DDoS napadi, oružje nelojalne konkurencije i sredstvo za ucenu
Vesti, 31.05.2012, 11:59 AM
DDoS napadi nisu samo omiljeno oružje haktivizma, već i sredstvo koje se u zavisnosti od poslovne etike može koristiti u trci sa konkurentskim kompanijama.
Takvo “poslovanje” nije novost, a kompanije koje su žrtve DDoS napada organizovanih sa ovim motivom ovakvi napadi koštaju veoma mnogo.
“Većina napada za koje znamo posledica je delovanja nelojalne konkurencije,” kaže Nil Rojter, direktor Corero Network Security. Drugim rečima, ako želi da otera vaše kupce, konkurentskoj kompaniji je u interesu da vaš sajt bude nedostupan kupcima.
Rojter kaže da je istraživanje koje je sprovela kompanija na čijem je čelu pokazalo da više od polovine američkih kompanija koje su se našle na udaru DDoS napada veruje da su napade organizovale rivalske kompanije.
Kompanije su svesne koliko ih DDoS napadi mogu koštati, a to znaju i kriminalci. Ukoliko poslovanje jedne kompanije zavisi od veb sajta koji mora biti dostupan 24 časa dnevno, sedam dana nedeljno, jasno je zbog čega su kada su ucenjene kompanije spremne da plate traženi iznos kako bi izbegle ovakve napade.
Naime, “DDoS ucene” nisu retkost, a Rojter kaže da postoji mnogo slučajeva o kojima policija nije obaveštena. Zbog toga, niko ne može da proceni koliko su takve pretnje učestale.
Rojter navodi primer kladioničarskih sajtova. Oni su vrlo često na meti DDoS ucenjivača. I vrlo često su spremni da plate otkup. Ukoliko dobijete pretnju, emailom ili telefonom da će vaš sajt biti napadnut na primer pre utakmice Svetskog prvenstva, vi ćete kako bi sprečili štetu koja može biti milionska platiti traženi iznos od nekoliko hiljada ili desetina hiljada dolara ili u nekoj drugoj valuti.
Izdvojeno
Ove nedelje stupio na snagu prvi zakon koji zabranjuje slabe lozinke na pametnim uređajima
Nacionalni centar za sajber bezbednost Velike Britanije (NCSC) pozvao je proizvođače pametnih uređaja da se pridržavaju novog zakona koji im zabra... Dalje
Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke
Istraživanje o lozinkama koje je sprovela kompanija Bitwarden pokazalo je da se većina ljudi i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir kada je r... Dalje
Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika
Kancelarija za zaštitu ličnih podataka u Češkoj (UOOU) izrekla je kaznu od 15,8 miliona evra kompaniji Avast zbog kršenja Opšte uredbe za zašti... Dalje
Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata
Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje
Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime
Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje
Pratite nas
Nagrade