Avast kažnjen sa 16,5 miliona dolara zbog prodaje podataka o pretraživanju korisnika
Vesti, 23.02.2024, 11:30 AM
Američka Federalna trgovinska komisija (FTC) kaznila je Avast kaznom od 16,5 miliona dolara zbog prodaje podataka o pretraživanju korisnika oglašivačima iako je tvrdila da njeni proizvodi blokiraju praćenje na internetu.
Pored toga, kompaniji je zabranjeno da prodaje bilo koje podatke o pretraživanju veba u reklamne svrhe. Takođe će morati da obavesti korisnike čiji su podaci o pretraživanju prodati trećim licima bez njihovog pristanka.
FTC je naveo da je Avast „prikupljao informacije o pretraživanju korisnika preko ekstenzije pretraživača i antivirusnog softvera kompanije, čuvao ih na neodređeno vreme i prodavao bez odgovarajućeg obaveštenja i bez saglasnosti korisnika“.
Proizvođač antivirusnog softvera je optužen da obmanjuje korisnike tvrdnjom da će softver blokirati praćenje trećih strana i zaštititi njihovu privatnost, ali da ih nije obavestio da će prodati njihove „detaljne podatke o pretraživanju“ trećim stranama (više od 100) preko svoje podružnice Jumpshot.
Kupci podataka mogu da povežu informacije koje ne mogu da identifikuju korisnike sa informacijama o pretraživanju korisnika Avasta, omogućavajući drugim kompanijama da povežu korisnike i njihovu istoriju pretraživanja sa drugim informacijama koje već imaju.
Obmanjujuća praksa kompanije izašla je na videlo u januaru 2020. nakon zajedničke istrage portala Motherboard i PCMag, koji su naveli Google, Yelp, Microsoft, McKinsey, Pepsi, Home Depot, Condé Nast i Intuit kao neke od Jumpshotovih „prošlih, sadašnjih i potencijalnih klijenata“.
Mesec dana ranije, Avastovi dodaci za pretraživače Google Chrome, Mozilla Firefox i Opera uklonjeni su iz njihovih prodavnica, a jedno ranije istraživanje iz oktobra 2019. označilo je te ekstenzije kao špijunski softver.
„Podaci koje prodaje Jumpshot uključivali su informacije o veb pretragama korisnika i veb sajtovima koje su posetili, otkrivajući verska uverenja potrošača, zabrinutost za zdravlje, političko opredeljenje, lokaciju, finansijski status, posete sadržaju namenjenom deci i druge osetljive informacije“, navodi FTC.
Jumpshot je tvrdio da ima podatke sa čak 100 miliona uređaja od avgusta 2018. i da su informacije o pretraživanju prikupljane najmanje od 2014. godine.
Avast je 2020. „prekinuo prikupljanje podataka Jumpshota i Jumpshotove operacije“. Tada se izvršni direktor Avasta izvinio korisnicima, rekavši da se oseća lično odgovornim za to što se dogodilo. On je tada istakao da je od samog početka Jumpshot funkcionisao kao nezavisna kompanija sa sopstvenim menadžmentom i upravnim odborom.
Foto: Ian Hutchinson / Unsplash
Izdvojeno
WhatsApp uvodi passkey - kraj lozinkama za bekape
WhatsApp je najavio da uvodi novu opciju zaštite razgovora - passkey-šifrovane bekape, koja korisnicima omogućava da šifruju rezervne kopije ćas... Dalje
Proizvođač softvera Pegaz dobio trajnu zabranu za špijuniranje korisnika WhatsApp-a
Američki savezni sud izdao je trajnu zabranu izraelskom proizvođaču špijunskog softvera NSO Group, kojom mu se zabranjuje da koristi svoj ozlogla... Dalje
Google najavio da će Chrome od verzije 154 podrazumevano upozoravati korisnike na HTTP sajtove
Google je najavio da će Chrome od oktobra 2026. godine (verzija 154) podrazumevano tražiti dozvolu korisnika pre nego što se poveže na javne, nebe... Dalje
Google demantovao lažne vesti o hakovanju 183 miliona Gmail naloga
Tokom vikenda i početkom nedelje, brojni portali objavili su vest o „masovnom hakovanju Gmail naloga“ i kompromitovanju 183 miliona nalog... Dalje
ClickFix napadi sve češći: korisnici sami inficiraju svoje uređaje
Sajber kriminalci sve više koriste novu tehniku socijalnog inženjeringa nazvanu ClickFix, koja manipuliše žrtvama da nesvesno same pokrenu napad n... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





