloga. U emailu je od korisnika zahtevano da unese svoj Apple ID i lozinku, pa je korisnik pretpostavio da je reč o pokušaju fišinga.
Apple je odbacio odgovornost za ove incidente jer problem sa zaključanim uređajima nije izazvan hakovanjem iClouda i savetovao korisnicima da promene svoje Apple ID lozinke.
U kratkom saopštenju koje je Apple dostavio medijima se kaže: “Apple shvata bezbednost veoma ozbiljno i iCloud nije bio ugrožen tokom ovog incidenta. Ugroženi korisnici bi trebalo da što pre promene svoje Apple ID lozinke i da izbegavaju da koriste isto korisničko ime i lozinku za različite servise. Svi korisnici kojima je potrebna dodatna pomoć mogu kontaktirati AppleCare ili posetiti lokalnu Appleovu prodavnicu.”
Stručnjaci i inače često upozoravaju da je praksa korišćenja istog korisničkog imena i/ili lozinke za različite servise veoma rizična i da može doći do curenja informacija. Iako je iCloud veoma bezbedan i dobro čuvan od hakerskih napada, drugi servisi ne moraju biti tako bezbedni. Kada korisnici recikliraju lozinke koristeći istu lozinku za različite servise, hakovanje manje sigurnog servisa može ugroziti i nalog na relativno bezbednom servisu kao što je iCloud.
Po svemu sudeći to se i ovde dogodilo.
Ko je Oleg Pliss koji je navodno hakovao Appleove uređaje? To u ovom trenutku niko ne zna. Verovatno je da se su kriminalci slučajno ili namerno odabrali to ime, jer se hakeri nikada ne predstavljaju pravim imenom i prezimenom.
Kao i u napadima ransomwarea, i u ovom slučaju ne treba plaćati kriminalcima otključavanje uređaja. To ih samo ohrabruje da pokreću nove napade, a pored toga, to što će žrtva platiti traženi iznos, ne znači i da će kriminalci ispuniti obećanje i zaista otključati uređaj.
Umesto toga, u Recovery modu treba obrisati uređaj i vratiti ga u prvobitno stanje. Više o tome možete naći u članku na Appleovoj stranici za podršku.
Ako je dostupna u zemlji korisnika, dvostepena verifikacija za Apple ID je dobro rešenje. I naravno, ako do sad niste to uradili, kreirajte za svaki svoj online nalog posebnu lozinku. Ovaj slučaj dovoljno govori zbog čega je to važno.

Izdvojeno
Apple upozorio korisnike na nove napade špijunskog softvera

Apple je upozorio korisnike da su njihovi uređaji meta nove serije napada špijunskog softvera. Apple je ove godine do sada poslao najmanje četiri s... Dalje
Temu kažnjen sa 2 miliona dolara zbog kršenja zakona o pravima potrošača

Temu je pristao da plati 2 miliona dolara u nagodbi sa američkom Federalnom trgovinskom komisijom (FTC) i Ministastvom pravde (DoJ), zbog optužbi da... Dalje
Hakeri zloupotrebljavaju iCloud Calendar za slanje fišing poruka

Sajber kriminalci pronašli su način da zloupotrebe Apple-ovu iCloud Calendar funkcionalnost i da šalju fišing mejlove koji na prvi pogled izgledaj... Dalje
Nova ClickFix prevara: Lažni AnyDesk širi malver MetaStealer

Istraživači sajber bezbednosti u Huntress-u otkrili su novu kampanju koja koristi novu ClickFix tehniku za širenje malvera MetaStealer. Napadači k... Dalje
Procureli ChatGPT razgovori otkrivaju: korisnici doživljavaju AI kao terapeuta, advokata i osobu od poverenja

U avgustu 2025. na internetu su se pojavile hiljade ChatGPT razgovora. Na prvi pogled, delovalo je kao da se radi o tehničkom problemu. Međutim, isp... Dalje
Pratite nas
Nagrade