Avast najavio da će zatvoriti svoju firmu koja je prodavala podatke korisnika besplatnog antivirusa
Vesti, 31.01.2020, 03:30 AM

Avast je objavio da zatvara svoju firmu Jumpshot koja je prodavala korisničke podatke prikupljene Avastovim antivirusnim softverom.
Zajednička istraga PCMaga i Motherboarda otkrila je da Avast prikuplja podatke o korisnicima preko svojih antivirusnih proizvoda, a zatim ih prepakuje i prodaje drugim kompanijama preko ćerke firme Jumpshot.
Podaci korisnika koje prikuplja Avast uključuju Google pretrage, gledane video snimke, posećene web sajtove i preuzete fajlove.
Vest da Avast prikuplja podatke korisnika nije ništa novo jer su četiri ekstenzije za web pregledače iza kojih stoji ista kompanija nedavno uklonjene iz Googleove prodavnice dodataka za Chrome i sa Mozillinog web sajta za ekstenzije za Firefox pošto su uhvaćene u prikupljanju velikih količina podataka.
Nakon što je Avast izvršio izmene u svojim ekstenzijama kako bi korisnici bili upozoreni da se prati njihova web istorija, Google i Mozilla su dozvolili da se one vrate u prodavnice.
U otvorenom pismu generalnog direktora Avasta Ondreja Vlčeka, kompanija se izvinila svojim korisnicima i najavila je da će zatvoriti svoju podružnicu Jumpshot.
“Zaštita ljudi je Avastov glavni prioritet i mora biti ugrađena u sve što radimo u našem poslu i u naše proizvode. Bilo šta suprotno je neprihvatljivo. Iz tih razloga, ja - zajedno sa našim upravnim odborom, sam odlučio da ovog trenutka ukinemo prikupljanje podatke Jumpshota i obustavimo Jumpshotove poslove”, izjavio je Vlček u pismu objavljenom na Avastovom blogu.
“Jumpshot je od samog početka funkcionisao kao nezavisna kompanija, sa sopstvenim menadžmentom i upravnim odborom, gradeći svoje proizvode i usluge iz feeda podataka koji dolaze iz Avastovih antivirusnih proizvoda”, rekao je Vlček. „Tokom svih tih godina, i Avast i Jumpshot delovali su u potpunosti u okviru zakonskih granica - i pozdravili smo uvođenje GDPR-a u Evropskoj uniji u maju 2018. godine, jer je to rigorozan pravni okvir koji govori o načinu na koji kompanije treba da tretiraju podatke korisnika. I Avast i Jumpshot su se obavezali na 100% usaglašavanje sa GDPR-om.”
Ova najava možda dolazi prekasno da bi se izbegle posledice otkrića o prikupljanju podataka. Iako to možda neće imati velikog uticaja na Avastove besplatne antivirusne proizvode čiji su korisnici već možda oguglali na to da kompanije zloupotrebljavaju njihove podatke, to može dovesti do egzodusa poslovnih korisnika koji su zabrinuti zbog ovakvog ponašanja kompanije.

Izdvojeno
Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje
Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje
Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke
.jpg)
Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje
Pratite nas
Nagrade