Apple ukida opciju ''Ne prati'' u Safariju

Vesti, 08.02.2019, 10:30 AM

Apple ukida opciju ''Ne prati'' u Safariju

Apple je odlučio da ukine funkciju "Ne prati" ("Do Not Track") u Safariju, zato što od nje korisnici nemaju stvarne koristi.

Kao rezultat toga, najnovije verzije Safarija na mobilnim uređajima i desktop računarima više nemaju ovu funkciju, a kompanija implementira druge tehnologije za zaštitu korisnika.

Opcija “Ne prati” je predstavljena kao zajednički standard većine programera pregledača kako bi informisala web sajtove da korisnici ne žele da budu praćeni prilikom učitavanja sadržaja. U suštini, ovo je trebalo da govori oglašivačima da prestanu sa praćenjem korisnika, ali je još uvek bilo na njima da prihvate ovakav zahtev ili ne.

Većina oglašivača ignorisalo je signal „Ne prati“, uglavnom zato što su mnogi verovali da bi takav pristup naškodio njihovom poslovanju.

Funkcija “Ne prati” u pregledačima je na kraju postala beskorisna, što je navelo Apple da je potpuno ukloni iz Safarija sa najnovijim ažuriranjem.

Apple kaže da je odlučio da odustane od opcije “Ne prati” ne samo zato što nije donela nikakvu stvarnu korist korisnicima, već i zato što bi mogla otkriti određene podatke, uključujući informacije o pregledaču.

U zamenu za nju, Apple sada korisnicima nudi tzv. Inteligentno sprečavanje praćenja, što je naprednija funkcija koja bi trebalo da blokira praćenje bez obzira na izbor oglašivača. Promena je predviđena da postane zvanična sa sledećim stabilnim izdanjem za iOS i macOS kada budu objavljene ažurirane verzije Safarija za mobilne uređaje i računare.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje