Danas je Svetski Dan lozinke

Vesti, 06.05.2021, 10:00 AM

Danas je Svetski Dan lozinke

Danas je Svetski Dan lozinke, koji se od 2013. godine obeležava prvog četvrka u maju. Dan lozinke obeležava se deveti put na inicijativu kompanije Intel čiji je cilj podizanje svesti o važnosti jakih lozinki.

Svake godine, liste najpopularnijih lozinki koje se obično objavljuju krajem godine, podsete nas na to zašto je koncept po kome ljudi sami biraju lozinke pogrešan. Srećom, stvari se popravljaju, ali potreba za Svetskim Danom lozinke ostaje.

Ljudi često kažu da nemaju ništa što sajber kriminalci žele. Ipak, duboko u sebi znaju da to nije istina. Korisnici imaju lozinke za sve - od e-mail naloga, preko lozinki za platforme za video streaming, školske naloge itd. Lozinke obično čuvaju lične podatke ili metapodatke o ljudima. Da je tačno ono što mnogi misle, da nemaju ništa što bi moglo da zanima sajber kriminalce, potreba za lozinkama ne bi ni postojala.

Uprkos svemu tome, ljudi se prema lozinkama odnose i dalje kao prema nečemu što zahteva previše vremena i truda. To je mnogima opterećenje, pa često koriste iste lozinke za više usluga ili biraju jednostavne lozinke koje je lako zapamtiti.

Nedavno istraživanje je pokazalo da 66% ljudi ne razmišlja o promeni lozinke nakon što sazna za veće kompromitovanje podataka, a više od polovine nije promenilo lozinke tokom poslednjih godinu dana.

Uprkos tehnološkom napretku i činjenici da sve više online servisa zahteva složenije lozinke, najčešće korišćena lozinka na svetu ostaje „123456“. Nedavno istraživanje je pokazalo da je od milijardu pregledanih lozinki, oko sedam miliona bilo „123456“.

Iste stare lozinke sada štite više podataka. Kako vreme prolazi, online servisi prikupljaju sve više i više informacija o korisnicima, a da ne računamo metapodatke. To znači da sve te nesigurne lozinke zapravo štite sve više ličnih podataka.

Bez obzira na to da li ih internet servisi primoravaju da biraju bolje lozinke ili zbog povećane svesti, situacija sa lozinkama se popravlja. Sve više ljudi sada bira složene i jedinstvene lozinke. Ovakvom trendu ponajviše su doprineli menadžeri lozinki. Ova vrsta softvera funkcioniše kao trezor za sve lozinke korisnika, tako da ljudi ne moraju da ih pamte.

Pored toga, i stopa primene multifaktorne potvrde identiteta (MFA) sada je veća od 50%. Višestruka zaštita je uvek bolja, a MFA je brzo postala neophodna.

Konačno, svi popularni veb pregledači sada nude jake i jedinstvene lozinke prilikom kreiranja novih naloga ili proveravaju da li su trenutno korišćene lozinke među procurelim podacima dostupnim na internetu. Postoje i servisi pomoću kojih ljudi mogu proveriti da li se njihove lozinke nalaze među procurelim lozinkama, a čini se da su i korisnici svesniji važnosti pametnog izbora lozinke.

Izgleda da se stalno podsećanje korisnika na važnost izbora dobre lozinke isplatilo, a tome služi i Svetski Dan lozinke. To je dug proces koji će se nastaviti i ovo nije poslednji dan lozinke koji obeležavamo. I to je deo istog procesa „gnjavaže“ koji pomaže kompanijama i stručnjacima za bezbednost da ljude upoznaju sa značajem njihovih podataka i njihovom odgovornošću kada je reč o zaštiti tih podataka.

Pozivamo vas da se pridružite obeležavanju Dana lozinke: zamenite stare lozinke jakim, dugačkim, jedinstvenim lozinkama. Uključite dvofaktornu autentifikaciju za sve svoje važne naloge. I na kraju, pozovite svoje prijatelje da i oni urade to.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje