Apple-ova podrška zaraženim Mac korisnicima: Ne čujemo vas, ne zanima nas

Vesti, 20.05.2011, 11:07 AM

Apple-ova podrška zaraženim Mac korisnicima: Ne čujemo vas, ne zanima nas

Zaposleni u kompaniji Apple, koji su članovi kompanijskog tima za tehničku podršku korisnicima, dobili su instrukcije kako treba da se postave prema korisnicima koji se obrate timu za podršku zbog infekcije računara nedavno otkrivenim lažnim antivirusnim programom nazvanim Mac Defender. Mac Defender je lažni antivirusni program koji koristi uobičajenu taktiku za kampanje distribucije te vrste programa. Taktika zastrašivanja korisnika koji se, ubeđen da mu je računar zaista zaražen virusom, odlučuje da instalira lažni antivirus je nebrojeno mnogo puta viđena u svetu Windows-a, ali s obzirom da Apple-ova platforma ima sve više korisnika, ne iznenađuje pojava i širenje takvog malicioznog programa pisanog za Mac računare. Pošto korisnik instalira lažni antivirus, koji je ustvari infektivni program, od njega se traže podaci o kreditnoj kartici kako bi kupio verziju programa koja uklanja nepostojeći virus sa računara.

U internom dokumentu kompanije do kojeg je došao ZDNet, zvaničnici kompanije naložili su članovima tima za podršku korisicima da ne potvrđuju ali da ni negiraju infekciju računara, kao i da ne pokušavaju da uklone ili deinstaliraju program koji je odgovoran za infekciju kompjutera. Drugim rečima, Apple se odlučio da svojim korisnicima uskrati tehničku podršku i odbije da im pomogne da uklone infekciju sa računara.

U dokumentu se zaposleni u kompaniji Apple upućuju da slede dve odvojene procedure u zavisnosti od toga da li je korisnik instalirao lažni antivirus Mac Defender ili ne.

Ukoliko tehnička podrška dobije poziv korisnika koji kaže da nije instalirao softver, podrška treba da sugeriše da odustane od instalacije i odmah obriše softver.

Ukoliko je sporni softver već instaliran, osoblje tehničke podrške treba da proveri da li je korisnik instalirao sva ažuriranja pomoću Software Update mehanizma. Zatim se korisnik upućuje na dokument za pomoć pod nazivom “Šta je malware?” “Objasnite (korisniku) da Apple ne daje preporuke za konkretni softver za uklanjanje infekcije. Korisnik se može uputiti na Apple-ovu online prodavnicu softvera (Apple Online Store) i Mac App Store za (odgovarajući) antivirus.”

Apple-ov operativni sistem se oduvek smatrao bezbednijim u odnosu na konkurentski Windows, ali iako poklonici Mac-a veruju da objašnjenje za to leži u arhitekturi operativnog sistema, ustvari se radi o tome da Apple-ov operativni sistem ima mnogo manje korisnika nego što je to slučaj sa Windows-om, te je kao takav nezanimljiv onima koji profitiraju na kampanjama distribucije maicioznih programa.

Međutim, popularnost Apple-ovog OS raste, pokazuju najnoviji izvešaji o udelu ovog operativnog sistema na tržištu Sjedinjenih Američkih Država, koje se smatra ključnim za ovakve procene. Takvi podaci objašnjavaju porast interesovanja sajber-kriminalaca za ovu platformu.

“Na forumima za podršku (Mac) korisnicima videćete mnogo njih koji kažu da su tokom pretraživanja na Google-u videli poruku sa obaveštenjem da imaju bezbednosni problem,” kaže Grejem Kluli, analitičar kompanije Sophos. On dodaje da je ovo veoma važan događaj kada je reč o infektivnim programima pisanim za Mac, kojih je bilo i ranije, ali je ovaj svakako najveća novost. “Oni upućuju korisnike da nabave antivirusni program jer ne žele da preuzmu taj teret na sebe,” kaže Cluli.

Iz kompanije Apple nisu želeli da komentarišu dokument koji je procurio u javnost.

Poređenja radi, Apple-ov konkurent Microsoft ima potpuno drugačiji pristup kada je reč o infekciji Windows računara.

Korisnicima u SAD i Kanadi Microsoft pruža 24-časovnu besplatnu tehničku podršku telefonskim putem za sve probleme sa bezbednošću računara, bez obzira da li je softver kupljen posebno ili prilikom kupovine novog kompjutera. Sličan aktivni pristup zaštiti bezbednosti korisnika imaju i drugi proizvođači.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Grok chatovi završili na Google-u: 370.000 privatnih razgovora dostupno svima

Grok chatovi završili na Google-u: 370.000 privatnih razgovora dostupno svima

Ako ste ikada koristili Grok, četbot kompanije xAI iza kojeg stoji Ilon Musk, možda su transkripti vaših razgovora završili na internetu, dostupni... Dalje

Veštačka inteligencija je naivna: AI pomoćnici ne prepoznaju stare onlajn prevare

Veštačka inteligencija je naivna: AI pomoćnici ne prepoznaju stare onlajn prevare

Istraživači iz Guardio Labs-a demonstrirali su novu tehniku napada pod nazivom PromptFix, koja pokazuje koliko su AI pomoćnici u pretraživačima r... Dalje

Ahilova peta menadžera lozinki - ugroženi milioni korisnika

Ahilova peta menadžera lozinki - ugroženi milioni korisnika

Na svetskoj hakerskoj konferenciji DEF CON, istraživač Marek Tot iz Češke otkrio je kritične ranjivosti u ekstenzijama za veb pregledače popular... Dalje

Apple objavio hitne zakrpe: opasna ranjivost već iskorišćena u napadima

Apple objavio hitne zakrpe: opasna ranjivost već iskorišćena u napadima

Apple je objavio vanredna ažuriranja za iPhone, iPad i Mac, nakon što je otkrivena ranjivost koja se, prema priznanju kompanije, već koristi u cilj... Dalje

Zašto i dalje „padamo“ na lažne mejlove i zašto obuka ne pomaže?

Zašto i dalje „padamo“ na lažne mejlove i zašto obuka ne pomaže?

Koliko god kompanije ulagale u obuku zaposlenih o sajber bezbednosti, prevaranti i dalje pobeđuju. Novo istraživanje pokazuje da čak i intenzivna o... Dalje