Apple ponudio korisnicima dvostepenu verifikaciju
Vesti, 22.03.2013, 06:31 AM
Apple je najzad odgovorio na nove i sve brojnije bezbednosne izazove, uvodeći dvostepenu verifikaciju za korisnike iTunes, App Store i iBookstore. Kompanija je ponudila korisnicima dvostepenu verifikaciju za Apple ID, mehanizam provere identiteta za korisnike iPhone i iPad uređaja i Mac računara.
Time se Apple pridružio Google-u, Dropbox-u i drugim kompanijama koje su istu uslugu ponudile svojim korisnicima radi zaštite njihove bezbednosti. Google je uslugu dvostepene verifikacije ponudio pre nekoliko godina, ali korisnici još uvek oklevaju kada je u pitanju njeno korišćenje ili ne shvataju njen pravi značaj. Apple će na ovaj način pružiti korisnicima još jedan, dodatni nivo zaštite pored postojećeg - iCloud lozinki, kada korisnici pokušaju da pristupe svojim nalozima sa nepoznatih uređaja.
Korisnici iCloud-a mogu od juče da koriste dvostepenu verifikaciju i to tako što će na Apple-ovom ID sajtu (applied.apple.com), u “Password and Security”, pod “Two-Step Verification” odabrati Get Started i slediti dalja uputstva.
Ukoliko korisnik odluči da koristi dvostepenu verifikaciju, to znači da će mu verifikacioni kod biti poslat putem SMS-a na broj telefona ili ga može dobiti u okviru aplikacije Find My iPhone (ukoliko je instalirana), i to svaki put kada se prijavljuje sa nekog novog uređaja. To samo znači da bi potencijalni napadač imao probleme ukoliko bi pokušao da pristupi iCloud nalogu korisnika bez fizičkog pristupa uređaju na koji se šalje verifikacioni kod. Apple će poslati korisnicima i kod za oporavak (“Recovery Code”) sa 14 karaktera koji korisnik može da odštampa i sačuva za slučaj da izgubi smart telefon ili zaboravi lozinku.

Dvostepena verifikacija još uvek nije omiljena među korisnicima. Ukoliko odlućite da koristite dvostepenu verifikaciju za iCloud nalog, vise nećete moći da računate na sigurnosna pitanja, za slučaj da izgubite lozinku za pristup nalogu. Sa dvostepenom verifikacijom, Apple vise neće moći da resetuje vašu lozinku ukoliko je izgubite ili zaboravite. Što je dobro ako se prisetimo slučaja urednika Wired-a, Meta Honana, čijih je nekoliko naloga bilo kompromitovano (Twitter, Google i Apple ID) kada je hakerima pošlo za rukom da prevare Apple-ovu podršku koja je resetovala iCloud lozinku, posle čega su imali odrešene ruke i mogli da daljinski obrišu podatke sa njegovog iPhone-a, iPad-a i MacBook-a.
Za sada je dvostepena verifikacija dostupna korisnicima iCloud-a u SAD, Velikoj Britaniji, Australiji, Irskoj i na Novom Zelandu.
Izdvojeno
Ruska „državna“ hakerska grupa promenila taktiku - tri nova malvera zamenila dobro poznati LostKeys
Ruska hakerska grupa za koji se veruje da je pod kontrolom države, poznata kao Coldriver (prati se i kao Star Blizzard, Callisto, UNC4057), razvila j... Dalje
Rat u sajber podzemlju: konkurencija razotkrila identitete članova Lumma Stealer bande
Operacije Lumma Stealera, jednog od najpoznatijih malvera za krađu podataka, poslednjih meseci počele su da se raspadaju nakon što su pojedinci, na... Dalje
Hakovan zvanični Xubuntu sajt, preuzimanja privremeno onemogućena zbog malvera
Korisnici koji pokušavaju da preuzmu Xubuntu umesto instalacionih fajlova dobijaju malver. Zbog toga je privremeno onemogućino preuzimanje sa sajta.... Dalje
Lažna Microsoft upozorenja zaključavaju veb pregledač da bi korisnici pozvali lažnu tehničku podršku
Stručnjaci iz Centra za odbranu od fišinga Cofense upozoravaju na novu, agresivnu prevaru u kojoj prevaranti koriste logo i brend kompanije Microsof... Dalje
LastPass upozorio da „nije hakovan“, imejlovi koji stižu u ime kompanije su lažni
Menadžer lozinki LastPass upozorio je korisnike da „NIJE hakovan“, nakon što je otkrivena nova phishing kampanja koja zloupotrebljava nj... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





